THEATERBEDRIJF GESPECIALISEERD IN KOMEDIE BESTAAT 5 JAAR, TIJD VOOR NIEUWE LOOK & FEEL
Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver
- Wedstrijd van: Theatertainment
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 349.00
- Datum start : 11-07-2013 12:50
- Datum einde : 25-07-2013 12:48
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,ai,pdf
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 82
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Merknaam voor logo: DE KOMEDIE COMPAGNIE
Slogan (al dan niet verwerken in logo – dit beslissen we a.d.h.v. de ontwerpen): “Je leeft als je lacht”
Graag deze zaken verwerken op briefpapier, enveloppen en visitekaartjes.
Om mee te nemen in het achterhoofd:
Bedoeling is ook om het nieuw logo en de vernieuwde huisstijl te integreren op al onze affiches van toekomstige komedies. Hou er rekening mee dat we met het nieuwe materiaal een soort ‘passe partout’ affiche kunnen maken die de basis zal vormen voor al onze theaterproducties. Daarop is het belangrijk dat de info in een duidelijk lettertype vermeld staat en goed zichtbaar opvalt met een vaste header en footer. Deze ‘passe partout’ affiche is steeds in dezelfde kleur met vastgelegde fonts en vertrekt vanuit de nieuwe look & feel van het bedrijf.
Op deze ‘passe partout’ komt enkel de volgende basisinfo:
1. NIEUW LOGO
2. SLOGAN
3. THEATER ELCKERLYC – ANTWERPEN
4. 070/691.002.
5. 18/10 – 17/11 (als voorbeeld)
6. www.dekomediecompagnie.be (al dan niet vermelden met www ervoor)
De verschillende komedies krijgen dan een eigen look & feel, afhankelijk van de titel, inhoud, enz… Dit noemen we dan het promotiemateriaal per productie. Hoe sterker het nieuw logo en de nieuwe huisstijl, hoe minder we telkens opnieuw die producties afzonderlijk dienen te promoten. We werken hiermee duidelijk aan herkenbaarheid door herhaling.
Bedrijfsomschrijving:
De Komedie Compagnie brengt kwalitatieve, populaire komedieproducties, zoals volkse komedies, kluchten, blijspelen, satires, zwarte komedies, enz… We werken hiervoor samen met professionele acteurs.
De Compagnie is mee verantwoordelijk voor de professionele ontwikkeling van komedie en we verheven dit genre tot een evidente professionele theatervorm. De geboden kwaliteit maken we toegankelijk voor een breed en gevarieerd publiek.
Doelgroep:
Gevarieerd publiek tussen 9 en 99 jaar. Mensen die graag lachen, levenslustig zijn en houden van volks theater op professioneel niveau.
Onze klanten zijn arbeiders, werklozen maar ook notarissen, bedrijfsleiders, theaterliefhebbers, bekende mediafiguren en politici.
Gemiddelde leeftijd ligt momenteel boven de 45 jaar. We willen met de nieuwe stijl ook jongere mensen warm maken en aantrekken.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Hebben geen voorkeur qua kleur zolang het warm, aantrekkelijk en stijlvol is. Belangrijk is dat het geheel een professionele, kwalitatieve uitstraling heeft en uitnodigend is.
Alles dient er op te wijzen dat de mensen bij ons van een ‘rijke’ theaterbeleving zullen genieten.
Wij opteren ook voor een ‘zie’ logo en veel minder voor een ‘lees’ logo (wat het nu is), dit om de herkenbaarheid te vergroten die dan weer aanzet tot kopen. Het is ook belangrijk dat onze core business ‘komedie & theater’ verwerkt zit in het logo.
buzzo12
-
-
buzzo12 zegt
hier nog een ideetje.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer buzzo12:
Beste Dirk, we hebben eerder mailcontact gehad. Vanwege een onverwachte/ ongeplande korte vakantie ben ik niet eerder in staat geweest eerder een ontwerp in te zenden. Tevens geen tijd gehad een overzicht van mijn eerdere ontwerpen samen te stellen. Hierbij op de valreep toch nog een voorstel: Het beeldmerk kan op 2 manieren worden gezien. Enerzijds verbeeld het een 'juichend publiek (persoon)' en staat het symbool voor enthousiasme. Anderzijds verbeeld het een grote lach (met neus als detail). Wellicht spreekt het aan. Helaas is er weinig tijd voor feedback en verdere uitwerking. Uiteraard is het ontwerp ook na sluiting vd wedstrijd naar wens aan te passen. Met vr. groet, Jeffrey van der Lugt PS. De kleurrijke optie, met de 6 figuren/ lachen is een variant op de het ontwerp boven. Er kan op verschillende manieren met het ontwerp 'gespeeld' worden...
-
Theatertainment zegt :
Bedankt voor je deelname. Is een sterk beeld met veel mogelijkheden. Het doet alleen denken aan het logo van 'Child Focus' waarbij ze ook een dergelijk symbool gebruiken. Wanneer je echter verschillende icoontjes naast elkaar plaatst is die vergelijking al minder. Al bij al sterk! Het tweede idee met die hoed is te 'retro' en spreekt volgens mij maar een beperkt aantal mensen aan.
Toch bedankt om op de valreept te willen deelnemen.
Groet,
Dirk -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-