Neteland is een sterk samenwerkingsverband van 5 gemeentes die heel bewust de samenwerking zijn aangegaan. Dit verdient een stevige 'N'. De 'N' is opgebouwd uit 5 frisse, moderne kleuren die spontaniteit en vooral positiviteit weergeven. De typografie is tijdloos, modern en bewust eenvoudig. Zo gaat de focus steevast naar de 'N' van Neteland.
Word jij de ontwerper van het logo en de huisstijl van Neteland?
- Wedstrijd van: Jolien Baeke
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
- Bestanden: Bestand 1
Datum start: 11-04-2018
Datum einde: 03-05-2018
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Eenvoud siert. Dit is niet alleen een typisch Kempisch kenmerk, maar ook het idee achter dit logo. De stijgende golvende lijn symboliseert de Nete, het verbindende natuurelement achter Neteland. De lijn is meteen de voedingsbodem voor Neteland. De bomen symboliseren de rijke natuur, de gebouwen vertegenwoordigen de bedrijvigheid en het goed wonen. Een gelaagd logo dat letterlijk werkt als golvende koepel voor het woord Neteland.

Een bloem zegt natuur, kleur en vooral groei. Door een bloem samen te stellen uit 5 verschillende delen, ieders met hun eigen specifieke kleur, tonen we op een sympathieke manier de meerwaarde van Neteland. Neteland geeft zuurstof aan de gemeentes en maakt groei op verschillende niveaus mogelijk. De stevige zwarte lijnen en typografie versterken de kracht van het geheel.

Om de waaier van mogelijkheden van het samenwerkingsverband Neteland in de verf te zetten, werken we met een waaier van 5 blaadjes rond de naam. Elk blaadje heeft zijn specifieke kleur. Samen vormen ze een kleurrijk geheel dat Neteland letterlijk omringd. Qua typografie kiezen we bewust voor een modern, tijdloos lettertype dat het geheel mooi versterkt.