ADVANTURE - "Seeking is finding

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: Eddy
  • Categorie: Website design
  • Totaal budget: € 600.00
  • Datum start : 15-03-2012 18:49
  • Datum einde : 08-04-2012 18:41
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 26
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

We hebben een logo en huisstijl laten ontwerpen via Brandsupply, deze zijn ook bijgevoegd als voorbeelden.
We zijn nu op zoek naar een bijpassend design voor onze website, die heel duidelijk de bovengenoemde doelgroep moet aanspreken en een duidelijke gevoel van avontuur en vrijheid moet uitstralen.

De VW busjes heeft de naam een bus voor avontuurlijke reizen te zijn en is geliefd onder de boardsporters, hippies en avonturiers. We willen de avontuurlijke ingestelde reizigers en extreme sporter aanspreken. Wat we niet willen is als een hippie site overkomen.

Dit gevoel willen we weergeven: "Het gaat uiteindelijk niet om ons maar om jouw avontuur". "Seeking is finding". Onze bus helpt je daarbij, het is jouw compagnon.

We hebben al teksten en fotografie voor de website gemaakt die we graag willen verwerken in de nieuwe site. Deze zijn bijgevoegd. Maak er gebruik van en verwerk het op een originele wijze! Laat je niet beperken door vorm en indeling, wees creatief!

De volgende hoofd en subknoppen willen we op de site:
- HOME
- THE VANS
- SCRAPBOOK
- ADVANTURES
- INSPIRATION
- CONTACT

Home
Eerste pagina die je meteen moet grijpen en waar we je wat vertellen over wie we zijn.

The Vans
We hebben nu nog maar een busje, maar dat moeten er veel meer worden. Ze zullen ook verschillende kleuren krijgen en mogelijk elk ook hun eigen unieke dingetjes bevatten.
Het zou fijn zijn wanneer daar rekening mee wordt gehouden in de opzet van een van de subpagina’s zodat dat we dat goed kwijt kunnen. We zouden dat ook graag op een andere dan andere manier weer willen geven. Dus niet foto, tekst busje etc. Maar ff anders en je moet ook bepaalde voorkeuren op kunnen geven, waarna er dan busjes naar voren komen.

Het boeken van de busjes is natuurlijk ook belangrijk en dat maakt dat er iets van n kalender in verwerkt moet worden op een van de pagina’s. Nu kan dat allemaal heel straightforward, maar het zou wel leuk zijn wanneer dat op een verrassende wijze gebeurd.
Bvb als n soort “dating” opzet waarbij je voorkeuren in kunt voeren en dan komen er verschillende busjes naar voren, waarbij je vervolgens in hun “agenda” kunt kijken wanneer ze vrij zijn voor een date.

Scrapbook
Een pagina waarin we een van onze eigen “advantures” vertellen met bijbehorende foto’s om mensen te inspireren en op ideeën te brengen. Ze een gevoel te geven hoe een “advanture” eruit kan zien. Graag een soort dagboek/notebook feel. Met handgeschreven teksten en vintage 'feel' foto’s (beetje weer & wind beschadigd, iets aangetast..). Zie onze foto's. Als je naar onze oude site kijkt is het een verhaal van meer dan 10 foto's. Dit is te teveel, dit mag een stuk minder (4-5). We willen niet het verhaal invullen van de klanten maar een idee geven hoe wij geïnspireerd zijn. Het verhaal is van hun wij helpen alleen maar. Oude website http://solenturevans.com/.

Advantures
Op deze pagina willen we mensen moeten plaatjes, verhalen en referenties komen te staan van de mensen die onze vans gehuurd hebben. De opzet moet prikbordachtig. Het liefst willen we dat mensen zelf een berichtje in kunnen typen of een foto kunnen uploaden en dat deze dan geplaatst wordt. Hou daar dus qua design rekening mee.


Inspiration
Hier vind je nieuws over het weer, gave routes, goede surfplekken etc.
Tips & Trucs  Hebben nog niet echt een idee hoe je dat op een leuke manier weer zou kunnen geven, maar staan open voor suggesties.

Contact
Standaard contact pagina met een contactformulier en overige informatie.

Verder willen we de volgende social media links verwerkt zien in de site:
Graag ten alle tijden zichtbaar en niet alleen bij contact.
- Facebook
- Flickr
- Nieuwsbrief

Last but not least!
Het is belangrijk dat de website verrassend, avontuurlijk en net even anders is. Je mag dus echt out of de box mag denken, qua indeling, vorm (ronde hoeken of aparte vorm), plaatsing van logo en knoppen etc... Ik geef maar wat ideeën en laat je daar vooral door inspireren en niet door beperken! maak het dus niet te simpel en niet te standaard. De website moet mensen echt grijpen en zorgen dat ze zin krijgen om op pad te gaan. Moet een gevoel van vrijheid, avontuur en empowerment uitstralen

Wij verkopen op deze site geen busjes, maar “emotie” cq “a way of life”! Je huurt ons busje omdat deze past in hoe jij je leven wilt leven en als partner in jouw avonturen.

Bedrijfsomschrijving:

Het aanbieden (verhuren) van VW bussen waarmee je op jouw avontuur kunt gaan. Onze bussen biedt de ruimte aan twee personen en door de ingenieuze ruimteindeling is het erg geschikt voor de extreme sporters (snowboard, kiten, wakeboarding en surfen)onder ons. Stijl en functionaliteit komen samen in 1 busje.

Doelgroep:

Avonturiers, boardsporters (surfers, kiters etc), extreme sporters en avontuurlijke reizigers.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Gebruik ons logo (woord & beeld). Zoals je ziet heeft ons logo veel weg van de logo’s van RipCurl, Quiksilver en Reef. Dat is bij toeval zo ontstaan, want het is een abstracte doorvertaling van een golf en een berg, maar de link met die merken is ook niet heel raar gezien de overlappende doelgroep, het zijn immers ook active lifestyle brands.

De volgende sites spreken ons en onze doelgroep erg aan:
- www.ripcurl.com
- www.quicksilver.co.uk
- www.billabong.com
- www.animal.co.uk
- www.reef.com

De sites en uitingen van deze “active lifestyle merken” spreken onze doelgroep erg aan en kijk daar ook naar voor inspiratie. Het gebruik van beelden, beperkt gebruik van tekst en het overbrengen van een bepaald gevoel is voor ons erg belangrijk.

We zijn erg gecharmeerd van de “vintage” feel bij REEF, Billabong en Animal. De vintage achtige soms “overbelichte” fotografie, met een rough edge (zie Reef) is wat we ook in de site terug willen laten komen. Wanneer we daarvoor onze foto’s moeten bewerken is dat zeker n optie.
Daarbij vinden we de fotocollage achtergrond/aankleding van Billabong erg gaaf.
Animal kent ook zo’n opzet en daarin verwerken ze ook n soort notebook opzet, die het geheel net even wat minder strak maakt en een persoonlijk gevoel geeft. Een mooie manier om n verhaal te vertellen.

Qua kleuren verwijzen we je naar de kleuren in ons logo. Wees echter vrij om extra steunkleuren te gebruiken voor de site. Ze moeten echter wel logisch passen, cq in het verlengde liggen of echt totaal anders zijn om even te verrassen, zoals bvb geel, oranje of magenta of echt pastels.

Qua typografie vinden we de “handgeschreven” teksten bij Reef erg gaaf. Bij de scrapbook pagina zou dat authentiek zijn. Geeft een heel vintage en eigen look. Zouden we ook graag zien in onze site.

Ons woordmerk heeft de volgende lettertype: Ethnocentric, maar deze is aangepast in Illustrator zodat er een uniek woordmerk is ontstaan. Deze is te downloaden op http://www.dafont.com/ethnocentric.font

Onze visitekaartjes en briefpapier hebben de volgende lettertypes: Myriad Pro (Regular en Italic).

Het belangrijkste is dat deze input is bedoeld om te inspireren en niet om te beperken! Herkenbaarheid qua opzet en daardoor een gemakkelijke link met de doelgroep is fijn, maar we zijn niet opzoek naar een exacte kopie. Er moet wel iets “van ons” in zitten. Daarbij is het product dat we aanbieden ook anders, dus maak daar gebruik van en maak er wat moois van! Ga er dus voor en verras ons!
Ga naar onze facebook pagina voor fotos ook: http://www.facebook.com/solenturevans?ref=ts

Ewous
  • Website design # 77560 voor ADVANTURE - Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Ewous:

      Hi Edouard,

      Hierbij alvast een eerste opzet voor de Scrapbook-pagina.

      Ik heb hem rustig en overzichtelijk gehouden. Als de bezoeker op deze pagina is, heb je in principe al zijn aandacht getrokken op de homepagina. Nu is het de questie om zijn aandacht te behouden. Dit kun je doen met een overzichtelijke pagina, zonder al te veel fratsen.

      Zo heb ik de afbeelding van het submenu op de homepagina terug laten komen, zodat de bezoeker wat herkenning heeft en zeker is dat hij op de pagina is waar hij naar toe wilde. Met wat kleine trucjes zoals het geschreven blaadje, maak je de pagina persoonlijker.

      Ik weet niet hoever ik nog kom met de andere pagina's. Maar in principe zou dit naderhand nog allemaal verder uitgewerkt kunnen worden. Dat is natuurlijk geen enkel probleem. Maar ik probeer voor de deadline nog even wat te knutselen!

      Online versie: http://bit.ly/HjoTPd

      Met vriendelijke groet,
      Ewout

    2. Ewous zegt

      De achtergrond staat niet helemaal goed online zie ik, daar moet je maar even doorheen kijken!

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Website design # 75654 voor ADVANTURE - Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Ewous:

      Ik heb nog even zitten pielen met het logo ontwerp, maar het pakt niet echt lekker uit naar mijn mening. In het logo zitten hele speelse rondingen, die in de typografie niet zit. Waardoor het elkaar een beetje afketst. Wat vindt jij?

      Met vriendelijke groet,
      Ewout

    2. Eddy zegt :

      Hoi ewout,
      Ik vind het niet lelijk. Alleen is de symmetrie weg in het woord. Ik moet dit overleggen.

    3. Eddy zegt :

      hoi ewout,
      Het zou mooi zijn als het logo op de homepage een kleur zou hebben (oorspronnkelijke kleur) met een witte rand net zoals de fotos. Als je de subpages voor donderdag af hebt dan zou dat goed zijn. Dan kunnen we nog feedback geven.

    4. Eddy zegt :

      hoi ewout,
      Het zou mooi zijn als het logo op de homepage een kleur zou hebben (oorspronnkelijke kleur) met een witte rand net zoals de fotos. Als je de subpages voor donderdag af hebt dan zou dat goed zijn. Dan kunnen we nog feedback geven.

    5. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Website design # 75652 voor ADVANTURE - Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Ewous:

      Edouard,

      Ik heb de feedback verwerkt in het volgende ontwerp.

      Dat het menu meer opvalt dan de submenu's(inspi, advan, scrap) moet geen probleem opleveren. Ze sturen je allebei naar dezelfde pagina's, dus is het gewoon een dubbel menu. Echter is het vaak zo dat mensen sneller op plaatjes klikken dan op tekstlinks. Dus in feiten heb je dan een win-win situatie, met zowel een normaal menu als een menu opgebouwd uit afbeeldingen. Persoonlijk vind ik het witte menu dan ook beter uitpakken.

      De achtergrond spiegelen is een slimme zet geweest, goed gezien. Het zijn altijd de details die een ontwerp maken of breken.

      Heb verder de banner hoekjes aangepast, beter zo?

      Met vriendelijke groet,
      Ewout

    2. Eddy zegt :

      Hoi ewout,
      Ik vind de laatste inzending erg goed. Kunen we hiermee doorgaan?

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Website design # 75008 voor ADVANTURE - Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Ewous:

      Drie extra elementen toegevoegd en het menu wit gemaakt, voor meer balans. De nieuwste versie staat online: http://bit.ly/H05puu

    2. Eddy zegt :

      Je site heeft behoorlijk indruk op ons gemaakt. Het geheel is goed ontworpen en de site straalt rust uit. Bij jouw menu heb je een witte achtergrond gebruikt. Daardoor vallen de submenu's enigszins weg. kun je de achtergrond veranderen in een semi transparante achtergrond?
      Wat als je ons logo gebruikt in plaats van de "A" in advAnture. Een tweak van de A in ons beeldmerk. De A in het midden en niet de eerste A in advanture.
      Kun je in plaats van jouw slogan onder het beeldmerk "seeking is finding"?
      1. En de achtergrond foto van de homepage zou je dat kunnen spiegelen waardoor het donkere gedeelte van de foto achter de logo komt en dan het geheel beter naar voren komt. 2. Of logo en beeldmerk een sterke kleur geven zoals oorspronkelijk het ontwerp is. Met een achtergrond foto dat minder old school is. Zo kunnen we dit vergelijken met je oorspronkelijk ontwerp.
      We willen ook de volgende stap zien in je designs: wat gebeurt er als je op de menu's klikt? De designs voor de subpages zijn we erg benieuwd naar: inspirations, scrapbook, calender, etc.
      Dus scrapbook, inspiration, advanture en rental. Ook daar elke keer weer ons logo
      De foto's hebben een goede feel, mooi gedaan.
      the banner in the middle "give me a fantastic van" should be re-designed. the ribbon ends don't match the rest of the page

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Website design # 74893 voor ADVANTURE - Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Ewous:

      Hi Edouard,

      Hierbij een eerste voorstel voor het website ontwerp van Advanture.

      Allereerst, tof logo geworden! Mooie strakke lijnen zitten erin. De kleurkeuze vind ik persoonlijk wat minder geslaagd. Dit zijn eerder kleuren voor ict-bedrijven of iets dergelijks. Wat mij betreft had dit wat ‘aardser’ en ‘creatiever’ gemogen, ook aangezien jullie graag een vintage look willen uitstralen. Dat doe je naar mijn mening niet met deze frisse en harder kleuren blauw en groen.

      Anyways, ik heb dus de witte uitvoering van het logo ontwerp gebruikt. De vormen hiervan heb ik doorgezet in het ontwerp van de website zodat deze naadloos op elkaar aansluiten en samen vallen. Ik heb het geheel, clean en strak gehouden en een vleugje ‘vintage’ toegevoegd.

      Ik ben in eerste instantie naar een schreefloos lettertype opzoek gegaan die de boel moest gaan dragen. Ik ben daarvoor op ‘Hero’ uitgekomen, welke ik overal heb toegepast. Door het gebruik van kapitalen(zoals ook in het logo) geef je het geheel een stoere, sterke en duidelijke uitstraling mee.

      Met het gebruiken van handgeschreven fonts moet je uitkijken. Als je dit te veel gaat toepassen wordt het heel snel goedkoop en rommelig. Vandaar dat ik dit ook beperkt hebt toegepast, puur en alleen als ondersteuning.

      Uiteindelijk gaat het erom dat jullie de busjes gaan verhuren, dus is het ook zaak om een conversiegerichte website op te bouwen. Zo heb ik ervoor gezorgd dat de bezoeker niet doodgeknuppeld wordt met een shitload aan informatie op de homepagina.

      De mogelijkheden tot doorklikken zijn beperkt tot het menu, de slider, en de bestelknop. Zo stuur je de bezoeker naar de pagina waar je hem wilt hebben, de bestelpagina. Daarnaast is de homepagina scroll-less gehouden, zo heeft de bezoeker in één op slag een goed overzicht van de website.

      Het is de bedoeling dat de footer ‘sticky’ wordt, dus aan de onderkant van je beeldscherm plakt. Daarnaast veranderd de achtergrond mee met de resolutie van je beeldscherm, zodat iedere bezoeker ook hetzelfde te zien krijgt. Ik heb hem even online gezet voor je, zodat je dat kunt zien: http://bit.ly/H05puu

      Ik hoor graag van je wat je er van vindt!

      Met vriendelijke groet,
      Ewout

    2. Ewous zegt

      Misschien een leuk idee om maandelijks de achtergrond te veranderen, of de foto's van inzendingen gebruiken als achtergrond(alhoewel je dan niet zeker bent van kwaliteit).

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network