THEATERBEDRIJF GESPECIALISEERD IN KOMEDIE BESTAAT 5 JAAR, TIJD VOOR NIEUWE LOOK & FEEL

Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver

  • Wedstrijd van: Theatertainment
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 349.00
  • Datum start : 11-07-2013 12:50
  • Datum einde : 25-07-2013 12:48
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 82
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

‘De Komedie Compagnie’ is een commercieel theaterbedrijf, actief in Vlaanderen en Nederland, en bestaat binnenkort 5 jaar. Daarom willen we onze look & feel volledig vernieuwen.
Merknaam voor logo: DE KOMEDIE COMPAGNIE
Slogan (al dan niet verwerken in logo – dit beslissen we a.d.h.v. de ontwerpen): “Je leeft als je lacht”

Graag deze zaken verwerken op briefpapier, enveloppen en visitekaartjes.

Om mee te nemen in het achterhoofd:
Bedoeling is ook om het nieuw logo en de vernieuwde huisstijl te integreren op al onze affiches van toekomstige komedies. Hou er rekening mee dat we met het nieuwe materiaal een soort ‘passe partout’ affiche kunnen maken die de basis zal vormen voor al onze theaterproducties. Daarop is het belangrijk dat de info in een duidelijk lettertype vermeld staat en goed zichtbaar opvalt met een vaste header en footer. Deze ‘passe partout’ affiche is steeds in dezelfde kleur met vastgelegde fonts en vertrekt vanuit de nieuwe look & feel van het bedrijf.
Op deze ‘passe partout’ komt enkel de volgende basisinfo:
1. NIEUW LOGO
2. SLOGAN
3. THEATER ELCKERLYC – ANTWERPEN
4. 070/691.002.
5. 18/10 – 17/11 (als voorbeeld)
6. www.dekomediecompagnie.be (al dan niet vermelden met www ervoor)

De verschillende komedies krijgen dan een eigen look & feel, afhankelijk van de titel, inhoud, enz… Dit noemen we dan het promotiemateriaal per productie. Hoe sterker het nieuw logo en de nieuwe huisstijl, hoe minder we telkens opnieuw die producties afzonderlijk dienen te promoten. We werken hiermee duidelijk aan herkenbaarheid door herhaling.

Bedrijfsomschrijving:

De Komedie Compagnie brengt kwalitatieve, populaire komedieproducties, zoals volkse komedies, kluchten, blijspelen, satires, zwarte komedies, enz… We werken hiervoor samen met professionele acteurs.

De Compagnie is mee verantwoordelijk voor de professionele ontwikkeling van komedie en we verheven dit genre tot een evidente professionele theatervorm. De geboden kwaliteit maken we toegankelijk voor een breed en gevarieerd publiek.

Doelgroep:

Gevarieerd publiek tussen 9 en 99 jaar. Mensen die graag lachen, levenslustig zijn en houden van volks theater op professioneel niveau.

Onze klanten zijn arbeiders, werklozen maar ook notarissen, bedrijfsleiders, theaterliefhebbers, bekende mediafiguren en politici.

Gemiddelde leeftijd ligt momenteel boven de 45 jaar. We willen met de nieuwe stijl ook jongere mensen warm maken en aantrekken.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Hebben geen voorkeur qua kleur zolang het warm, aantrekkelijk en stijlvol is. Belangrijk is dat het geheel een professionele, kwalitatieve uitstraling heeft en uitnodigend is.

Alles dient er op te wijzen dat de mensen bij ons van een ‘rijke’ theaterbeleving zullen genieten.

Wij opteren ook voor een ‘zie’ logo en veel minder voor een ‘lees’ logo (wat het nu is), dit om de herkenbaarheid te vergroten die dan weer aanzet tot kopen. Het is ook belangrijk dat onze core business ‘komedie & theater’ verwerkt zit in het logo.

Budget Media
  • Logo & Huisstijl # 234053 voor THEATERBEDRIJF GESPECIALISEERD IN KOMEDIE BESTAAT 5 JAAR, TIJD VOOR NIEUWE LOOK & FEEL wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Budget Media :

      Nog een voorstel en variatie op de valreep...

    2. Theatertainment zegt :

      Beste ontwerper,
      Dit is op de valreep het beste voorstel van jou inzendingen. Er zijn een aantal elementen die gelinkt kunnen worden aan de kroon: Koning Clown, Klant is koning en we hebben sinds kort een nieuwe koning in België ;-)

      Bedankt voor deze inzending.

      Dirk

    3. Budget Media zegt

      Het idee van de kroon was iid de achterligene gedachte nieuwe koning en klant is koning ;-) bedankt voor deze waardering... we kunnen eventueel een huisstijl voor u maken ...

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 231397 voor THEATERBEDRIJF GESPECIALISEERD IN KOMEDIE BESTAAT 5 JAAR, TIJD VOOR NIEUWE LOOK & FEEL wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Budget Media :

      Misschien vind u dit een richting?.. qua kleur kunnen we alle kanten op.

      Mvg Mark

    2. Theatertainment zegt :

      Bedankt voor dit voorstel. Qua icoon opteren we toch de ster in al jou voorstellen. Bij dit voorstel krijgen we hetzelfde gevoel als bij het eerste logo met de strooien hoeden. Groet, Dirk VV

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 231111 voor THEATERBEDRIJF GESPECIALISEERD IN KOMEDIE BESTAAT 5 JAAR, TIJD VOOR NIEUWE LOOK & FEEL wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Budget Media :

      Bij deze volgens de feedback nog een drietal voorstellen... we zijn weer erg benieuwd wat u er van vind.

      Mvg Mark

    2. Theatertainment zegt :

      Bedankt voor de aanpassingen, we houden dit voorstel in beraad. Groet, Dirk VV

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 230680 voor THEATERBEDRIJF GESPECIALISEERD IN KOMEDIE BESTAAT 5 JAAR, TIJD VOOR NIEUWE LOOK & FEEL wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Budget Media :

      Nog een variatie...

      Mvg mark

    2. Theatertainment zegt :

      Beste ontwerper,

      Leuk gevonden, maar hier dien je echt twee keer te kijken wat het icoontje precies voorstelt. Het is ook een beeld die iets minder aansluit bij wat we doen.

      Groet,

      Dirk VV

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 230669 voor THEATERBEDRIJF GESPECIALISEERD IN KOMEDIE BESTAAT 5 JAAR, TIJD VOOR NIEUWE LOOK & FEEL wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Budget Media :

      En misschien nog een optie..

    2. Theatertainment zegt :

      Dit vinden we als geheel het best geslaagd, zowel qua kleur alsook qua sfeer. Ook de 'huppelende sterren' hebben iets speels. We opteren van de twee het onderste, 'meer compactere' voorstel. De vier sterren rond de naam is misschien te veel van het goede...?

      Hopelijk heb je iets aan onze feedback?

      Groet,

      Dirk VV

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 230664 voor THEATERBEDRIJF GESPECIALISEERD IN KOMEDIE BESTAAT 5 JAAR, TIJD VOOR NIEUWE LOOK & FEEL wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Budget Media :

      Wat vind u van deze optie?

      Mvg Mark

    2. Theatertainment zegt :

      Beste,

      Ook een beeld die kan gerelateerd worden aan theater maar ook aan carnaval, Venetië, enz... Daarom minder geslaagd om te linken aan onze theateractiviteiten.

      Groet,

      Dirk VV

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 230576 voor THEATERBEDRIJF GESPECIALISEERD IN KOMEDIE BESTAAT 5 JAAR, TIJD VOOR NIEUWE LOOK & FEEL wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Budget Media :

      Goedemiddag, bij deze ons eerste voorstel voor uw logo, feedback is van harte welkom, we zijn erg benieuwd wat u er van vind. U kunt op het plaatje klikken voor de ware grote en kleurschakering, verder leveren we de bestanden aan in elk denkbaar formaat .jpg .gif .eps .png .psd .pdf en natuurlijk het .ai(adobe illustrator vector formaat) voor al uw uitingen. Mocht dit een richting wezen kunnen we de huisstijl gaan ontwerpen.



      Mvg Mark

    2. Theatertainment zegt :

      Bedankt voor je inzending. Plaatsing van woorden is leuk en het werken met de twee kleuren kan ook perfect. De silhouetten zijn origineel maar te 'bepalend' qua sfeer en tijdsgeest. Niet oppervlakkig genoeg waardoor het een ouderwetser karakter krijgt. Vrees dat dit logo ook te weinig tijdloos is, bedoeling is dat we het voor lange tijd kunnen gebruiken. Zou misschien op zoek gaan naar een ander icoon of verwijzing naar onze branche. Bedankt alvast

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network