Ontwerp de nieuwe verpakking van AfterGarlic!
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: aftergarlic
- Categorie: Overig
- Totaal budget: € 500.00
- Datum start : 19-06-2012 11:18
- Datum einde : 03-07-2012 11:09
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 59
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
De ontwerper wordt volledig vrijgelaten om een ontwerp naar zijn/haar keuze in te sturen. Aan de achterzijde van de verpakking moet rekening gehouden worden met een behoorlijke hoeveelheid tekst, zoals te zien is op het voorbeeld van de huidige verpakking. De gekozen stijl voor de verpakking zal later ook worden verwerkt op de nieuwe website die wordt gemaakt.
Kijk voor de volledige briefing in de toegevoegde PDF!
Bedrijfsomschrijving:
Achtergrondinformatie
AfterGarlic is een tablet met werkzame ingrediënten die knoflookgeur neutraliseren dat sinds 2 jaar wordt verkocht bij drogisterijen en bij grotere vestigingen van Albert Heijn, in Nederland en België. Een meeneem verpakking met 10 tabletten kost € 2,99 voor de consument. AfterGarlic is géén snoep (!), het is een effectief middel tegen een (vaak) sociaal emotioneel ´probleem´ of ongemak. Bij de winkels wordt het product hoofdzakelijk binnen het mondverzorging schap verkocht. Daarnaast is AfterGarlic verkrijgbaar bij verschillende webshops.
Uit onderzoek blijkt dat consumenten de huidige verpakking niet aantrekkelijk genoeg vinden. De huidige verpakking heeft een serieus, bijna medisch, uiterlijk. Bovendien denken mensen, mede door de verpakking, dat het een kauwgom is.
Kijk voor de volledige briefing in de toegevoegde PDF!
Doelgroep:
Mannen en vrouwen (25-35). Het gaat om mensen die geven om persoonlijke verzorging, die graag goed voorbereid willen zijn en die zich zeker (willen) voelen. Mensen die sociaal actief zijn en zich representatief willen (of dienen) over te komen.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Inzicht
Aangezien AfterGarlic voor veel mensen een nieuw product is én het een eeuwenoud en bekend probleem verhelpt, zullen mensen die het product adopteren er gemakkelijk over praten. Op dit moment is AfterGarlic vrij onbekend. ´De ontdekking´ van het product geeft een (zelf)verzekerd gevoel van goede voorbereiding en een gevoel van trots: Mij kan niets gebeuren..
Key Message
AfterGarlic hét middel tegen knoflookgeur, AfterGarlic helpt wél.
Bewijsvoering
AfterGarlic neutraliseert de knoflookgeur in het gehele spijsverteringsstelsel (in tegenstelling tot kauwgom, pepermunt, smint) waardoor je weer fris en zelfverzekerd voor de dag kan komen.
Tone-of-voice
AfterGarlic gaat over persoonlijke verzorging, zelfverzekerdheid, sociaal gedrag van mensen en representativiteit. AfterGarlic moet een product zijn dat de koper trots kan laten zien aan vrienden, dat het beeld schetst dat de gebruiker goed voorbereid is. Niet te sexy of te hip, maar een exclusieve, premium en classy verpakking (luxe) die zowel de functionele als de emotionele boodschap uitstraalt, zeker niet te saai...
Waar het product voor bedoeld is moet duidelijk naar voren komen.
Must do´s & dont´s
- Niet te sexy, niet te saai.
- Keep it classy, exclusief.
- Eventueel een vermelding van de smaak verbetering!
- De tekst die op de verpakking moet worden vermeld staat in bijlage 2.
- Wellicht is het een goed idee om de streepjescode in knoflookvorm weer te geven!
Inzendvoorwaarden
Hieronder staat de huidige verpakking met de maten waarin het ontwerp geplaatst moet worden. Graag het ontwerp aanleveren in PDF bestand.
Cdesign
-
-
Toelichting van de designer Cdesign:
Beste AfterGarlic,
In mijn ontwerp heb ik er voor gekozen om de verpakking een vriendelijke uitstraling te geven en tegelijkertijd er uit te laten springen tussen anderen producten. Mede omdat het voor veel mensen een onbekend product is moet de verpakking de aandacht trekken.
De knoflook op de voorzijde is in tweeën gedeeld. Linker deel symboliseert het gebruik van knoflook een sip kijkend gezicht. Rechterzijde kijkt vrolijk door het gebruik van AfterGarlic.
Ik hoop dat mijn ontwerp jullie interessen heeft kunnen wekken. en ik kijk uit naar de reactie.
Mvg,
CuriousDesign
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-