Uitgeverij

Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver

  • Wedstrijd van: fcdefijter
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 419.00
  • Datum start : 30-11-2016 15:07
  • Datum einde : 07-12-2016 15:05
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 107
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Vakmaten Uitgevers is een nieuw op te zetten uitgeverij die voortkomt uit Tekstbureau Vakmaten. We zijn op zoek naar een logo en een huisstijl. Het logo moet twee componenten hebben. 'Vakmaten' en een 'byline'. Die byline moet aanpasbaar zijn. Dus 'uitgevers', 'schrijvers' of op termijn misschien nog meer diensten. Voorlopig alleen Vakmaten Uitgevers en Vakmaten Schrijvers.

Bedrijfsomschrijving:

Tekstbureau Vakmaten is de bedrijfsmatige weerspiegeling van twee journalisten/schrijvers. Het is een bedrijf dat z’n oorsprong vindt in de schoolbanken van de journalistiekopleiding en is voor een belangrijk deel op vriendschap gestoeld. Tegelijkertijd zijn we de kleinschaligheid in werkopvatting en –uitvoering ontgroeid.

We vinden elkaar in de gedeelde opvatting over taal en tekst. Een zin of een tekst voldoet niet per definitie als tekstueel alles klopt, maar moet in zijn opbouw, woordkeus en dynamiek dienstbaar zijn aan de inhoud ervan. Op die manier kan tekst zelfs de inhoud verrijken.

We hebben een hekel aan saaie, voorspelbare, conventionele en al te correcte schrijverij, maar zijn niet per definitie onvoorspelbaar, controversieel of incorrect.

We zijn autodidact ondernemer. En voelen ons in de eerste plaats journalist en schrijver en pas daarna ondernemer. Hoewel we ons niet als kunstenaar durven te presenteren, zijn we wel verguld door de gedachte dat schrijven scheppende kunst is.

We zijn ontvankelijk voor esthetiek. Daarover denken we eigenlijk hetzelfde als over taal. Schoonheid is niet perfect. Wat dat betreft luisteren we graag naar Leonard Cohen: There is a crack in everything. That's how the light gets in. We houden dus niet zo van gladjes en we zijn geen types die de Eiffeltoren fotograferen als we in Parijs zijn.

Als we kort iets over de uiterlijkheden van onze huisstijl moeten zeggen, dan is dat dit. We houden niet van een al te expliciete verbeelding van ons vakgebied door balpennen, ganzeveren, woordenboeken et cetera. Taal staat dichterbij dan beeld, in die zin dat een woord meer zegt dan duizend beelden. Tenminste, zo denken wij erover.

Doelgroep:

Hoger opgeleid
25-65+
Eigentijds
Respect voor geschiedenis, dol op vernieuwing

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Dat mag je zelf bedenken.

ps. Laat je niet inspireren door onze huidige website. Die vinden we erg lelijk.

sophy
  • Logo & Huisstijl # 674240 voor Uitgeverij wedstrijd Klacht indienen
    1. Geen commentaar

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 673184 voor Uitgeverij wedstrijd Klacht indienen
    1. Geen commentaar

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 673179 voor Uitgeverij wedstrijd Klacht indienen
    1. fcdefijter zegt :

      Dit lijkt erg op ons logo van 2008. De letter spreekt niet aan, beetje ouderwetsig ook. Bovendien moet de 'm' met een kleine letter.

    2. sophy zegt

      Ok, da's duidelijk! Maar als de m met een kleine letter moet is het toch ook logischer om alleen een V voor het beeldmerk te gebruiken? Ik heb een aangepaste versie gemaakt!

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network