En een voorstel voor de CONTACT pagina...
nieuw design shop glasatelier Saillart
- Wedstrijd van: Jan Saillart
- Categorie: Website design
- Status: Beëindigd
- Bestanden: Bestand 1, Bestand 2, Bestand 3
Datum start: 02-06-2017
Datum einde: 02-07-2017
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Beste
je opmerkingen wat structuur betreft zijn zeker terecht, en vormen een verbetering.
Het geheel vind ik goed maar toch net niet strak genoeg. Bedankt voor je inzet.
MVG
Jan Saillart

Zoeken in de lijst met producenten via de zoekfunctie opmerk

De volledige homepage met de blokken, banner en footer staand of liggend zouden alle blokken in dit stramien moeten passen.

Voor een eerste bezoeker van de huidige website is het volgens mij lastig de juiste weg te vinden.
Er zijn veel verschillende navigatiemogelijkheden, waardoor niet duidelijk wordt waar je moet zoeken, zeker als het over producten gaat. Die zijn te vinden in het linker verticale menu, de horizontale navigatie, mbv iconen, in de blokken op de homepage en in de footer. Een leuke uitdaging om orde in de chaos te scheppen.
VORMGEVING
Door de veelheid aan vormen en kleuren wordt het geheel (voor mij in ieder geval) onoverzichtelijk.
Horizontale balken over de gehele breedte voor een moderne uitstraling, meer ruimte tussen de elementen waardoor het beeld rustiger wordt en de gehele navigatie in één balk zouden voor overzicht moeten zorgen.
Iedere pagina wordt voorzien van een mooie headerfoto met informatie over het bedrijf of eventueel quotes van klanten.
NAVIGATIE
Ik heb geprobeerd het menu te vereenvoudigen voor zover ik het begrijp… 1 navigatiebalk waarin alles is ondergebracht hier en daar mbv een dropdown menu. De iconen heb ik helemaal weggelaten.
Allereerst ontbreekt er duidelijke informatie over het bedrijf. Daarom is een kopje 'OVER' toegevoegd aan het menu.
Alles wat over de producten gaat is onder deze knop geplaatst. De functie van het linkermenu (in geel) is mij niet helemaal duidelijk. Dit is nu ook ondergebracht bij de PRODUCTEN. Via het dropdown menu kan men nog verder klikken naar meer informatie.
GLASBLAZERIJ spreekt voor zich.
Op de pagina ACTIES kunnen speciale acties en aanbiedingen kenbaar gemaakt worden.
CONTACT spreekt voor zich.
Onder het menu item DOCUMENTATIE kunnen alle beschikbare pdf's brochures/catalogi gedownload worden.
Waarschijnlijk heb ik eea over het hoofd gezien in de briefing, maar dit is volgens mij een start om de website overzichtelijker te krijgen.