Laat ik dan ook maar eens beginnen met mijn versie van het loginscherm. Ik ben gegaan voor strak, modern en helder met niet te veel instructies.
Als iemand besluit een digicode aan te maken zal dat zich verder wijzen hoe dat in zijn werk gaat. Ik vond het beter om daar niet te veel woorden aan vuil te maken in het inlogscherm.
Als één van de twee invoervelden aangeklikt wordt zal de tekst boven de invoervelden verdwijnen en de invoervelden zelf naar boven schuiven om ruimte te maken voor het toetsenbord.
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Beste Timo, mooi strak en rustig design! Hoofdfocus op inloggen, onderaan subtiele extra\'s. Wat ik bij alle ingezonden designs nog wel een beetje mis is het belevingsaspect. Idealiter is je telefoon je mobiele \'zwitserse zakmes\'. Vertaalt naar mobiel bankieren zou het een gevoel moeten uitstralen van: makkelijk je bankzaken monitoren en met je geld schuiven. Een gevoel van controle. Kunnen we daarmee iets in het design? Mvgr, Peter
In het inlogscherm wilde ik vooral eenvoud en controle communiceren. Het is een scherm dat je elke keer weer zo snel mogelijk wilt doorlopen, dus vandaar dat het to the point is en vooral overzichtelijk.
Wel geeft het al een beetje de stijl en kleurstellingen aan voor de rest van de app. Het gevoel waar je over spreekt zal in vervolgschermen zeker duidelijk zijn en functionaliteiten ben ik ook goed over na aan het denken.
Ik denk dat de kernwoorden van een mobiele app sowieso controle, eenvoud en snelheid moeten zijn en ik streef er dan ook naar om dat er in te krijgen.
Gr, Timo
OK, ben benieuwd!