THEATERBEDRIJF GESPECIALISEERD IN KOMEDIE BESTAAT 5 JAAR, TIJD VOOR NIEUWE LOOK & FEEL

Datum start: 11-07-2013

Datum einde: 25-07-2013

Totaal budget: € 349.00
Nieuwste inzending
Book cover
Huis van Maartje

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


‘De Komedie Compagnie’ is een commercieel theaterbedrijf, actief in Vlaanderen en Nederland, en bestaat binnenkort 5 jaar. Daarom willen we onze look & feel volledig vernieuwen.
Merknaam voor logo: DE KOMEDIE COMPAGNIE
Slogan (al dan niet verwerken in logo – dit beslissen we a.d.h.v. de ontwerpen): “Je leeft als je lacht”

Graag deze zaken verwerken op briefpapier, enveloppen en visitekaartjes.

Om mee te nemen in het achterhoofd:
Bedoeling is ook om het nieuw logo en de vernieuwde huisstijl te integreren op al onze affiches van toekomstige komedies. Hou er rekening mee dat we met het nieuwe materiaal een soort ‘passe partout’ affiche kunnen maken die de basis zal vormen voor al onze theaterproducties. Daarop is het belangrijk dat de info in een duidelijk lettertype vermeld staat en goed zichtbaar opvalt met een vaste header en footer. Deze ‘passe partout’ affiche is steeds in dezelfde kleur met vastgelegde fonts en vertrekt vanuit de nieuwe look & feel van het bedrijf.
Op deze ‘passe partout’ komt enkel de volgende basisinfo:
1. NIEUW LOGO
2. SLOGAN
3. THEATER ELCKERLYC – ANTWERPEN
4. 070/691.002.
5. 18/10 – 17/11 (als voorbeeld)
6. www.dekomediecompagnie.be (al dan niet vermelden met www ervoor)

De verschillende komedies krijgen dan een eigen look & feel, afhankelijk van de titel, inhoud, enz… Dit noemen we dan het promotiemateriaal per productie. Hoe sterker het nieuw logo en de nieuwe huisstijl, hoe minder we telkens opnieuw die producties afzonderlijk dienen te promoten. We werken hiermee duidelijk aan herkenbaarheid door herhaling.

Bedrijfsomschrijving


De Komedie Compagnie brengt kwalitatieve, populaire komedieproducties, zoals volkse komedies, kluchten, blijspelen, satires, zwarte komedies, enz… We werken hiervoor samen met professionele acteurs.

De Compagnie is mee verantwoordelijk voor de professionele ontwikkeling van komedie en we verheven dit genre tot een evidente professionele theatervorm. De geboden kwaliteit maken we toegankelijk voor een breed en gevarieerd publiek.

Doelgroep


Gevarieerd publiek tussen 9 en 99 jaar. Mensen die graag lachen, levenslustig zijn en houden van volks theater op professioneel niveau.

Onze klanten zijn arbeiders, werklozen maar ook notarissen, bedrijfsleiders, theaterliefhebbers, bekende mediafiguren en politici.

Gemiddelde leeftijd ligt momenteel boven de 45 jaar. We willen met de nieuwe stijl ook jongere mensen warm maken en aantrekken.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Hebben geen voorkeur qua kleur zolang het warm, aantrekkelijk en stijlvol is. Belangrijk is dat het geheel een professionele, kwalitatieve uitstraling heeft en uitnodigend is.

Alles dient er op te wijzen dat de mensen bij ons van een ‘rijke’ theaterbeleving zullen genieten.

Wij opteren ook voor een ‘zie’ logo en veel minder voor een ‘lees’ logo (wat het nu is), dit om de herkenbaarheid te vergroten die dan weer aanzet tot kopen. Het is ook belangrijk dat onze core business ‘komedie & theater’ verwerkt zit in het logo.

Designer: pixol pixol
logo_huisstijl-pixol-im053lnk

Geen commentaar

pixolpixol

Beste Dirk,

Dit is een logo met als beeld een spotlicht op een acteur/komiek.
Dit dmv de voetstapjes dit kan natuurlijk aangepast worden.
Bv. Een simpele glimlach om het komediegehalte wat meer doen uitkomen.
De banden boven in het logo maken het logo wat dynamischer/ levendig.
Maar zien ook als - hoe moet ik het zeggen - theaterzitjes op verschillende etages.

Ik heb 3 voorstellen gepost om aan te tonen dat de typografie gemakkelijk kan aangepast worden.

Mvg

Frederik

TheatertainmentTheatertainment

Beste Frederik,

Bedankt voor deze suggestie. Van al jou voorstellen opteren we toch het gordijn waar we 2 sterren hebben aan gegeven. Deze versie met de voetjes lijkt op afstand meer op een varkensneusje. (sorry voor de vast stelling ;-) Het was wel goed om te merken dat de typografie ook makkelijk kan aangepast worden bij de 'gordijn' versie. Bedankt voor de deelname.

groet,

Dirk

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-pixol-i9gMFtPk

pixolpixol

Dirk,

Ik had nog een mooi idee dat ik u toch ook wil voorstellen. ziehier het logo + huisstijl. Ik hoor graag uw reactie.

mvg

Frederik
www.pixol.be

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-pixol-EW6IJkRs

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-pixol-DtmZVs3s

pixolpixol

Beste,

hierbij nog een optimalisatie + een huisstijl mockup van uw briefpapier en visitekaartje.

mvg

Frederik
www.pixol.be

TheatertainmentTheatertainment

Beste Frederik,

Bedankt voor deze nieuwe ontwerpen.
Mijn excuses voor de late reactie, was even op een korte vakantie... Het gordijn vinden we een sterk beeld. Zeker in combinatie met het negatief, je kan er alle kanten mee op. De meningen bij ons zijn wat verdeeld, sommige vinden het extra streepje (om het gordijn nog meer te doen uitkomen overbodig). Je komt zeker in aanmerking, maar je begrijpt dat we geen makkelijke taak hebben om te kiezen. Ik hou je verder op de hoogte.

Vriendelijke groet,

Dirk VV

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-pixol-lT9KVW8e

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-pixol-kqpbhdke

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-pixol-kEVstlMe

pixolpixol

Beste,

Hierbij aangepaste voorstellen voor uw logo.
Ik hoor graag uw reactie.

mvg

Frederik

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-pixol-NjN65nqC

Geen commentaar

TheatertainmentTheatertainment

Beste ontwerper,

Bedankt voor de inzendingen. Idee van de nar muts is minder geschikt voor alleen maar theater. Het doet ook aan carnaval denken. Kleuren zijn wel oké en niet courant waardoor ze vernieuwend overkomen. Hopelijk heb je iets aan onze feedback? Groet Dirk VV

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-pixol-N73NHvSC

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-pixol-MUjeU34C

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-pixol-LsPvgAgC

pixolpixol

Beste,

Hierbij mijn inzendingen voor uw logo.
Het is een mix van verschillende stijlen. Ik wou de trend van vandaag aanhouden. Simpele, duidelijke logo's.

Laatste dient een vrolijk logo voor te stellen een soort narmuts.

Ik hoor graag uw reactie,

neem ook eens een kijkje op www.pixol.be

mvg

Frederik

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.