Starteenwinkel.nl

Datum start: 31-03-2010

Datum einde: 19-04-2010

Totaal budget: € 750.00
Nieuwste inzending
Book cover
rladru

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


5 landingspagina’s maken ( starteenmodewinkel.nl, starteenwoonwinkel.nl, starteenboekwinkel.nl, starteensportwinkel.nl en starteenspeelgoedwinkel.nl. ) met daarbij behorende webwinkel stijl die consistent is met het hoofddomein Starteenwinkel.nl. Alle landingspagina’s hebben dus dezelfde herkenbare stijl maar dan telkens met een branchespecifieke invulling. Per landingspagina is de backend van de webwinkel geheel ingericht op het gekozen product. Zo wordt er bij starteenboekenwinkel geen optie gegeven wat de kleding maat is maar wel wat het ISBN nummer van het boek is.

Laat duidelijk op de homepage (landingspagina) zien dat het gaat om het afnemen van een webwinkel binnen de relevante branch!

Ps. Je kan met een split-screen werken (indien duidelijk) of de 5 pagina’s achter elkaar uploaden.

Bedrijfsomschrijving


Starteenwinkel is een branchegerichte webwinkeltool. Met starteenwinkel kan iedereen in 8 simpele stappen een eigen webwinkel starten. De oplossing heeft meer functionaliteiten dan andere producten op de markt tegen een scherpere prijs.

Starteenwinkel.nl wil extra aandacht geven aan 5 online-winkelbranches:


1 mode
2 wonen
3 boekhandel
4 sport
5 speelgoed


Dit alles om haar USP’s te versterken.
Op dit moment is starteenwinkel.nl al klaar, maar branchegerichte landingspagina’s moeten nog gemaakt worden. De domeinnamen zijn al aangevraagd, namelijk starteenmodewinkel.nl, starteenwoonwinkel.nl, starteenboekwinkel.nl, starteensportwinkel.nl en starteenspeelgoedwinkel.nl.

Doelgroep


Mensen die geen fysieke winkel hebben en een online winkel willen beginnen; winkeliers die het assortiment van hun fysieke winkel ook online willen verkopen; winkeliers die hun fysieke winkel online willen presenteren zodat consumenten die een 1-op-1 relatie hebben de winkel zowel op straat als op internet kunnen vinden.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Rekening houden met huidige design van starteenwinkel.nl. Herkenbaarheid is belangrijk!
Zie voorbeeld pagina ter inspiratie maar gebruik vooral je eigen ideeën!
LET OP: Vanaf 1 mei krijgt starteenwinkel een nieuw design. Zie projectbestanden voor het nieuwe design en voorbeelden ter inspiratie. Het is belangrijk dat het nieuwe design duidelijk herkenbaar is in het design van de 5 landingspagina's!

Designer: Gerjan Gerjan
web_pagina_ontwerp-gerjan-skfB5hE8

GerjanGerjan

En als laatste een totaal plaatje. Het was een interessant project! Maar ik hoop uiteraard nog meer voor u te kunnen betekenen. :)

Met vriendelijke groet,

Gerjan Lonink

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
web_pagina_ontwerp-gerjan-4CGblXm4

GerjanGerjan

Speelgoedwinkel

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
web_pagina_ontwerp-gerjan-EEmy2vWi

GerjanGerjan

Sportwinkel

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
web_pagina_ontwerp-gerjan-QUMb50TI

GerjanGerjan

Boekwinkel

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
web_pagina_ontwerp-gerjan-eHncyWrA

GerjanGerjan

Woonwinkel

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
web_pagina_ontwerp-gerjan-v78i03nM

GerjanGerjan

Bij deze de vijf varianten. Dan heeft u een globale indruk. Alles is nog mogelijk uiteraard!

Mode

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
web_pagina_ontwerp-gerjan-YECQ2w2C

GerjanGerjan

Kleine variatie op de inspiratiebox.

GerjanGerjan

De buttons zouden dan de kleur van het thema krijgen.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
web_pagina_ontwerp-gerjan-gH0xzNRI

GerjanGerjan

Hierbij een aanpassing in de layout. Het geheel is wat lichter.

Ik ben uitgegaan van het AIDA principe:

A – Attention (Awareness): attract the attention of the customer.
- De grote inspirerende afbeelding (eventueel ipv de foto juist een groot voorbeeld van een mooie shop, die je daaronder kan kiezen)

I – Interest: raise customer interest by demonstrating features, advantages, and benefits.
- Het weergeven van de voordelen en de tekst zorgt ervoor dat de interesse gewekt wordt.

D – Desire: convince customers that they want and desire the product or service and that it will satisfy their needs.
- Door de specifieke inrichting van de (mode-)shop + voordelen sluit de shop helemaal op de wensen van de klant aan.

A – Action: lead customers towards taking action and/or purchasing.
- De grote button staat boven de zogenaamde "vouw". En roept op tot actie.

starteenwinkelstarteenwinkel

ja veel beter qua kleur! en goed over nagedacht, leuk.
Ik ga het meenemen.

Gr, Pien

GerjanGerjan

Ok, ik zal de andere pagina's ook maken.

Misschien een idee om op jullie "hoofdsite" een soort carrousel te zetten waar alle varianten aan bod komen.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
web_pagina_ontwerp-gerjan-VsoHRy8e

GerjanGerjan

En nog even een woon variant.
Alle templates zijn heel snel aan te passen qua kleur en afbeeldingen etc, dus ik hoor graag uw mening.

Het geheel is in Photoshop ingedeeld d.m.v. een 12 kolommen grid zodat het omzetten naar html zo makkelijk mogelijk gaat.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
web_pagina_ontwerp-gerjan-fwBoxqoi

GerjanGerjan

Een eerste poging van de mode variant.

Elke landingspage heeft zijn eigen:
- kleurenschema
- fotografie
- shop voorbeelden
- eigen icoon
- eigen tekst

De grijze vlakken blijven wel gelijk, zodat de pagina's passen bij starteenwinkel.nl.

Is het de bedoeling dat wanneer mensen klikken op de buttons dat ze dan naar de hoofdsite (starteenwinkel.nl) gaan?

starteenwinkelstarteenwinkel

erg leuk concept!

GerjanGerjan

Heeft u verder nog op- of aanmerkingen?
Ik zal sowieso nog een beetje schuiven met de indeling zodat de bezoeker meer getriggerd wordt om actie te ondernemen.

Heeft u misschien ook meer info over de 3 stappen die het proces bevat? Dit zou erg interessant zijn om toe te lichten!

starteenwinkelstarteenwinkel

het mag van mij nog wel iets rustiger qua kleur ( meer wit, zie ook nieuwe design). Vind het concept heel leuk om per landingspagina die verschillende kleuren terug te laten komen. Die foto's vind ik ook mooi maar weet niet of dat gaat werken voor speelgoedwinkel, boekenwinkel en sportwinkel maar misschien heb jij daar wat voor bedacht.
De 3 stappen zijn: Basisinstelling, vormgeving en productbeheer.

GerjanGerjan

Bedankt voor de reactie! Ik ga er vanavond mee aan de slag.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.