Ontwerp de nieuwe verpakking van AfterGarlic!
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: aftergarlic
- Categorie: Overig
- Totaal budget: € 500.00
- Datum start : 19-06-2012 11:18
- Datum einde : 03-07-2012 11:09
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 59
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
De ontwerper wordt volledig vrijgelaten om een ontwerp naar zijn/haar keuze in te sturen. Aan de achterzijde van de verpakking moet rekening gehouden worden met een behoorlijke hoeveelheid tekst, zoals te zien is op het voorbeeld van de huidige verpakking. De gekozen stijl voor de verpakking zal later ook worden verwerkt op de nieuwe website die wordt gemaakt.
Kijk voor de volledige briefing in de toegevoegde PDF!
Bedrijfsomschrijving:
Achtergrondinformatie
AfterGarlic is een tablet met werkzame ingrediënten die knoflookgeur neutraliseren dat sinds 2 jaar wordt verkocht bij drogisterijen en bij grotere vestigingen van Albert Heijn, in Nederland en België. Een meeneem verpakking met 10 tabletten kost € 2,99 voor de consument. AfterGarlic is géén snoep (!), het is een effectief middel tegen een (vaak) sociaal emotioneel ´probleem´ of ongemak. Bij de winkels wordt het product hoofdzakelijk binnen het mondverzorging schap verkocht. Daarnaast is AfterGarlic verkrijgbaar bij verschillende webshops.
Uit onderzoek blijkt dat consumenten de huidige verpakking niet aantrekkelijk genoeg vinden. De huidige verpakking heeft een serieus, bijna medisch, uiterlijk. Bovendien denken mensen, mede door de verpakking, dat het een kauwgom is.
Kijk voor de volledige briefing in de toegevoegde PDF!
Doelgroep:
Mannen en vrouwen (25-35). Het gaat om mensen die geven om persoonlijke verzorging, die graag goed voorbereid willen zijn en die zich zeker (willen) voelen. Mensen die sociaal actief zijn en zich representatief willen (of dienen) over te komen.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Inzicht
Aangezien AfterGarlic voor veel mensen een nieuw product is én het een eeuwenoud en bekend probleem verhelpt, zullen mensen die het product adopteren er gemakkelijk over praten. Op dit moment is AfterGarlic vrij onbekend. ´De ontdekking´ van het product geeft een (zelf)verzekerd gevoel van goede voorbereiding en een gevoel van trots: Mij kan niets gebeuren..
Key Message
AfterGarlic hét middel tegen knoflookgeur, AfterGarlic helpt wél.
Bewijsvoering
AfterGarlic neutraliseert de knoflookgeur in het gehele spijsverteringsstelsel (in tegenstelling tot kauwgom, pepermunt, smint) waardoor je weer fris en zelfverzekerd voor de dag kan komen.
Tone-of-voice
AfterGarlic gaat over persoonlijke verzorging, zelfverzekerdheid, sociaal gedrag van mensen en representativiteit. AfterGarlic moet een product zijn dat de koper trots kan laten zien aan vrienden, dat het beeld schetst dat de gebruiker goed voorbereid is. Niet te sexy of te hip, maar een exclusieve, premium en classy verpakking (luxe) die zowel de functionele als de emotionele boodschap uitstraalt, zeker niet te saai...
Waar het product voor bedoeld is moet duidelijk naar voren komen.
Must do´s & dont´s
- Niet te sexy, niet te saai.
- Keep it classy, exclusief.
- Eventueel een vermelding van de smaak verbetering!
- De tekst die op de verpakking moet worden vermeld staat in bijlage 2.
- Wellicht is het een goed idee om de streepjescode in knoflookvorm weer te geven!
Inzendvoorwaarden
Hieronder staat de huidige verpakking met de maten waarin het ontwerp geplaatst moet worden. Graag het ontwerp aanleveren in PDF bestand.
Mooiniet
-
-
Creator zegt
Wow, ik zou 'm kopen! Succes
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Mooiniet:
Hallo Aftergarlic,
Dank voor de snelle reactie en de heldere uitleg. Bij deze een drietal nieuwe voorstellen, verschillend qua sfeer.
De eerste heeft donkere kleuren (paars =luxe)Strak logo, strak op de verpakking. Op de achtergrond van het pakje 'een gesprek'(vervolg op tekstwolk)
De tweede is minimalistisch. Het logo een spraakwolk met glimlach (positieve associaties!)Een positieve spreuk op de voorkant, met de illusie dat het pakje een stukje opengeschoven is (inside = fresh).
Het derde voorstel is erg behouden. Netjes, streepjes, met een 'bandje' met rondje waar het logo in staat.
Graag hoor ik of er iets bij zit dat in de smaak valt, aanpassingen zijn altijd mogelijk!
Alvast dank,
Jorina - mooiniet
-
aftergarlic zegt :
Dag Jorina! Wij vinden de ontwerpen eigenlijk wat saai, weinig opmaak/kleur wisseling/eventueel diepte. Bovendien zien wij paars niet als luxe. De uitleg van de elementen die je er in verwerkt zijn erg creatief, er wordt goed over nagedacht. De eerste inzending was beter dat die daarna kwamen. Het straalt echter vooralsnog niet dat extra´s uit waar we naar opzoek zijn..
Vriendelijke groeten,
Niek - Luckies AfterGarlic
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Mooiniet:
Hallo Aftergarlic,
Bij deze een eerste voorstel voor een logo en nieuwe verpakking. Ik heb het vooral een frisse uitstraling willen geven, passend bij de doelgroep en onderscheidend in het schap.
Het logo is een spraakwolk met een moderne letter. De verpakking beeld een goede adem uit.
Graag feedback! Graag hoor ik of ik in de goede richting zit.
Vriendelijke groet,
Jorina - mooiniet -
aftergarlic zegt :
Hallo Jorina,
Allereerst bedankt voor je inzending!
Het idee van de spraakwolk vinden wij creatief en we denken dat het goed gelukt is om meer op te vallen in het schap en waarderen ook erg dat je hier over na hebt gedacht!
Het ontwerp is erg gericht op emotie, wij zijn vooralsnog meer opzoek naar een high-end en stijlvolle verpakking. De stijl die tevens luxe moet uitstralen zien we nu niet terug in het ontwerp, en ook niet in het lettertype.
We zien graag meer van je!
Vriendelijke groeten,
Niek - Luckies AfterGarlic
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-