Uitgeverij

Datum start: 30-11-2016

Datum einde: 07-12-2016

Totaal budget: € 419.00
Nieuwste inzending
Book cover
niki

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Vakmaten Uitgevers is een nieuw op te zetten uitgeverij die voortkomt uit Tekstbureau Vakmaten. We zijn op zoek naar een logo en een huisstijl. Het logo moet twee componenten hebben. 'Vakmaten' en een 'byline'. Die byline moet aanpasbaar zijn. Dus 'uitgevers', 'schrijvers' of op termijn misschien nog meer diensten. Voorlopig alleen Vakmaten Uitgevers en Vakmaten Schrijvers.

Bedrijfsomschrijving


Tekstbureau Vakmaten is de bedrijfsmatige weerspiegeling van twee journalisten/schrijvers. Het is een bedrijf dat z’n oorsprong vindt in de schoolbanken van de journalistiekopleiding en is voor een belangrijk deel op vriendschap gestoeld. Tegelijkertijd zijn we de kleinschaligheid in werkopvatting en –uitvoering ontgroeid.

We vinden elkaar in de gedeelde opvatting over taal en tekst. Een zin of een tekst voldoet niet per definitie als tekstueel alles klopt, maar moet in zijn opbouw, woordkeus en dynamiek dienstbaar zijn aan de inhoud ervan. Op die manier kan tekst zelfs de inhoud verrijken.

We hebben een hekel aan saaie, voorspelbare, conventionele en al te correcte schrijverij, maar zijn niet per definitie onvoorspelbaar, controversieel of incorrect.

We zijn autodidact ondernemer. En voelen ons in de eerste plaats journalist en schrijver en pas daarna ondernemer. Hoewel we ons niet als kunstenaar durven te presenteren, zijn we wel verguld door de gedachte dat schrijven scheppende kunst is.

We zijn ontvankelijk voor esthetiek. Daarover denken we eigenlijk hetzelfde als over taal. Schoonheid is niet perfect. Wat dat betreft luisteren we graag naar Leonard Cohen: There is a crack in everything. That's how the light gets in. We houden dus niet zo van gladjes en we zijn geen types die de Eiffeltoren fotograferen als we in Parijs zijn.

Als we kort iets over de uiterlijkheden van onze huisstijl moeten zeggen, dan is dat dit. We houden niet van een al te expliciete verbeelding van ons vakgebied door balpennen, ganzeveren, woordenboeken et cetera. Taal staat dichterbij dan beeld, in die zin dat een woord meer zegt dan duizend beelden. Tenminste, zo denken wij erover.

Doelgroep


Hoger opgeleid
25-65+
Eigentijds
Respect voor geschiedenis, dol op vernieuwing

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Dat mag je zelf bedenken.

ps. Laat je niet inspireren door onze huidige website. Die vinden we erg lelijk.

Designer: Y-graphic design Y-graphic design
logo_huisstijl-y-graphic-design-prFciCC8

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-y-graphic-design-EmAGRYps

Geen commentaar

fcdefijterfcdefijter

Gelet op de laatste alinea van de opdrachtomschrijving zoeken we geen logo's die zo expliciet zijn, met pennen, ganzenveren et cetera.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.