Nieuwe boekomslag, boeklegger en bijpassende A6 flyer
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: Vipassanaweb
- Categorie: Overig
- Totaal budget: € 259.00
- Datum start : 12-12-2013 12:18
- Datum einde : 26-12-2013 12:11
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 34
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
De omslag van de 1ste druk is door lezers zeer positief ontvangen; er hoeven dan ook geen grote wijzigingen te worden doorgevoerd in het ontwerp, maar er is uiteraard ruimte voor verbetering!
Een leesfragment dat op de achterkant geplaatst kan worden:
Shantah, iedere vlinder moet worstelen om uit zijn cocon te kunnen kruipen, maar zonder die worsteling zou hij nooit het genot van vliegen kunnen ervaren. Dat is toch waar iedere vlinder naar verlangt? En zo is het ook met ons... De mens wordt niet geboren in een cocon. Bij ons zijn het de draadjes van de roomse kerk en de maatschappij die om ons heen worden gesponnen.
Formaat: A5, rugdikte 17,1 mm.
4/4 kleuren.
Omslag is met mat laminaat. Centrale schilderij op de omslag is in spot UV-lak.
Bijpassende boekenlegger.
Eenzijdig bedrukt.
4/4 kleuren.
Afmetingen: 5 x 17 cm.
Bijpassende A6 Flyer.
Tweezijdig bedrukt.
4/4 kleuren.
Op de website staat veel info; ook zijn er inmiddels honderden, zeer positieve, recensies geplaatst.
Bedrijfsomschrijving:
'De Nacht dat de Sterren Dansten' is een zeer opmerkelijke roman; o.a. omdat het boek geen ISBN heeft, en dus niet in de (online) boekhandel verkrijgbaar is!
Ruimte op de omslag voor ISBN/barcode is dus niet nodig/gewenst.
Het boek verspreidt zich via internet, en dankzij enthousiaste lezers.
Bezoek de website www.vipassanaweb.nl
BELANGRIJK: De omslag is voor alle vertalingen hetzelfde.
En de naam (en evt. website) van de ontwerper worden in het boek vermeld!
Doelgroep:
De Doelgroep:
leeftijd: 25 - 60 jaar
Hoofdzakelijk vrouwen (80%-20%)
Willen en weten dat het anders kan.
Actieve wereldburgers
Vrije denkers
Sociaal innovatoren
Bewustwordende mensen
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Blauw is de overheersende kleur.
De (huidige) titel is in Edwardian script.
I.v.m. het feit dat het omslag-ontwerp wordt gebruikt voor alle vertalingen,is het belangrijk dat het omslag-ontwerp ook zonder tekst wordt aangeleverd.
designerinspace
-
-
Toelichting van de designer designerinspace:
Bij deze aangepast! :-)
-
Vipassanaweb zegt :
Dag Designerinspace,
Ik vind het een prachtige omslag, flyer en boekenlegger. De 24ste plaats ik alle kanshebbers op Facebook,zodat lezers ook hun mening kunnen geven. Ik ben reuze benieuwd naar de reacties!
Thanks!
Shantah -
designerinspace zegt
Dank je wel!
Ik ben benieuwd wat FaceBook 'gaat doen'!
Vriendelijke groet,
Designerinspace -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer designerinspace:
Dag Shantah,
Hierbij stuur ik je een update van de boekenlegger en de flyer. Ik heb er een extra kleur bij bedacht: rood!
De prijs krijgt nu extra attentie in de vorm van een 'soort ster'.
Vriendelijke groet,
Designerinspace -
Vipassanaweb zegt :
Dag Designerinspace,
Ja, ziet er nu veel beter uit.
Maar de prijs klopt nog niet; dat moet zijn 14,90 -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Vipassanaweb zegt :
Mooi!
twee opmerkingen;
de prijs is 14,90 incl. verzending.
En je bent vergeten Chantal Alaïs te vermelden.
Misschien iets meer kleur, waardoor de uitstraling iets krachtiger wordt? -
designerinspace zegt
Dank!
De prijs staat aan de onderzijde van de boekenlegger en aan de onderzijde van de achterzijde van de flyer vermeld. Zou je dit graag prominenter in beeld willen hebben? Bijvoorbeeld een balkje/vormpje met de prijs erin vlakbij de afbeelding van het boek?
Chantal Alaïs zal ik toevoegen op de voorzijde van de flyer achter Peter Holleman. Dat klopt toch?
Ik kijk ook naar de kleur.
Vriendelijke groet,
Designerinspace -
Vipassanaweb zegt :
De prijs kan inderdaad prominenter en meer uitnodigend;
Bijv. "Slechts 14,90 incl. verzending!"
Duidelijk zichtbaar.
Je kunt niet één v.d. auteurs vermelden; het is een eenheid. Inmiddels ben ik begonnen aan mijn transitie; zodra het goed voelt zal ik beide namen veranderen in Shantah. Maar vooralsnog voelt dat als te vroeg.
Misschien bij de 3de druk.. :)
Thanks!
Shantah -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer designerinspace:
Beste Shantah,
Hierbij stuur ik je het aangepaste omslag.
Daarnaast heb ik de boekenlegger en de A6 flyer gemaakt.
Benieuwd naar je reactie en ik hoor graag weer van je.
Met vriendelijke groet,
Designerinspace -
designerinspace zegt
En om toch nog iets over ISBN te zeggen. Sorry...
Het kan zijn dat een geïnteresseerde lezer alleen bij boekhandels koopt. Het geeft daar aan dat hij naar jouw boek op zoek is. Hij geeft de boekhandelaar titel of naam of ISBN. Vervolgens zou die boekhandel dat in het systeem kunnen opzoeken en het boek bij jou kunnen bestellen waarna hij het kan doorverkopen aan zijn klant.
Zie ook: https://portal.boekhuis.nl/isbn/faq -
Vipassanaweb zegt :
Ha designerinspace,
Je hebt helemaal gelijk! Je geeft aan hoe het systeem werkt. Waarom ben ik dan zo eigenwijs?
Ik zal het proberen uit te leggen. Ik had nooit de ambitie een boek te schrijven, maar toen ik besefte dat mijn brief een boek zou kunnen worden, wilde ik het boek perfect; zodat het mij een nieuw bestaansrecht zou kunnen geven. (Ik ben transgender, waardoor ik al jarenlang in het afvoerputje v.d. maatschappij leef, met alle financiële en sociale gevolgen). Het heeft mij ruim drie jaar gekost (full-time research en schrijven). Drie bekende Nederlandse uitgevers wilden het manuscript, maar als onbekende debutant moest ik niet verwachten iets te verdienen aan m'n boek. Ik vond het schandalig; een uitgever laat mijn boek drukken voor een paar euro, dat vervolgens in de boekhandels wordt verkocht voor 15 of 20 euro, en ik moest niet verwachten iets te verdienen! Daarnaast zou de uitgever de eigenaar worden! Onbespreekbaar; het boek is van mij, en het blijft van mij, en ik verwachtte wel iets te verdienen!
Hoe werkt het systeem? De uitgever promoot een boek voor enkele maanden, waarna jij, als schrijver, zelf de promotie kan doen. Maar als er boeken worden verkocht, lacht de boekhandel (marge 45%) en lacht de uitgever!
In mijn geval; ik laat de boeken drukken voor eenpaar euro, en ik verkoop het boek rechtstreeks, waardoor ik ca. 10 euro/boek verdien. En wat promotie betreft; eigenlijk heb je geen uitgever nodig, zolang je boek maar op TV verschijnt.. Daar heb ik mij verkeken in de macht van het boekenbranche-kartel; de mainstream media worden nog volledig gecontroleerd door het kartel. Als voorbeeld; de boeken die besproken worden in DWDD worden geselecteerd door boekverkopers!
M.a.w. wij kijken naar 'TellSell TV'.. c'est la vie..
Mijn boek is ISBN Free! En dat blijft het!
Needless to say zijn uitgevers en boekverkopers not amused met mijn initiatief, en dat heb ik de afgelopen jaren duidelijk gevoeld. Maar een 'goed' boek verspreidt zich uiteindelijk; dankzij enthousiaste lezers..
Het gaat lukken...
Thanks!
Shantah -
designerinspace zegt
Beste Shantah,
Dank voor je heldere toelichting. Ik begrijp het en het verhaal is mij ook wel herkenbaar. Er blijft erg veel aan de strijkstok van de uitgevers hangen. Het wordt je inderdaad moeilijk gemaakt om een paar Euro aan notabene je eigen boek te verdienen!
Groet,
Designerinspace -
Vipassanaweb zegt :
Precies. Uitgevers en boekverkopers controleren en dicteren. De investeerders in de boekenbranche zijn van oudsher de uitgevers, en is het onvoorstelbaar moeilijk gebleken een niet-uitgever te interesseren in mijn roman. Gelukkig dit die fase nu achter mij.
We will create a change.
Thanks!
Shantah -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer designerinspace:
Beste Peter en Chantal,
Hierbij stuur ik jullie mijn inzending. Ik heb met een ander lettertype gewerkt. Script-letters zijn naar mijn idee beter geschikt voor andersoortige uitingen dan voor boekomslagen.
Verder zag ik in de originele flaptekst nog twee spelfouten. Of is dat minder van belang omdat er uiteindelijk nieuwe en aangepaste tekst wordt geleverd?
Heb ik nog een laatste vraag. Is een ISBN niet juist handig voor de traceerbaarheid van het boek? Zeker nu er een tweede druk komt en het boek dus succesvol is.
Ik hoop dat jullie me niet te eigenwijs vinden … ;-)
… en ben benieuwd naar jullie reactie!
Met vriendelijke groet,
Designerinspace -
Vipassanaweb zegt :
Beste designerinspace,
Ik ben onder de indruk; de gekozen lettertypes, de lay-out, de integratie van het schilderij, en de tekst/foto's op de achterkant ogen zeer professioneel. Mijn complimenten.
Needless to say ben ik blij dat je de spelfoutjes hebt gecorrigeerd.
Minpuntje: het boek heeft al zoveel fantastische recensies ontvangen! Zo heeft de publieksjury van de Gouden Meeuw Literatuurprijs aangegeven dat het boek zich kan meten aan één van de meest succesvolle romans aller tijden;'De Celestijnse Belofte'. (wereldwijd 190 miljoen exemplaren verkocht)
Waarschijnlijk wordt de uitstraling van de omslag sterker als 'Een fantastisch boek en uniek in zijn soort' wordt vervangen door 'Boek kan zich meten aan 'Celestijnse Belofte'
Gouden Meeuw Literatuurprijs publ. jury.
Wat het ISBN betreft; het is m.i. een onjuiste gedachte om te veronderstellen dat de traceerbaarheid van het boek wordt vergroot door een ISBN.
Het boek is immers niet in de (online) boekhandel verkrijgbaar.
Ik ben reuze benieuwd naar je flyer en boeklegger.
Thanks!
Shantah -
designerinspace zegt
Beste Shantah,
Dank, dank!
Ik probeer de volgende ronde vanavond weer op te pakken!
Vriendelijke groet,
Designerinspace -
Vipassanaweb zegt :
Super!
Thanks!
Shantah -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-