Uitgeverij

Datum start: 30-11-2016

Datum einde: 07-12-2016

Totaal budget: € 419.00
Nieuwste inzending
Book cover
niki

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Vakmaten Uitgevers is een nieuw op te zetten uitgeverij die voortkomt uit Tekstbureau Vakmaten. We zijn op zoek naar een logo en een huisstijl. Het logo moet twee componenten hebben. 'Vakmaten' en een 'byline'. Die byline moet aanpasbaar zijn. Dus 'uitgevers', 'schrijvers' of op termijn misschien nog meer diensten. Voorlopig alleen Vakmaten Uitgevers en Vakmaten Schrijvers.

Bedrijfsomschrijving


Tekstbureau Vakmaten is de bedrijfsmatige weerspiegeling van twee journalisten/schrijvers. Het is een bedrijf dat z’n oorsprong vindt in de schoolbanken van de journalistiekopleiding en is voor een belangrijk deel op vriendschap gestoeld. Tegelijkertijd zijn we de kleinschaligheid in werkopvatting en –uitvoering ontgroeid.

We vinden elkaar in de gedeelde opvatting over taal en tekst. Een zin of een tekst voldoet niet per definitie als tekstueel alles klopt, maar moet in zijn opbouw, woordkeus en dynamiek dienstbaar zijn aan de inhoud ervan. Op die manier kan tekst zelfs de inhoud verrijken.

We hebben een hekel aan saaie, voorspelbare, conventionele en al te correcte schrijverij, maar zijn niet per definitie onvoorspelbaar, controversieel of incorrect.

We zijn autodidact ondernemer. En voelen ons in de eerste plaats journalist en schrijver en pas daarna ondernemer. Hoewel we ons niet als kunstenaar durven te presenteren, zijn we wel verguld door de gedachte dat schrijven scheppende kunst is.

We zijn ontvankelijk voor esthetiek. Daarover denken we eigenlijk hetzelfde als over taal. Schoonheid is niet perfect. Wat dat betreft luisteren we graag naar Leonard Cohen: There is a crack in everything. That's how the light gets in. We houden dus niet zo van gladjes en we zijn geen types die de Eiffeltoren fotograferen als we in Parijs zijn.

Als we kort iets over de uiterlijkheden van onze huisstijl moeten zeggen, dan is dat dit. We houden niet van een al te expliciete verbeelding van ons vakgebied door balpennen, ganzeveren, woordenboeken et cetera. Taal staat dichterbij dan beeld, in die zin dat een woord meer zegt dan duizend beelden. Tenminste, zo denken wij erover.

Doelgroep


Hoger opgeleid
25-65+
Eigentijds
Respect voor geschiedenis, dol op vernieuwing

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Dat mag je zelf bedenken.

ps. Laat je niet inspireren door onze huidige website. Die vinden we erg lelijk.

Designer: MartenVisser MartenVisser
logo_huisstijl-martenvisser-bjBYeAu8

MartenVisserMartenVisser

Hierbij bijbehorende huisstijl.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-martenvisser-KOWnyYoi

Geen commentaar

MartenVisserMartenVisser

Bedankt, hier een nieuwe poging. Heb het chique eruit gehaald door het font te wijzigen. Ook is de M nu minder dominant doordat ik de kleur aan heb gepast. Ik ben benieuwd wat u ervan vind.

Met vriendelijke groet,
Marten Vissr

fcdefijterfcdefijter

Dank voor de poging. Ik vond de vorige eigenlijk mooier, maar daarbij houd ik mijn aanmerkingen... Deze vind ik een beetje saai.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-martenvisser-FQEVOUTI

Geen commentaar

MartenVisserMartenVisser

Bedankt voor de beoordeling. Als u feedback heeft hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,
Marten Visser

fcdefijterfcdefijter

We vinden 'm best mooi, maar iets te chique. Er spreekt te weinig creativiteit en eigentijdsheid uit. En de M is nogal dominant. Heb je een variatie?

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.