Hi Edouard,
Hierbij alvast een eerste opzet voor de Scrapbook-pagina.
Ik heb hem rustig en overzichtelijk gehouden. Als de bezoeker op deze pagina is, heb je in principe al zijn aandacht getrokken op de homepagina. Nu is het de questie om zijn aandacht te behouden. Dit kun je doen met een overzichtelijke pagina, zonder al te veel fratsen.
Zo heb ik de afbeelding van het submenu op de homepagina terug laten komen, zodat de bezoeker wat herkenning heeft en zeker is dat hij op de pagina is waar hij naar toe wilde. Met wat kleine trucjes zoals het geschreven blaadje, maak je de pagina persoonlijker.
Ik weet niet hoever ik nog kom met de andere pagina's. Maar in principe zou dit naderhand nog allemaal verder uitgewerkt kunnen worden. Dat is natuurlijk geen enkel probleem. Maar ik probeer voor de deadline nog even wat te knutselen!
Online versie: http://bit.ly/HjoTPd
Met vriendelijke groet,
Ewout
ADVANTURE - "Seeking is finding
- Wedstrijd van: Eddy
- Categorie: Website design
- Status: Beëindigd
- Bestanden: Bestand 1, Bestand 2
Datum start: 15-03-2012
Datum einde: 08-04-2012
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


De achtergrond staat niet helemaal goed online zie ik, daar moet je maar even doorheen kijken!

Ik heb nog even zitten pielen met het logo ontwerp, maar het pakt niet echt lekker uit naar mijn mening. In het logo zitten hele speelse rondingen, die in de typografie niet zit. Waardoor het elkaar een beetje afketst. Wat vindt jij?
Met vriendelijke groet,
Ewout
Hoi ewout,
Ik vind het niet lelijk. Alleen is de symmetrie weg in het woord. Ik moet dit overleggen.
hoi ewout,
Het zou mooi zijn als het logo op de homepage een kleur zou hebben (oorspronnkelijke kleur) met een witte rand net zoals de fotos. Als je de subpages voor donderdag af hebt dan zou dat goed zijn. Dan kunnen we nog feedback geven.
hoi ewout,
Het zou mooi zijn als het logo op de homepage een kleur zou hebben (oorspronnkelijke kleur) met een witte rand net zoals de fotos. Als je de subpages voor donderdag af hebt dan zou dat goed zijn. Dan kunnen we nog feedback geven.

Edouard,
Ik heb de feedback verwerkt in het volgende ontwerp.
Dat het menu meer opvalt dan de submenu's(inspi, advan, scrap) moet geen probleem opleveren. Ze sturen je allebei naar dezelfde pagina's, dus is het gewoon een dubbel menu. Echter is het vaak zo dat mensen sneller op plaatjes klikken dan op tekstlinks. Dus in feiten heb je dan een win-win situatie, met zowel een normaal menu als een menu opgebouwd uit afbeeldingen. Persoonlijk vind ik het witte menu dan ook beter uitpakken.
De achtergrond spiegelen is een slimme zet geweest, goed gezien. Het zijn altijd de details die een ontwerp maken of breken.
Heb verder de banner hoekjes aangepast, beter zo?
Met vriendelijke groet,
Ewout
Hoi ewout,
Ik vind de laatste inzending erg goed. Kunen we hiermee doorgaan?

Drie extra elementen toegevoegd en het menu wit gemaakt, voor meer balans. De nieuwste versie staat online: http://bit.ly/H05puu
Je site heeft behoorlijk indruk op ons gemaakt. Het geheel is goed ontworpen en de site straalt rust uit. Bij jouw menu heb je een witte achtergrond gebruikt. Daardoor vallen de submenu's enigszins weg. kun je de achtergrond veranderen in een semi transparante achtergrond?
Wat als je ons logo gebruikt in plaats van de "A" in advAnture. Een tweak van de A in ons beeldmerk. De A in het midden en niet de eerste A in advanture.
Kun je in plaats van jouw slogan onder het beeldmerk "seeking is finding"?
1. En de achtergrond foto van de homepage zou je dat kunnen spiegelen waardoor het donkere gedeelte van de foto achter de logo komt en dan het geheel beter naar voren komt. 2. Of logo en beeldmerk een sterke kleur geven zoals oorspronkelijk het ontwerp is. Met een achtergrond foto dat minder old school is. Zo kunnen we dit vergelijken met je oorspronkelijk ontwerp.
We willen ook de volgende stap zien in je designs: wat gebeurt er als je op de menu's klikt? De designs voor de subpages zijn we erg benieuwd naar: inspirations, scrapbook, calender, etc.
Dus scrapbook, inspiration, advanture en rental. Ook daar elke keer weer ons logo
De foto's hebben een goede feel, mooi gedaan.
the banner in the middle "give me a fantastic van" should be re-designed. the ribbon ends don't match the rest of the page

Hi Edouard,
Hierbij een eerste voorstel voor het website ontwerp van Advanture.
Allereerst, tof logo geworden! Mooie strakke lijnen zitten erin. De kleurkeuze vind ik persoonlijk wat minder geslaagd. Dit zijn eerder kleuren voor ict-bedrijven of iets dergelijks. Wat mij betreft had dit wat ‘aardser’ en ‘creatiever’ gemogen, ook aangezien jullie graag een vintage look willen uitstralen. Dat doe je naar mijn mening niet met deze frisse en harder kleuren blauw en groen.
Anyways, ik heb dus de witte uitvoering van het logo ontwerp gebruikt. De vormen hiervan heb ik doorgezet in het ontwerp van de website zodat deze naadloos op elkaar aansluiten en samen vallen. Ik heb het geheel, clean en strak gehouden en een vleugje ‘vintage’ toegevoegd.
Ik ben in eerste instantie naar een schreefloos lettertype opzoek gegaan die de boel moest gaan dragen. Ik ben daarvoor op ‘Hero’ uitgekomen, welke ik overal heb toegepast. Door het gebruik van kapitalen(zoals ook in het logo) geef je het geheel een stoere, sterke en duidelijke uitstraling mee.
Met het gebruiken van handgeschreven fonts moet je uitkijken. Als je dit te veel gaat toepassen wordt het heel snel goedkoop en rommelig. Vandaar dat ik dit ook beperkt hebt toegepast, puur en alleen als ondersteuning.
Uiteindelijk gaat het erom dat jullie de busjes gaan verhuren, dus is het ook zaak om een conversiegerichte website op te bouwen. Zo heb ik ervoor gezorgd dat de bezoeker niet doodgeknuppeld wordt met een shitload aan informatie op de homepagina.
De mogelijkheden tot doorklikken zijn beperkt tot het menu, de slider, en de bestelknop. Zo stuur je de bezoeker naar de pagina waar je hem wilt hebben, de bestelpagina. Daarnaast is de homepagina scroll-less gehouden, zo heeft de bezoeker in één op slag een goed overzicht van de website.
Het is de bedoeling dat de footer ‘sticky’ wordt, dus aan de onderkant van je beeldscherm plakt. Daarnaast veranderd de achtergrond mee met de resolutie van je beeldscherm, zodat iedere bezoeker ook hetzelfde te zien krijgt. Ik heb hem even online gezet voor je, zodat je dat kunt zien: http://bit.ly/H05puu
Ik hoor graag van je wat je er van vindt!
Met vriendelijke groet,
Ewout
Misschien een leuk idee om maandelijks de achtergrond te veranderen, of de foto's van inzendingen gebruiken als achtergrond(alhoewel je dan niet zeker bent van kwaliteit).