En de homepage met een nieuwe invalshoek voor de header
International industrial auction site
- Wedstrijd van: DATASMIT
- Categorie: Website design
- Status: Beëindigd
- Bestanden: Bestand 1, Bestand 2
Datum start: 14-01-2013
Datum einde: 09-02-2013
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Kavelpagina (ingelogd)

Kavelpagina (uitgelogd)

De Veilingpagina

..en de homepage
Ziet er goed uit, de kop met de heftruck en tekst is mij niet duidelijk. Het gaat om een veilinghuis in levensmiddelen machines en fabrieken. Opdracht gevers zijn grote bedrijven en curatoren.
De wervende tekst past hier niet.
Deze header slaat dan inderdaad de plank mis. Ik ben hiervoor uitgegaan van een startende ondernemer die geen budget heeft om zijn inventaris nieuw aan te schaffen en daarom heel aantrekkelijk op deze veilingsite kan shoppen. Ik zal nog eens nadenken over een ander header welke wel aansluit bij de doelgroep.
Graag de bieders van deze veiling zitten in heel Europa

Beste opdrachtgever,
Bij dezen mijn eerste voorstel. Ik heb de homepage en de pagina veilingoverzicht uitgewerkt.
Naast de look&feel; heb ik me voornamelijk ook gericht op de gebruiksvriendelijkheid van het nieuwe design. Tijdens mijn review van de huidige website viel het me namelijk op dat daar nog heel veel winst te behalen valt. Ik ben er van overtuigd dat een goede nieuwe gebruikers-interface voor meer biedingen kan zorgen.
Op de homepage heb ik een duidelijk onderscheid gemaakt tussen de lopende, reeds afgelopen en aankomende veilingen, waarbij de nadruk op de eerste ligt. Verder heeft het onderste deel ook nog een aantal belangrijke functies. De random kavels heb ik 'Kavels uitgelicht' genoemd en ik heb een onderdeel met populaire categroriën toegevoegd. Ik kan me namelijk voorstellen dat een bezoeker van de website vaak niet op zoek is naar een specifieke veiling maar naar kavels van een bepaalde categorie. Dit onderdeel moet het eenvoudiger maken voor de bezoeker om voor hem/haar interessante kavels te vinden.
In het veilingoverzicht heb ik een hele heldere opzet gebruikt waarbij er onderscheid is tussen de drie verschillende statussen van de veilingen, nl. actief, aankomend en gesloten. Ik heb er voor gekozen om bij de actieve veilingen alleen de einddatum te tonen in het overzicht omdat ik denk dat die datum relevant is en de startdatum minder. Bij de aankomende vilingen zou ik dat andersom doen en juist de startdatum laten zien. Bij de gesloten wordt dan weer de einddatum getoond. Verder lijkt het me goed als bezoekers kunnen kiezen op welke manier ze de veilingen willen bekijken. Dat kan middels een gallery-view (zoals uitgewerkt) of een list-view. Daarnaast kan men op verschillende onderdelen (op- en aflopend)sorteren.
Tenslotte wat de look&feel; betreft; ik denk dat deze heel toegankelijk en vriendelijk is. Zakelijk, maar fris en eenvoudig maar niet saai, wat de gebruiksvriendelijkheid ook weer ten goede komt.
Ik ben heel benieuwd naar uw reactie en mocht mijn voorstel in de smaak vallen dan werk ik graag nog een Veiling- en kavelpagina uit om het voorstel te completeren.
MvG,
Michel
Dag Michel,
Dank je voor de voorstellen, ze zien er goed uit.
Een paar dingen zijn me niet duidelijk.
Het systeem werkt als volgt:
Op de voorpagina staan een overzicht van de verschillende veilingen:
Actief: veilingen waar op geboden kan worden.
Aankomend: veilingen waarvan de gegevens al beschikbaar zijn maar waarop nog niet geboden kan worden.
Gesloten: veilingen waar niet meer op geboden kan worden.
Op de veiling pagina, zijn staan de gegevens van één specifieke veiling, zaken als locatie, zie b.v. http://www.industrial-auctions.com/auction/auction/categories.asp?did=47
op de huidige veiling site of op http://demo.auction-experts.com/exclusieve-auto-s/145/nl op een demo site.
Op deze pagina wordt dat niet duidelijk.
Bedankt voor de feedback.
Dat het nog niet duidelijk wordt komt omdat dit niet de veilingpagina is maar een pagina daarvoor. Ik denk namelijk dat er ook een overzichtpagina zou moeten zijn, naast de homepage, waar alle (actieve/aankomende/gesloten) veilingen in een overzicht worden getoond. Wanneer je op een van deze veilingen klikt kom je dus op de veilingpagina. Die pagina moet ik nog uitwerken, evenals de kavelpagina (het volgende en laatste 'niveau').