Geen commentaar
Logo en Homepage modern Training en Coachingbedrijf
- Wedstrijd van: IvPP
- Categorie: Webpagina design
- Status: Beëindigd
- Bestanden: Bestand 1, Bestand 2
Datum start: 10-04-2012
Datum einde: 01-05-2012
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Hallo IvPP,
Bedankt voor het compliment!
Ik heb jullie opmerkingen meegenomen en twee nieuwe voorstellen gemaakt, één nieuw logo.
Jullie opmerking over de site en de balkerigheid snap ik, maar dit komt eigenlijk omdat er nog geen echte identiteit is. In een 'normaal' ontwerpproces maak je eerst een logo, waarin je alle elementen van een identeit stopt. Alles aan het logo moet kloppen en kunnen vertalen in een alle andere uitingen. Vandaaruit ga je verder bouwen. Dit is dan ook het grote nadeel van brandsupply. Opdrachtgevers slaan stappen over in het ontwerpproces, maar verwachten wel dat het klopt.
Ik probeer daar dan in te schipperen, maar dat is heel lastig af en toe omdat de communicatie via een tussenweg loopt.
Dit is in ieder geval weer een poging en mijn vraag aan jullie is, wat vinden jullie van het logo? Is dit wat je zoekt? Komt het in de buurt?
De site heb ik er bij laten aansluiten,
nog steeds vrij 'in the box' want het moet toch een zekere mate van gebruiksvriendelijkheid behouden. Wel heb ik er wat meer dynamiek aan toe proberen te voegen.
Wat betreft de kleuren, frissere kleuren heb ik niet, of je moet in de neontinten overgaan, maar ik denk dat het vooral komt omdat het ontwerp jullie nog niet helemaal aanspreekt. Wanneer het klopt, klopt het sowieso. Ik heb in het eerste voorstel een donkere achtergrond geplaats, zodat er meer contrast tussen de kleuren is. In het tweede voorstel, dat erg lijkt, heb ik dat niet gedaan, om het verschil tussen de twee keuzes aan te geven.
Graag hoor ik wat u hier van vind en of u mijn verhaal begrijpt!
Vriendelijke groet,
Jorina - mooiniet
info@mooinietontwerp.nl

Geen commentaar

Geen commentaar

Hallo IvPP,
Naar aanleiding van de wijzigingen die jullie aangaven, bij deze drie nieuwe voorstellen. Ieder voorstel heeft een ander logo. Zoals jullie zelf aangaven is dienstverlening een vrij abastract begrip, ik heb gekozen voor een vertaling naar een plussymbool. Dit omdat dat zowel voor positiviteit als medisch staat. Ook de cirkel, een soort omarming, veiligheid heb ik er aan gekoppeld. Deze begrippen heb ik in drie verschillende stijlen naar een logo vertaald.
De eerste is vrij 'iconisch', gestyleerd en goed toepasbaar op de site (ook in de achtergrond).
Het tweede voorstel, met de oranjetint, is een cirkelvorm, losse delen die samen een gesloten geheel vormen. Deze is wellicht iets moderner met de schaduwwerking erin.
De derde is wederom een plusteken, maar geabstraeerd tot een krachtig symbool. Dit voorstel is uitgevoerd in een geeltint.
De site is qua opbouw hetzelfde, ik heb hem uitgevoerd in drie (hopelijk!) frissere kleurcombinaties.
Graag hoor ik of er iets tussen zit dat aanspreekt!
Vriendelijke groet,
Jorina - mooiniet
info@mooinietontwerp.nl
Dag Jorina,
Deze is mooier dan de vorige, vooral die met IvPP en het plusteken. Ik ben er echter nog niet helemaal tevreden over. Ik zal onder woorden proberen te brengen wat het is.
Allereerst vind ik de kleuren nog steeds te bedaagd. Het idee is dat we een frisse, moderne partij zijn en dat mag er dus echt uitspringen.
Daarnaast heeft het nu nog niet een echte duidelijk stijl. Het zijn in principe drie balken met verschillende kleuren en de gestileerde lachende mensen erin, maar de opmaak is verder niet zo spannend.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Tot slot
Ik zat net even op je website te kijken en ik vind veel van wat je doet prachtig! Bijvoorbeeld die Grab a bite, have a drink posters en die Smith lost labels. Dat is allemaal net wat scherper en frisser. Als je er nog een vleugje indoet van "Ik ben een Tijgert" :-) zou het helemaal mooi zijn. Leef je uit!
Ik zat net even op je website te kijken en ik vind veel van wat je doet prachtig! Bijvoorbeeld die Grab a bite, have a drink posters en die Smith lost labels. Dat is allemaal net wat scherper en frisser. Als je er nog een vleugje indoet van "Ik ben een Tijgert" :-) zou het helemaal mooi zijn. Leef je uit!
Tot slot: er mag wel iets minder tekst op de homepage. Denk aan ongeveer drie zinnen per product ofzo.

Geen commentaar
De opzet van de site is zo goed. De kleuren en het logo "doen" het echter niet. We zijn op zoek naar wat frissers. Liever ook niet de volledige bedrijfsnaam in het logo, maar slechts IvPP.
Bedankt voor uw snelle reactie. Wel heb ik iets meer informatie nodig...wat 'doet' het er dan precies niet aan het logo? Ziet u liever een ander beeldmerk of is het op te lossen door een andere kleur? Is de letter niet naar wens?
Tevens wilt u iets frissere kleuren, heeft u zelf een voorkeur? Groen/blauw is bijvoorbeeld erg helder, maar ook wel weer vrij koeltjes en zakelijk.
Alvast dank,
Jorina - mooiniet
Je hebt helemaal gelijk. Wat de kleuren betreft: ik vind ze nu vrij donker. Groen is op zich een goede kleur, maar ik zou liever gaan voor een wat frissere kleur. Bij wijze van spreken het groen van "uitleg" hier boven aan de pagina. Van paars en bruin ben ik geen fan.
Wat het logo betreft: ik zie niet hoe de krul samenhangt met wat we doen en ik vind het ook niet mooi. Een andere kleur of een andere letter zou het niet oplossen. Idealiter komt er iets van onze dienstverlening terug in het logo. Ik begrijp dat dit heel lastig is en zou het ook accepteren als het een wat meer abstracte vorm is, maar deze krul vindt ik dan niet mooi.
Ik hoop dat het zo duidelijk is. Laat het vooral weten als je nog vragen hebt.

Geen commentaar
Liever niet de volledig uitgeschreven bedrijfsnaam in het logo.

Geen commentaar
Ook deze kleuren zijn wat ons betreft niet fris genoeg.

Hallo IvPP,
Bij deze mijn voorstellen voor een logo en website. Ik heb eerst een identiteit bepaald met het logo. Ik heb gekozen voor een apart beeldmerk, een losse vorm naast de afkorting en uitgeschreven naam. Het beeldmerk is een initiaal (als je goed kijkt kun je er een 'I' die overloopt in een 'v' die overloopt in een 'P' uithalen) en ik vind het zelf positief ogen. Niet te strak en vastgelegd, maar een vrije vorm. In combinatie met de strakke letter een gebalanseerd geheel.
Voor de website heb ik jullie schets aangehouden, het is wat mij betreft een sterke, overzichtelijke indeling zo.
Hoe het er precies uit komt te zien ligt wel aan de exacte tekst (qua lengte van de kolommen bijvoorbeeld). Dit geld ook voor de inhoudspagina(training en Coaching). Met het kader heb ik geprobeerd de pagina wat te breken, als er veel tekst komt, blijft het aantrekkelijk om te lezen.
Het is twee keer hetzelfde voorstel in twee kleurtinten. (Dit heeft over het algemeen veel invloed). En bij het ene voorstel gebruik ik illustraties in de sfeer van het logo, in de andere 'che guevara-achtige' illustraties.
Graag hoor ik wat u er van vind. Aanpassingen zijn altijd mogelijk!
Vriendelijke groet,
Jorina - Mooiniet
info@mooinietontwerp.nl
Ik zie deze uitleg nu pas en begrijp nu ook het logo. Helaas vind ik het nog steeds niet sterk. We zijn duidelijk op zoek naar iets zakelijkers.