De coolste kappers van Amsterdam willen zichzelf beter presenteren. Wie ontwerpt deze pagina?
Wedstrijd gegevens:
Pakket brons
- Wedstrijd van: pieterlont1974
- Categorie: Webpagina design
- Totaal budget: € 299.00
- Datum start : 15-05-2013 09:49
- Datum einde : 01-06-2013 09:31
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 7
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Onze klanten boeken online. Het is dus belangrijk dat de kappers zich goed kunnen presenteren.
Elke kapper heeft zijn eigen pagina met een foto, een voorsteltekst en reviews van zijn of haar klanten. Veel klanten nemen op basis van deze pagina de beslissing op een kapper te boeken.
voorbeeld: http://www.kapper-amsterdam.nl/centrum/ischa/
Deze pagina zou nog wel wat cooler mogen.
De opbouw van de pagina is voor elke kapper gelijk. Dus de tekst, de foto en de inhoud van de reviews maken het verschil.
Ook willen we een wat lichter design. Dus meer wit.
Maar jij als ontwerper hebt natuurlijk ook zelf een idee wat goed zou werken.
De basis is dat elke kapper bij ons gelijke kansen moet hebben.
De pagina ligt op een route om tot een boeking te komen, dus het moet logisch zijn om door te klikken naar de volgende stap. Vergeet dat niet!
Er moet eenheid zijn met de rest van de website maar we staan natuurlijk wel open voor een vernieuwd design!
uitleg van de route op de site:
-mensen komen op de homepage www.kapper-amsterdam.nl binnen.
-op de homepage kiest men een locatie of een kapper
-per locatie kun je een kapper kiezen (deze pagina betreft de ontwerpwedstrijd)
-vervolgens stel je een behandeling samen
-tenslotte kies je een datum en tijd.
Bedrijfsomschrijving:
Day and Night Hairdressers bestaat pas 1,5 jaar. We hebben 3 salons in Amsterdam met kwalitatief hoogstaande kappers.
Klant is koning. We hebben de lekkerste cappuccino's van Amsterdam en de iPads liggen op de wachttafel ter vermaak.
We verkopen de merken Sebastian, Sassoon en Moroccanoil.
website...
www.dayandnighthairdressers.com (of www.kapper-amsterdam.nl)
Doelgroep:
Day and Night richt zich op mensen die waardering hebben voor kwaliteit.
Onze klanten zijn tussen de 20 en de 40 jaar oud.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
zwart, wit en grijs ... maar we vinden het zeker niet erg om een kleurtje toe te voegen!
het logo kun je zien op onze website en daar zijn we zeer tevreden over.
We werken per freelancer met 1 pasfoto en 1 vrije foto (liggend-formaat)
Goldwinky
-
-
Toelichting van de designer Goldwinky:
Bedankt voor je reactie, ik heb dan ook gezien dat jullie al met de website bezig zijn. Ik heb er dan ook voor gekozen om in te gaan op de privé pagina van de kappers.
Ik ben gestart met een korte introductie van de kapper, dit op een speelse manier. Hier ook de knop om voor deze kapper te kiezen.
Op de pagina een blog deel voor de kapper, met ernaast de tweets.
Dan een portfolio van de betreffende kapper.
Onder de portfolio een mogelijkheid een reactie achter te laten.
Ik denk dat ik hiermee je bedoeling van de kapperspagina redelijk heb beantwoord.
Met vriendelijke groet,
Ron
-
pieterlont1974 zegt :
Leuke pagina geworden!
Ik vind het design nog niet echt bij het design van Day and Night passen maar kwa originaliteit is het wel heel leuk. De twitterfeeds erin, of facebookfeeds en de mogelijkheid dat de kapper zelf inspiratiefoto's kan uploaden is cool.
Nu kijken of je het design nog kunt ombuigen naar een persoonlijke pagina die toch in het stramien van de Day and Night site past.
Succes! -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Goldwinky:
Ik heb geprobeerd het website design te handhaven, toch heb ik deze een frisser voorkomen gegeven door de groene kleur wat uit te spelen en de pagina zelf wit te laten.
Als dit design u aanspreekt, zal ik een voorstel maken waar de kappers zich in presenteren.
Met vriendelijke groet,
Ron -
pieterlont1974 zegt :
De fotografie maakt het zeker frisser.
De achtergrond willen we echt met meer wit. Kijk maar eens naar onze huidige homepage.
Groen is eigenlijk alleen de kleur van de knoppen. Daar willen we verder niet te veel mee doen. Mensen drukken makkelijk op een groene knop, vandaar dat we die als boekingsknop gebruiken.
Ik vind het idee om meerdere foto's te gebruiken wel leuk. Dus dat de kappers in principe 1 foto hebben als hoofdfoto maar dat de klant wel meerdere foto's kan bekijken.
De presentatiepagina van de kapper wordt een soort facebookpagina met reviews, foto's en tekst. MIsschien moeten ze ook hun dagboekje/blog bij kunnen houden met foto-uploads of hun eigen inspiratiepagina.
Kappers doen natuurlijk veel met inspiratie. Plaatjes van haarmode etc .. als een soort wall.
Succes! ik ben benieuwd waar je mee komt. Fijn weekend
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-