Ontwerp de nieuwe verpakking van AfterGarlic!

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: aftergarlic
  • Categorie: Overig
  • Totaal budget: € 500.00
  • Datum start : 19-06-2012 11:18
  • Datum einde : 03-07-2012 11:09
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 59
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Ontwikkel de nieuwe verpakking van AfterGarlic. De huisstijl en het logo mogen hiervoor aangepast worden. AfterGarlic is een functioneel impuls product voor een emotioneel ´probleem´ of ongemak. Deze twee integreren is een uitdaging! AfterGarlic moet een uitstraling krijgen dan men het product wíl hebben in plaats van nodig heeft..

De ontwerper wordt volledig vrijgelaten om een ontwerp naar zijn/haar keuze in te sturen. Aan de achterzijde van de verpakking moet rekening gehouden worden met een behoorlijke hoeveelheid tekst, zoals te zien is op het voorbeeld van de huidige verpakking. De gekozen stijl voor de verpakking zal later ook worden verwerkt op de nieuwe website die wordt gemaakt.

Kijk voor de volledige briefing in de toegevoegde PDF!

Bedrijfsomschrijving:

Achtergrondinformatie
AfterGarlic is een tablet met werkzame ingrediënten die knoflookgeur neutraliseren dat sinds 2 jaar wordt verkocht bij drogisterijen en bij grotere vestigingen van Albert Heijn, in Nederland en België. Een meeneem verpakking met 10 tabletten kost € 2,99 voor de consument. AfterGarlic is géén snoep (!), het is een effectief middel tegen een (vaak) sociaal emotioneel ´probleem´ of ongemak. Bij de winkels wordt het product hoofdzakelijk binnen het mondverzorging schap verkocht. Daarnaast is AfterGarlic verkrijgbaar bij verschillende webshops.

Uit onderzoek blijkt dat consumenten de huidige verpakking niet aantrekkelijk genoeg vinden. De huidige verpakking heeft een serieus, bijna medisch, uiterlijk. Bovendien denken mensen, mede door de verpakking, dat het een kauwgom is.

Kijk voor de volledige briefing in de toegevoegde PDF!

Doelgroep:

Mannen en vrouwen (25-35). Het gaat om mensen die geven om persoonlijke verzorging, die graag goed voorbereid willen zijn en die zich zeker (willen) voelen. Mensen die sociaal actief zijn en zich representatief willen (of dienen) over te komen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Inzicht
Aangezien AfterGarlic voor veel mensen een nieuw product is én het een eeuwenoud en bekend probleem verhelpt, zullen mensen die het product adopteren er gemakkelijk over praten. Op dit moment is AfterGarlic vrij onbekend. ´De ontdekking´ van het product geeft een (zelf)verzekerd gevoel van goede voorbereiding en een gevoel van trots: Mij kan niets gebeuren..

Key Message
AfterGarlic hét middel tegen knoflookgeur, AfterGarlic helpt wél.

Bewijsvoering
AfterGarlic neutraliseert de knoflookgeur in het gehele spijsverteringsstelsel (in tegenstelling tot kauwgom, pepermunt, smint) waardoor je weer fris en zelfverzekerd voor de dag kan komen.

Tone-of-voice
AfterGarlic gaat over persoonlijke verzorging, zelfverzekerdheid, sociaal gedrag van mensen en representativiteit. AfterGarlic moet een product zijn dat de koper trots kan laten zien aan vrienden, dat het beeld schetst dat de gebruiker goed voorbereid is. Niet te sexy of te hip, maar een exclusieve, premium en classy verpakking (luxe) die zowel de functionele als de emotionele boodschap uitstraalt, zeker niet te saai...
Waar het product voor bedoeld is moet duidelijk naar voren komen.


Must do´s & dont´s
- Niet te sexy, niet te saai.
- Keep it classy, exclusief.
- Eventueel een vermelding van de smaak verbetering!
- De tekst die op de verpakking moet worden vermeld staat in bijlage 2.
- Wellicht is het een goed idee om de streepjescode in knoflookvorm weer te geven!


Inzendvoorwaarden
Hieronder staat de huidige verpakking met de maten waarin het ontwerp geplaatst moet worden. Graag het ontwerp aanleveren in PDF bestand.




HBGV
  • Overig # 100829 voor Ontwerp de nieuwe verpakking van AfterGarlic! wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer HBGV:

      Beste opdrachtgever,

      Bedankt voor uw positieve feedback.

      Bij deze stuur ik u mijn aangepaste voorstel voor de verpakking.

      Door het gebruik van het racing green in combinatie met het lichte goud ontstaat een warm koud contrast zeker als je dit op metallic papier gaat drukken. Hierdoor zullen de groene vlakken een dieper karakter en een nog chiquere uitstraling krijgen.

      Door de losse element ontstaat een identiteit die door verwerkt kan worden in al jullie uitingen.

      Ik ben zeer benieuwd naar uw reactie.

      Met vriendelijke groet,
      HBGV

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Overig # 99587 voor Ontwerp de nieuwe verpakking van AfterGarlic! wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer HBGV:

      Beste opdrachtgever,

      Bij deze stuur ik u mijn voorstellen voor uw verpakking.
      Het is fris, modern en knalt uit het schap.
      elk voorstel is opgebouwd uit 2 kleuren dit kan eventueel op metallic papier worden gedrukt zodat het wit vervangen wordt door een zilveren (spiegel) folie.

      Het is meer als kauwgom en het heeft geen medische uitstraling.

      Ik ben benieuwd naar uw reactie.
      Alles is aan te passen.

      Met vriendelijke groet,
      HBGV

    2. aftergarlic zegt :

      Dag HBGV, bedankt voor je inzending!

      Erg leuk ontwerp, heel vrolijk en het knalt er uit inderdaad! Zoals het hier staat krijgt het wat ons betreft meer een snoep uitstraling, misschien dat hier wat in te veranderen valt. Het doel van het product wat duidelijker naar voren laten komen? Misschien een idee om dit in zijdeglans zwart of mat/glans combinatie weer te geven voor chique versie? Idee voor metallic papier is ook goed!

      Met AfterGarlic in witte letters (of metallic) vinden we het wat onduidelijk, misschien een donkere kleur groen?

      Zien graag meer van je!

      MVG

      AfterGarlic

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network