Ontwerp de nieuwe verpakking van AfterGarlic!

Datum start: 19-06-2012

Datum einde: 03-07-2012

Totaal budget: € 500.00
Nieuwste inzending
Book cover
MB&G

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Ontwikkel de nieuwe verpakking van AfterGarlic. De huisstijl en het logo mogen hiervoor aangepast worden. AfterGarlic is een functioneel impuls product voor een emotioneel ´probleem´ of ongemak. Deze twee integreren is een uitdaging! AfterGarlic moet een uitstraling krijgen dan men het product wíl hebben in plaats van nodig heeft..

De ontwerper wordt volledig vrijgelaten om een ontwerp naar zijn/haar keuze in te sturen. Aan de achterzijde van de verpakking moet rekening gehouden worden met een behoorlijke hoeveelheid tekst, zoals te zien is op het voorbeeld van de huidige verpakking. De gekozen stijl voor de verpakking zal later ook worden verwerkt op de nieuwe website die wordt gemaakt.

Kijk voor de volledige briefing in de toegevoegde PDF!

Bedrijfsomschrijving


Achtergrondinformatie
AfterGarlic is een tablet met werkzame ingrediënten die knoflookgeur neutraliseren dat sinds 2 jaar wordt verkocht bij drogisterijen en bij grotere vestigingen van Albert Heijn, in Nederland en België. Een meeneem verpakking met 10 tabletten kost € 2,99 voor de consument. AfterGarlic is géén snoep (!), het is een effectief middel tegen een (vaak) sociaal emotioneel ´probleem´ of ongemak. Bij de winkels wordt het product hoofdzakelijk binnen het mondverzorging schap verkocht. Daarnaast is AfterGarlic verkrijgbaar bij verschillende webshops.

Uit onderzoek blijkt dat consumenten de huidige verpakking niet aantrekkelijk genoeg vinden. De huidige verpakking heeft een serieus, bijna medisch, uiterlijk. Bovendien denken mensen, mede door de verpakking, dat het een kauwgom is.

Kijk voor de volledige briefing in de toegevoegde PDF!

Doelgroep


Mannen en vrouwen (25-35). Het gaat om mensen die geven om persoonlijke verzorging, die graag goed voorbereid willen zijn en die zich zeker (willen) voelen. Mensen die sociaal actief zijn en zich representatief willen (of dienen) over te komen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Inzicht
Aangezien AfterGarlic voor veel mensen een nieuw product is én het een eeuwenoud en bekend probleem verhelpt, zullen mensen die het product adopteren er gemakkelijk over praten. Op dit moment is AfterGarlic vrij onbekend. ´De ontdekking´ van het product geeft een (zelf)verzekerd gevoel van goede voorbereiding en een gevoel van trots: Mij kan niets gebeuren..

Key Message
AfterGarlic hét middel tegen knoflookgeur, AfterGarlic helpt wél.

Bewijsvoering
AfterGarlic neutraliseert de knoflookgeur in het gehele spijsverteringsstelsel (in tegenstelling tot kauwgom, pepermunt, smint) waardoor je weer fris en zelfverzekerd voor de dag kan komen.

Tone-of-voice
AfterGarlic gaat over persoonlijke verzorging, zelfverzekerdheid, sociaal gedrag van mensen en representativiteit. AfterGarlic moet een product zijn dat de koper trots kan laten zien aan vrienden, dat het beeld schetst dat de gebruiker goed voorbereid is. Niet te sexy of te hip, maar een exclusieve, premium en classy verpakking (luxe) die zowel de functionele als de emotionele boodschap uitstraalt, zeker niet te saai...
Waar het product voor bedoeld is moet duidelijk naar voren komen.


Must do´s & dont´s
- Niet te sexy, niet te saai.
- Keep it classy, exclusief.
- Eventueel een vermelding van de smaak verbetering!
- De tekst die op de verpakking moet worden vermeld staat in bijlage 2.
- Wellicht is het een goed idee om de streepjescode in knoflookvorm weer te geven!


Inzendvoorwaarden
Hieronder staat de huidige verpakking met de maten waarin het ontwerp geplaatst moet worden. Graag het ontwerp aanleveren in PDF bestand.




Designer: Ryde Style Ryde Style
overig-ryde-style-587dHGGO

Ryde StyleRyde Style

Visualisatie van de uv-spot..

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
overig-ryde-style-4VnuTNsO

Ryde StyleRyde Style

Hoi Niek,

Hierbij een aangepast ontwerp van de verpakking.

Afbeelding is verwijderd. De verpakking heeft een unieke uv-spot van een knoflook en peterselie blaadjes. Geen print dus, maar alleen lak. Eventueel kan het web adres ook zo gedaan worden (en het logo print + uv spot)

Ik heb rekening met een stans tolerantie gehouden van ca 2 mm.
Barcode is scanbaar.

Ik hoor graag van je.

MVG

Jeff | Ryde Style

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
overig-ryde-style-UmIAvcg4

Ryde StyleRyde Style

Verpakking in een andere kleurstelling.

PS: Met een UV-spot of met een cold foil techniek kan dit een zeer aantrekkelijke verpakking worden.

MVG

Jeff | Ryde Style

aftergarlicaftergarlic

Zeker een goed idee, dank Jeff! Zou je hier verder op door kunnen gaan zonder de knoflook afbeelding?

Vriendelijke groeten,

Niek AfterGarlic

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
overig-ryde-style-CEkUnIzw

Ryde StyleRyde Style

En het bijpassende logo...

aftergarlicaftergarlic

Creatief: de vorm van een knoflook en/of walm er in verwerkt aan de linkerkant. Lettertype spreek ons ook aan.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
overig-ryde-style-BcQlzQbQ

Ryde StyleRyde Style

Beste After Garlic,

Hierbij een ontwerp voor de verpakking met een nieuw logo.

Graag verneem ik feedback

Met vriendelijke groet,

Jeff | Ryde Style

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
overig-ryde-style-pXPyR4QS

Ryde StyleRyde Style

Andere positionering aan de achterzijde zodat de tekst groter is.

MVG

Jeff | Ryde Style

aftergarlicaftergarlic

Zoals je ´prevents garlic odour´ heb neergezet is erg opvallend. En het schaduweffect zorgt voor levendigheid.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
overig-ryde-style-i7bImXkO

Ryde StyleRyde Style

Beste After Garlic,

Hierbij mijn eerste voorstel voor de verpakking.

Het lijkt mij mooi en chique om de voorzijde van de verpakking zilver te printen. Tevens ook het huidige logo te gebruiken. Het is een prima, herkenbaar logo.

Verpakkingen van etenswaar moeten aan EU richtlijnen voldoen qua fontgrootte etc.De achterzijde bevat veel tekst, ik hoop dat dit nog voldoet.

PS: Mocht deze stijl u bevallen dan ontvang ik graag de eps file van het huidige logo.

Met vriendelijke groet,

Jeff | Ryde Style

aftergarlicaftergarlic

Dag Jeff, bedankt voor je inzending. Wij vinden dat het goed gelukt is om een levendige verpakking neer te zetten. We zouden geen knoflook willen afbeelden op de verpakking, dit is te verwarrend.
Leuk dat je de knoflookteen verwerkt hebt in de barcode, misschien kun je de gehele barcode in knoflookvorm (zwart-wit) zetten.

Je hoeft overigens niet ons logo te gebruiken, ja mag ook zelf een logo ontwerpen en er in verwerken. We willen graag meer van je zien!

Vriendelijke groeten,

Niek

AfterGarlic

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.