Van der Most & Livestroo
Wedstrijd gegevens:
Pakket brons
- Wedstrijd van: mathijsmost
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 319.00
- Datum start : 26-02-2016 17:12
- Datum einde : 11-03-2016 17:08
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,ai,pdf,eps
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 40
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Daarnaast is 1 van onze concepten een programma waarin de deelnemers in 24uurs sessies door een proces van Groei, doorbraak en verandering gaan. We noemen dit concept Grow24.
Dus een logo en huisstijl voor "Van der Most & Livestroo" en een aanvullend logo/mogelijkheid voor aanvullende merknamen voor Grow24. Hierdoor krijgen we ook gelijk een beeld hoe we in de toekomst merknamen kunnen toevoegen aan onze bedrijfsnaam.
Hieronder wat algemene informatie:
Onze propositie:
Visie: wat is ons doel?
- De specialist in Nederland op gebied van persoonlijke groei en ontwikkeling van teams(ontwikkeling van samenwerking) en het managen van verandering bij organisaties. Dus 3 niveaus: Individueel, team, organisatie.
Kern competenties: waar zijn we de beste in?
- Het faciliteren en begeleiden van veranderprocessen die leiden tot een doorbraak op individueel, team en organisatie niveau.
Differentiatie: hoe onderscheiden we ons van de rest?
- We pakken veranderingen bij de bron aan, gaan niet voor de quick-win.
Kernwaarden: waar geloven we in?
- Relatie komt altijd eerst
- We geven en willen graag ontvangen, we zullen nooit iets nemen dat niet gegeven wordt
- We leren, daarom zijn we blij met feedback
- We leven om te geven
- We inspireren en worden graag geïnspireerd
- We gaan voor echt contact/de ontmoeting
- We genieten van verschillen en zoeken dialoog in plaats van discussie.
- We geloven in de kracht van eenvoud
Personaliteit: wat karakteriseert ons?
- Lol, Optimistisch (Alles is mogelijk als je maar wilt), Betrokken, Behulpzaam, Geen redder ten koste van, hoge mate van professionaliteit en niet snel tevreden.
Missie: waarom doen we dit?
- Status quo is in onze ogen stilstand. Veranderen is leuk, veranderen is ontwikkeling, verandering is groei. Verandering is vooral natuurlijk. Veel mensen zijn bang voor verandering. Angstige mensen staan niet in hun kracht. Wij willen helpen mensen veranderingen toe te laten in hun leven en daardoor te leren in hun kracht te gaan staan
Brand belofte: waarom moet je ons kiezen?
- Bij ons kom je niet voor de quick-win, je wilt een doorbraak “sustainable change” realiseren en leren loyaal te zijn aan jezelf
Aanpak : hoe doen we het?
1. Aanpakken bij de bron > mindset (overtuigingen, wereldbeeld)
2. Houvast bieden > guiding principles en structuur
3. Activeren nieuw denken/werken (leren versus ontdekken)(doorbraak)
Tooling : welke instrumenten en theorieen (inspiratie) gebruiken we?
- Spiral Dynamics, System Dynamics, Buber, Warner (Arbinger), Frankl
Bedrijfsomschrijving:
2 ervaren verandermanagers starten samen een nieuwe onderneming.
Proposities : welke diensten leveren we?
- Persoonlijke verandering :Coaching, persoonlijk leiderschap week: grow24 (inspiratie)
- Team samenwerking: team coachingstraject, management development:, grow24 (interventie)
- Organisatie verandering : Interim verander management
Kern competenties: waar zijn we de beste in?
- Het faciliteren en begeleiden van veranderprocessen die leiden tot een doorbraak op individueel, team en organisatie niveau.
Doelgroep:
Kern consument: op wie leggen we onze focus?
- Iedereen die een doorbraak wil realiseren in de ontwikkeling van zichzelf, team of organisatie
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Symbolisering van het logo:
Doorbraak in samenwerking (zacht)
Doorbraak in structuur/processen (hard)
Ontmoeting
Expressieve kleur
We willen geen logo met poppetjes
Karin de Wit Design
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Karin de Wit Design zegt
Beste Mathijs,
Een nieuw concept logo, andere invalshoek. Als een dergelijk ontwerp meer aanspreekt dan werk ik het graag verder uit.
Groet,
Karin -
mathijsmost zegt :
Hoi Karin,
Dank je. Wij begrijpen het logo alleen niet direct. Kan je het toelichten?
Groet,
Mathijs -
mathijsmost zegt :
Ik zie trouwens dat je in alle drie de ontwerpen dezelfde kleuren gebruikt. Vanwaar gebruik je deze kleuren?
-
Karin de Wit Design zegt
Hoi Mathijs,
Het beeldmerk is een combinatie van proces, doorbraak, samenwerking en creativiteit.
Wat de kleuren betreft; aangeleerd of niet, kleuren maken emoties los. Kleuren zijn van grote invloed op onze geest en onze stemmingen.
Geel: Geel is de kleur van de zon, verwarmend, stimulerend en sprankelend. Geel straalt vrolijkheid en positieve sferen uit. Verschillende geeltinten zijn verrassend goed met elkaar te combineren.
Geel staat voor: verwarmend, licht, stimulatie, helderheid, vrolijk, opgewektheid, speels, nieuwsgierigheid, energie
De zachte kant belicht.
De tweede kleur blauw/grijs symboliseert de harde kant en is goed te combineren.
Groet,
Karin
Voor de overige emoties kun je ook eventueel bij de volgende link kijken: http://www.kdwwebdesign.nl/kleuren -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Karin de Wit Design zegt
Beste Mathijs,
Een nieuw ontwerp. Zowel de letters m. v als l zijn er weer in verwerkt. Spreekt het zo meer aan?
Groet,
Karin -
mathijsmost zegt :
Dag Karin,
Dank voor het ontwerp.
Het valt het mij heel erg op dat iedereen de M en de L combineert terwijl daar in de logo uitvraag niet specifiek om gevraagd word. Het is niet verkeerd maar iedereen zit een beetje in dezelfde hoek.
Doorbraak in samenwerking (zacht)
Doorbraak in structuur/processen (hard)
Ontmoeting
zien we eigenlijk nog niet terugkomen. Dit kan volgens mij ook heel goed in een symbool...begrijp je wat ik bedoel?
Groet,
Mathijs -
Karin de Wit Design zegt
Beste Mathijs,
Bedankt voor je input. Ik ga ermee aan de slag.
Groet,
Karin -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Karin de Wit Design zegt
Een goedenavond,
Bedankt voor de waardering. Mag ik hieruit concluderen dat een klassiek ontwerp meer aanspreekt en/of past bij de uitstraling van uw onderneming dan een modern ontwerp?
Groet,
Karin
www.karindewitdesign.nl -
mathijsmost zegt :
Dag Karin,
Dank voor je reactie. Het is niet zo dat een klassiek ontwerp meer aanspreekt. Het moet fris, origineel en een doorbraak in samenwerking en structuur symboliseren.
Het is altijd lastig een logo. We hebben ons beste gedaan de informatie zo volledig mogelijk te geven. Hopelijk komt er een mooi logo uit.
Groet,
Mathijs -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-