De grote kracht van DirectMail is natuurlijk het 'direct' aanspreken van consumenten. Natuurlijk kun je de attentiewaarde van een mailing verhogen door een spotlak, stans of preeg, maar écht persoonlijk aanschrijven is het beste. Dat zou ik laten zien, door een simpele typografische voorkant (die je in een reeks telkens anders kan maken door variatie in kleur, boodschap en typografie) én door de ontvanger direct aan te spreken, zoals Bart in het voorbeeld. Op de tekst in de achterzijde zou ik personaliseren met alle data die je hebt (naam bedrijf, plaats bedrijf, etc).
Reclamekaartjes voor een DM actie, het moet uiteindelijk een reeks worden
- Wedstrijd van: marcwilmsen
- Categorie: Overig
- Status: Beëindigd
Datum start: 02-12-2012
Datum einde: 16-12-2012
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Dit vind ik een erg leuke, misschien dat je er nog wat variaties op kunt maken. Het gaat er met name om dat winkelier overgehaald worden om zelf ook eens een actie te doen per DM om klanten te lokken naar hun winkel, maar ook bijvoorbeeld bedrijven met een nieuwe (veranderde) website
Bedankt voor uw reactie. Ik heb speciaal voor deze vorm gekozen omdat A) Een typografische vormgeving heel goed te personaliseren is en B) deze vormgeving erg goed is door te vertalen in een reeks.
Ik begrijp uw vraag om er meerdere voorstellen van te maken, maar ik denk dat dit voorstel voor dit stadium van de wedstrijd voldoende moet zijn. Mocht u kiezen voor dit ontwerp kunnen we samen een variant bedenken die u qua communicatie aanspreekt.
Met vriendelijke groet,
Bart