Starteenwinkel.nl
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: starteenwinkel
- Categorie: Webpagina design
- Totaal budget: € 750.00
- Datum start : 31-03-2010 09:17
- Datum einde : 19-04-2010 09:17
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 29
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Laat duidelijk op de homepage (landingspagina) zien dat het gaat om het afnemen van een webwinkel binnen de relevante branch!
Ps. Je kan met een split-screen werken (indien duidelijk) of de 5 pagina’s achter elkaar uploaden.
Bedrijfsomschrijving:
Starteenwinkel is een branchegerichte webwinkeltool. Met starteenwinkel kan iedereen in 8 simpele stappen een eigen webwinkel starten. De oplossing heeft meer functionaliteiten dan andere producten op de markt tegen een scherpere prijs.
Starteenwinkel.nl wil extra aandacht geven aan 5 online-winkelbranches:
1 mode
2 wonen
3 boekhandel
4 sport
5 speelgoed
Dit alles om haar USP’s te versterken.
Op dit moment is starteenwinkel.nl al klaar, maar branchegerichte landingspagina’s moeten nog gemaakt worden. De domeinnamen zijn al aangevraagd, namelijk starteenmodewinkel.nl, starteenwoonwinkel.nl, starteenboekwinkel.nl, starteensportwinkel.nl en starteenspeelgoedwinkel.nl.
Doelgroep:
Mensen die geen fysieke winkel hebben en een online winkel willen beginnen; winkeliers die het assortiment van hun fysieke winkel ook online willen verkopen; winkeliers die hun fysieke winkel online willen presenteren zodat consumenten die een 1-op-1 relatie hebben de winkel zowel op straat als op internet kunnen vinden.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Rekening houden met huidige design van starteenwinkel.nl. Herkenbaarheid is belangrijk!
Zie voorbeeld pagina ter inspiratie maar gebruik vooral je eigen ideeën!
LET OP: Vanaf 1 mei krijgt starteenwinkel een nieuw design. Zie projectbestanden voor het nieuwe design en voorbeelden ter inspiratie. Het is belangrijk dat het nieuwe design duidelijk herkenbaar is in het design van de 5 landingspagina's!
Gerjan
-
-
Toelichting van de designer Gerjan:
En als laatste een totaal plaatje. Het was een interessant project! Maar ik hoop uiteraard nog meer voor u te kunnen betekenen. :)
Met vriendelijke groet,
Gerjan Lonink -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Gerjan:
Speelgoedwinkel
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Gerjan:
Sportwinkel
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Gerjan:
Boekwinkel
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Gerjan:
Woonwinkel
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Gerjan:
Bij deze de vijf varianten. Dan heeft u een globale indruk. Alles is nog mogelijk uiteraard!
Mode -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Gerjan:
Hierbij een aanpassing in de layout. Het geheel is wat lichter.
Ik ben uitgegaan van het AIDA principe:
A – Attention (Awareness): attract the attention of the customer.
- De grote inspirerende afbeelding (eventueel ipv de foto juist een groot voorbeeld van een mooie shop, die je daaronder kan kiezen)
I – Interest: raise customer interest by demonstrating features, advantages, and benefits.
- Het weergeven van de voordelen en de tekst zorgt ervoor dat de interesse gewekt wordt.
D – Desire: convince customers that they want and desire the product or service and that it will satisfy their needs.
- Door de specifieke inrichting van de (mode-)shop + voordelen sluit de shop helemaal op de wensen van de klant aan.
A – Action: lead customers towards taking action and/or purchasing.
- De grote button staat boven de zogenaamde "vouw". En roept op tot actie.
-
starteenwinkel zegt :
ja veel beter qua kleur! en goed over nagedacht, leuk.
Ik ga het meenemen.
Gr, Pien -
Gerjan zegt
Ok, ik zal de andere pagina's ook maken.
Misschien een idee om op jullie "hoofdsite" een soort carrousel te zetten waar alle varianten aan bod komen. -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Gerjan:
En nog even een woon variant.
Alle templates zijn heel snel aan te passen qua kleur en afbeeldingen etc, dus ik hoor graag uw mening.
Het geheel is in Photoshop ingedeeld d.m.v. een 12 kolommen grid zodat het omzetten naar html zo makkelijk mogelijk gaat.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Gerjan:
Een eerste poging van de mode variant.
Elke landingspage heeft zijn eigen:
- kleurenschema
- fotografie
- shop voorbeelden
- eigen icoon
- eigen tekst
De grijze vlakken blijven wel gelijk, zodat de pagina's passen bij starteenwinkel.nl.
Is het de bedoeling dat wanneer mensen klikken op de buttons dat ze dan naar de hoofdsite (starteenwinkel.nl) gaan? -
starteenwinkel zegt :
erg leuk concept!
-
Gerjan zegt
Heeft u verder nog op- of aanmerkingen?
Ik zal sowieso nog een beetje schuiven met de indeling zodat de bezoeker meer getriggerd wordt om actie te ondernemen.
Heeft u misschien ook meer info over de 3 stappen die het proces bevat? Dit zou erg interessant zijn om toe te lichten! -
starteenwinkel zegt :
het mag van mij nog wel iets rustiger qua kleur ( meer wit, zie ook nieuwe design). Vind het concept heel leuk om per landingspagina die verschillende kleuren terug te laten komen. Die foto's vind ik ook mooi maar weet niet of dat gaat werken voor speelgoedwinkel, boekenwinkel en sportwinkel maar misschien heb jij daar wat voor bedacht.
De 3 stappen zijn: Basisinstelling, vormgeving en productbeheer. -
Gerjan zegt
Bedankt voor de reactie! Ik ga er vanavond mee aan de slag.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-