Van der Most & Livestroo
Wedstrijd gegevens:
Pakket brons
- Wedstrijd van: mathijsmost
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 319.00
- Datum start : 26-02-2016 17:12
- Datum einde : 11-03-2016 17:08
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,ai,pdf,eps
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 40
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Daarnaast is 1 van onze concepten een programma waarin de deelnemers in 24uurs sessies door een proces van Groei, doorbraak en verandering gaan. We noemen dit concept Grow24.
Dus een logo en huisstijl voor "Van der Most & Livestroo" en een aanvullend logo/mogelijkheid voor aanvullende merknamen voor Grow24. Hierdoor krijgen we ook gelijk een beeld hoe we in de toekomst merknamen kunnen toevoegen aan onze bedrijfsnaam.
Hieronder wat algemene informatie:
Onze propositie:
Visie: wat is ons doel?
- De specialist in Nederland op gebied van persoonlijke groei en ontwikkeling van teams(ontwikkeling van samenwerking) en het managen van verandering bij organisaties. Dus 3 niveaus: Individueel, team, organisatie.
Kern competenties: waar zijn we de beste in?
- Het faciliteren en begeleiden van veranderprocessen die leiden tot een doorbraak op individueel, team en organisatie niveau.
Differentiatie: hoe onderscheiden we ons van de rest?
- We pakken veranderingen bij de bron aan, gaan niet voor de quick-win.
Kernwaarden: waar geloven we in?
- Relatie komt altijd eerst
- We geven en willen graag ontvangen, we zullen nooit iets nemen dat niet gegeven wordt
- We leren, daarom zijn we blij met feedback
- We leven om te geven
- We inspireren en worden graag geïnspireerd
- We gaan voor echt contact/de ontmoeting
- We genieten van verschillen en zoeken dialoog in plaats van discussie.
- We geloven in de kracht van eenvoud
Personaliteit: wat karakteriseert ons?
- Lol, Optimistisch (Alles is mogelijk als je maar wilt), Betrokken, Behulpzaam, Geen redder ten koste van, hoge mate van professionaliteit en niet snel tevreden.
Missie: waarom doen we dit?
- Status quo is in onze ogen stilstand. Veranderen is leuk, veranderen is ontwikkeling, verandering is groei. Verandering is vooral natuurlijk. Veel mensen zijn bang voor verandering. Angstige mensen staan niet in hun kracht. Wij willen helpen mensen veranderingen toe te laten in hun leven en daardoor te leren in hun kracht te gaan staan
Brand belofte: waarom moet je ons kiezen?
- Bij ons kom je niet voor de quick-win, je wilt een doorbraak “sustainable change” realiseren en leren loyaal te zijn aan jezelf
Aanpak : hoe doen we het?
1. Aanpakken bij de bron > mindset (overtuigingen, wereldbeeld)
2. Houvast bieden > guiding principles en structuur
3. Activeren nieuw denken/werken (leren versus ontdekken)(doorbraak)
Tooling : welke instrumenten en theorieen (inspiratie) gebruiken we?
- Spiral Dynamics, System Dynamics, Buber, Warner (Arbinger), Frankl
Bedrijfsomschrijving:
2 ervaren verandermanagers starten samen een nieuwe onderneming.
Proposities : welke diensten leveren we?
- Persoonlijke verandering :Coaching, persoonlijk leiderschap week: grow24 (inspiratie)
- Team samenwerking: team coachingstraject, management development:, grow24 (interventie)
- Organisatie verandering : Interim verander management
Kern competenties: waar zijn we de beste in?
- Het faciliteren en begeleiden van veranderprocessen die leiden tot een doorbraak op individueel, team en organisatie niveau.
Doelgroep:
Kern consument: op wie leggen we onze focus?
- Iedereen die een doorbraak wil realiseren in de ontwikkeling van zichzelf, team of organisatie
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Symbolisering van het logo:
Doorbraak in samenwerking (zacht)
Doorbraak in structuur/processen (hard)
Ontmoeting
Expressieve kleur
We willen geen logo met poppetjes
Y-graphic design
-
-
mathijsmost zegt :
Mooi om te zien hoe de M en L versmolten zijn. Hoe zijn jullie tot de keuze en het ontwerp van dit logo gekomen? Wat inspireerde jullie om het zo te maken. Welke kleur hebben jullie gekozen? Dat is namelijk slecht zichtbaar op het scherm en waarom deze kleur?
De reacties hier verschillen. Van mooi en zakelijk tot mooi initiaal op een zakdoek...
Nice to see how the M and L are fused . How did you come to the choice and design of this logo ? What inspired you to make it so. What color did you choose ? That is hard to see on the screen and why this color?
Reactions differ here . From beautiful and rather businessminded to ok, are those initials for on a handkerchief ... -
Y-graphic design zegt
Goedemorgen. Ik heb getracht het harde en zachte te verwerken in het weergeven van de letters. De M Strak en vast, de L wat losser en vloeiender. De kleur is blauw, van vertrouwen. Zou dan wel een hele mooie authentieke zakdoek zijn :-) Mvg
-
mathijsmost zegt :
Dank voor je response. Het harde en het zachte, dat had ik nog niet zo gezien. Mooi.
Het zou inderdaad wel een hele mooie en authentieke zakdoek zijn. Hebben we gelijk een origineel relatiegeschenk ;-) -
Y-graphic design zegt
Haha of niet? Dank u wel voor de feedback! Mocht u nog aanpassingen willen zien en/of andere kleuren hoor ik dat graag. Mvg
-
Y-graphic design zegt
Zou u wellicht de huisstijl willen zien? Mvg
-
mathijsmost zegt :
We vragen ons af in hoeverre dit ontwerp problemen oplevert met LottoMogz...
-
Y-graphic design zegt
Geen problemen, mijn ontwerp is totaal anders, mijn L heeft een lus en is niet hoekig/puntig omdat het zacht moet zijn. Mijn L zit aan de M vast voor de verbinding, geen goud. Het heeft er wat van weg maar niet om in problemen te komen hoor. mvg
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-