Uitgeverij

Datum start: 30-11-2016

Datum einde: 07-12-2016

Totaal budget: € 419.00
Nieuwste inzending
Book cover
niki

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Vakmaten Uitgevers is een nieuw op te zetten uitgeverij die voortkomt uit Tekstbureau Vakmaten. We zijn op zoek naar een logo en een huisstijl. Het logo moet twee componenten hebben. 'Vakmaten' en een 'byline'. Die byline moet aanpasbaar zijn. Dus 'uitgevers', 'schrijvers' of op termijn misschien nog meer diensten. Voorlopig alleen Vakmaten Uitgevers en Vakmaten Schrijvers.

Bedrijfsomschrijving


Tekstbureau Vakmaten is de bedrijfsmatige weerspiegeling van twee journalisten/schrijvers. Het is een bedrijf dat z’n oorsprong vindt in de schoolbanken van de journalistiekopleiding en is voor een belangrijk deel op vriendschap gestoeld. Tegelijkertijd zijn we de kleinschaligheid in werkopvatting en –uitvoering ontgroeid.

We vinden elkaar in de gedeelde opvatting over taal en tekst. Een zin of een tekst voldoet niet per definitie als tekstueel alles klopt, maar moet in zijn opbouw, woordkeus en dynamiek dienstbaar zijn aan de inhoud ervan. Op die manier kan tekst zelfs de inhoud verrijken.

We hebben een hekel aan saaie, voorspelbare, conventionele en al te correcte schrijverij, maar zijn niet per definitie onvoorspelbaar, controversieel of incorrect.

We zijn autodidact ondernemer. En voelen ons in de eerste plaats journalist en schrijver en pas daarna ondernemer. Hoewel we ons niet als kunstenaar durven te presenteren, zijn we wel verguld door de gedachte dat schrijven scheppende kunst is.

We zijn ontvankelijk voor esthetiek. Daarover denken we eigenlijk hetzelfde als over taal. Schoonheid is niet perfect. Wat dat betreft luisteren we graag naar Leonard Cohen: There is a crack in everything. That's how the light gets in. We houden dus niet zo van gladjes en we zijn geen types die de Eiffeltoren fotograferen als we in Parijs zijn.

Als we kort iets over de uiterlijkheden van onze huisstijl moeten zeggen, dan is dat dit. We houden niet van een al te expliciete verbeelding van ons vakgebied door balpennen, ganzeveren, woordenboeken et cetera. Taal staat dichterbij dan beeld, in die zin dat een woord meer zegt dan duizend beelden. Tenminste, zo denken wij erover.

Doelgroep


Hoger opgeleid
25-65+
Eigentijds
Respect voor geschiedenis, dol op vernieuwing

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Dat mag je zelf bedenken.

ps. Laat je niet inspireren door onze huidige website. Die vinden we erg lelijk.

Designer: DeOntwerper DeOntwerper
logo_huisstijl-deontwerper-Lsr1Qh72

Geen commentaar

fcdefijterfcdefijter

Hoi! Dank voor je ontwerp. We vinden het eigen en creatief, maar het past niet echt bij ons. Het roept niet de emotie op die we zoeken.

DeOntwerperDeOntwerper

Jullie zijn dus niet opzoek naar een fris modern strak maar toch zakelijk logo.

Ik ben echt benieuwd hoe jullie nieuw logo er ooit uit zal zien.

Veel succes.

DeOntwerper

fcdefijterfcdefijter

Smaak is een moeilijk ding. Dank voor je inzet.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-deontwerper-5oaEVsyu

Geen commentaar

DeOntwerperDeOntwerper

Beste opdrachtgever,

Ik zal geen poging wagen een logo te maken in de richting van de logo's waarna u verwijst. Die fout maak ik niet nogmaals en blijf bij mijn geesteskind.

Dit zijn mijn varianten waaruit u mag kiezen.

Met vriendelijke groet,

DeOntwerper.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-deontwerper-yN12iJ5U

Geen commentaar

artamadartamad

ARE YOU SERIOUS? THE CONCEPT OF THE LINE WITH THE V AND THE M IS COPIED FROM MY DESIGN? EVEN THE CONCEPT OF THE M BEING SLICED IS COPIED. LOL ARE YOU SERIOUS?

fcdefijterfcdefijter

Didn't you find your inspiration here? http://payload140.cargocollective.com/1/3/106913/5103048/vm1_mark_gray.jpg

fcdefijterfcdefijter

Beste ontwerpers,
Ik heb op internet nu verschillende variaties van de V en de M met een dunne, diagonale streep aangetroffen. Ik wil geen gekopieerd logo, wie dat dan ook maar gekopieerd moge hebben, aan ons bedrijf verbinden. Jouw variatie erop, hoe aardig ook, valt dus ook af.
Ik verwacht dat we geen winnaar aanwijzen. Waar we van gecharmeerd zijn, is de stijl van dag6.nl, foam.nl en de vpro. Misschien kun je daar nog een poging aan wagen. Zwart-wit is mooi, maar kleurvariatie zoals op de genoemde websites, maar niet precies zoals op die websites, is ook mooi. We horen wel.
ps. Ik stuur dit bericht naar nog twee/drie andere ontwerpers.
Groet,
Felix

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-deontwerper-GUQjb1P6

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-deontwerper-r5t4Jx2G

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-deontwerper-Y8DOw1zc

Geen commentaar

DeOntwerperDeOntwerper

Beste fcdefijter,

Aan de waardering voor Designer V. te zien zit ik met mijn inzending dicht in de buurt.
Het feit Designer V. zeer geïnspireerd werd door mijn idee maar alleen de verbinding naar de byline heeft weggelaten en een monogram heeft toegevoegd vindt ik dicht in de buurt komen van plagiaat.

Daar maak ik op dit moment nog even geen punt van en zal ook een monogram toevoegen dat u dan als los element kunt gebruiken.

Met vriendelijke groet,

DeOntwerper.

fcdefijterfcdefijter

Ik vind de uitstraling wel echt anders.

DeOntwerperDeOntwerper

Prima, dat is duidelijk.
Ik lees dit nu pas na mijn nieuwe inzending.

Aangezien u op zoek bent naar een "echt andere uitstraling" voegt mijn nieuwe inzending waarschijnlijk niets toe.

Veel succes.

DeOntwerper

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.