TOP Crea Carte Blanche voor Autonomic Business Platform Consultants Leusden

Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver

  • Wedstrijd van: Autonomic
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 349.00
  • Datum start : 13-07-2012 16:13
  • Datum einde : 01-08-2012 16:08
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 32
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Autonomic is op zoek naar een nieuw logo en nieuwe huisstijl. Een nieuwe logo, nieuwe
kleurstellingen en nieuwe visitekaartjes.
Het logo moet in de toekomst ook gebruikt kunnen worden voor andere marketinguitingen, zoals
pennen, memory sticks of andere gadgets.
Het logo en de huisstijl moet uitstralen waar Autonomic voor staat.

Bedrijfsomschrijving:

Autonomic is een bedrijf van zeer ervaren SAP techneuten. Deze mensen werken op locatie bij
grote opdrachtgevers aan de techniek op het pakket SAP te verbeteren en optimaliseren.
De kernwaarde van Autonomic is Super Specialisten. De leeftijd ligt, voor een IT bedrijf, hoog. Alle
medewerkers zijn tussen de 35 en 55 jaar en hebben allemaal minimaal 8 jaar ervaring in het
vakgebied. De ervaring en de focus van Autonomic is hun onderscheidende vermogen. De
belangrijkste onderscheidende kernwaarde die naar voren moet komen is Super Specialisten.
De andere kernwaarden van Autonomic zijn:
Flexibel – Autonomic kent een zeer flexibel beloningsmodel waar de medewerkers een groot deel
van de opbrengsten zelf krijgen en geheel zelf mogen bepalen wat ze hiermee doen. De
medewerkers kunnen in dit model geheel hun eigen auto bepalen, zelf bepalen welke opleidingen
op trainingen ze willen doen en zelf ook bepalen welke opdrachten ze wel of niet aannemen.
Betrouwbaar – In de snelle wereld van de IT is Autonomic een zeer robuust en betrouwbaar bedrijf.
Niet saai, maar sinds de oprichting in 2006 is het eigenlijk kommen en kwel geweest in de
economie en de IT en ze bestaan nog steeds. Ze doen geen gekke dingen, ze groeien niet sneller dan
ze aankunnen en ze bouwen gestaag door aan hun organisatie. Ook zijn ze zeer betrouwbaar naar de
klant toe, ze leveren als ze beloven te leveren en doordat ze zeer ervaren specialisten leveren is de
kwaliteit ook erg betrouwbaar.
Team – Ondanks dat de medewerkers elkaar niet veel zien en vooral op locatie zitten, is het een echt
team. Men gaat regelmatig met elkaar op pad. Er zijn veel bedrijfsuitjes en die worden erg
gewaardeerd. Ongeveer de helft van de medewerkers noemt als eerste het woord 'gezellig' als ze aan
Autonomic denken.

Doelgroep:

De doelgroep is tweeledig: ten eerste (nieuwe) klanten en ten tweede de mogelijk nieuwe
medewerkers.
De klanten zijn IT managers van grote bedrijven. De nieuwe medewerkers zijn ervaren IT'ers (denk
in de leeftijd 35+). In beide gevallen dus niet de jongeren.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

De huidige kleuren zijn groen en rood, maar nergens staat geschreven dat dat ook de nieuwe kleuren moeten zijn.

Mooiniet
  • Logo & Huisstijl # 107455 voor TOP Crea Carte Blanche voor  Autonomic Business Platform Consultants Leusden wedstrijd Klacht indienen
    1. Geen commentaar

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 107454 voor TOP Crea Carte Blanche voor  Autonomic Business Platform Consultants Leusden wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Mooiniet:

      Hallo Autonomic,

      Dank voor de reactie!
      De 'A' bij het woordbeeld voegen vormt geen mooi geheel, gezien deze veel dikker is. Vooral als je het logo kleiner zou gebruiken word het totaalbeeld dan heel onrustig. Ik als ontwerper houd van losse beeldmerken omdat ze een goede leidraad vormen voor verder huisstijluitingen, bijvoorbeeld in herhalende prints en herkenbare grafisch elementen.
      Bij deze dus een nieuwe upload met de 'A' apart, waarbij ik een wat meer uitegsproken vorm heb gemaakt in de stok. Het uitbeelden van specialstisch zijn klinkt simpel, maar is praktisch lastig uit te voeren. Ik heb daarom het woord 'specialist' gewoon opgenomen in het logo.

      En een tweede voorstel waarin ik de 'O' heb gebruikt als beeldmerk, zodat beeldmerk en letter een geheel worden.

      Graag reactie!

      Vriendelijke groet,
      Jorina - mooiniet

    2. Autonomic zegt :

      Beste Jorina, dank voor je bericht. We nemen het mee in onze overweging.Op de een of andere manier mis ik iets, weet alleen niet helemaal wat. Thx

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 106602 voor TOP Crea Carte Blanche voor  Autonomic Business Platform Consultants Leusden wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Mooiniet:

      Hallo Autonomic,

      Bij deze een voorstel voor logo en kaartje.
      Voor het logo is een stevige, vriendelijke letter gekozen, ook klein goed te gebruiken. De 'A' als herkenbaar beeldmerk, opegbouwd uit gekleurde facetten (teamleden die samen autonomic vormen). De kleuren blauw (zakelijk) en een groen voor een fris geheel.

      Het kaartje een voorbeeld van hoe de 'A' toegepast kan worden in de huisstijl, als herhalende print of diapositief.

      Graag hoor ik wat u vind, aanpassingen zijn altijd mogelijk.

      Vriendelijke groet,
      Jorina - info@mooinietontwerp.nl

    2. Autonomic zegt :

      Hallo Jorina, mooie kleuren, fris. Waarom een grote A en niet deze A integreren in de naam?
      Ik denk iets te veel wit in de voorkant. Kan er iets bij waardoor iedereen begrijpt dat Autonomic een bedrijf is met super specialisme? Alvast dank./ Vincent

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network