Uitgeverij
Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver
- Wedstrijd van: fcdefijter
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 419.00
- Datum start : 30-11-2016 15:07
- Datum einde : 07-12-2016 15:05
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,ai,pdf
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 107
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Bedrijfsomschrijving:
Tekstbureau Vakmaten is de bedrijfsmatige weerspiegeling van twee journalisten/schrijvers. Het is een bedrijf dat z’n oorsprong vindt in de schoolbanken van de journalistiekopleiding en is voor een belangrijk deel op vriendschap gestoeld. Tegelijkertijd zijn we de kleinschaligheid in werkopvatting en –uitvoering ontgroeid.
We vinden elkaar in de gedeelde opvatting over taal en tekst. Een zin of een tekst voldoet niet per definitie als tekstueel alles klopt, maar moet in zijn opbouw, woordkeus en dynamiek dienstbaar zijn aan de inhoud ervan. Op die manier kan tekst zelfs de inhoud verrijken.
We hebben een hekel aan saaie, voorspelbare, conventionele en al te correcte schrijverij, maar zijn niet per definitie onvoorspelbaar, controversieel of incorrect.
We zijn autodidact ondernemer. En voelen ons in de eerste plaats journalist en schrijver en pas daarna ondernemer. Hoewel we ons niet als kunstenaar durven te presenteren, zijn we wel verguld door de gedachte dat schrijven scheppende kunst is.
We zijn ontvankelijk voor esthetiek. Daarover denken we eigenlijk hetzelfde als over taal. Schoonheid is niet perfect. Wat dat betreft luisteren we graag naar Leonard Cohen: There is a crack in everything. That's how the light gets in. We houden dus niet zo van gladjes en we zijn geen types die de Eiffeltoren fotograferen als we in Parijs zijn.
Als we kort iets over de uiterlijkheden van onze huisstijl moeten zeggen, dan is dat dit. We houden niet van een al te expliciete verbeelding van ons vakgebied door balpennen, ganzeveren, woordenboeken et cetera. Taal staat dichterbij dan beeld, in die zin dat een woord meer zegt dan duizend beelden. Tenminste, zo denken wij erover.
Doelgroep:
Hoger opgeleid
25-65+
Eigentijds
Respect voor geschiedenis, dol op vernieuwing
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Dat mag je zelf bedenken.
ps. Laat je niet inspireren door onze huidige website. Die vinden we erg lelijk.
Y-graphic design
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
fcdefijter zegt :
Gelet op de laatste alinea van de opdrachtomschrijving zoeken we geen logo's die zo expliciet zijn, met pennen, ganzenveren et cetera.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-