Restyle: makkelijk aan te passen vanuit CMS, flexibele content layout en menu met div\'s. Kan inhoudelijk nog aangepast worden. Clean/simple weergave in een look en feel wat de doelgroep zal aanspreken. Feedback?
Mvg,
G.K.G. van der Velde
Nieuw webdesign voor een internet rijschool gericht op het behalen van autorijbewijs B
- Wedstrijd van: rinusverheij
- Categorie: Website design
- Status: Beëindigd
- Bestanden: Bestand 1, Bestand 2
Datum start: 22-02-2011
Datum einde: 15-03-2011
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Het eerdere ontwerp was meer compleet, en zat beter in elkaar. Sluit beter aan bij de doelgroep. Alleen moet daaraan de accenten worden veranderd, dat het design wel uniek maakt.
Dit ontwerp is duidelijker en simpel. De navigatie is goed, alleen het inloggen is op een externe website, dus zal als een link worden weergegeven.
De pagina mist het gebruik van een afbeelding: Het is belangrijk dat de website laat zien wie we zijn. Doordat er geen gebruik wordt gemaakt van afbeeldingen, overheerst de tekst en ontbreekt de sfeer.
Dat maakt dat het blauw overheerst en koel en koud overkomt.
De footer is goed ingedeeld, echter geen veel gezochte informatie nodig. Dit kan later anders.
Het ontwerp is in vergelijking met de eerste inzending saaier.
Hoi,
Ik weet niet of je de wedstrijd gewonnen hebt, ik heb interesse in de layout van je gemaakt hebt, ik heb zelf ook een rijschool. gaarne even mailen naar m.a.b@live.nl

Landing page, adjustable content
1e indruk Voor een landingspagina voldoet de structuur niet. Te veel ontsnappingsmogelijkheden en te weinig conversie gericht. Ook hier graag verticaal en links bovenin aanmeldingsformulier.
Minder buttons, minder tekstlinken, geen navigatiebalk, maar een subtielere navigatie en prioriteit is conversie. Zie huidige landingspagina www.all-in-solo.nl/goede_rijschool.php

Basic page, USP\'s
Basis plus conversie! Graag zie ik het meldingsformulier niet onder de pagefold. En niet horizontaal maar verticaal.
Maak vrijblijvend kennis is te uitgebreid om op iedere pagina terug te laten komen, dit is al een info pagina over de proefrijles op zich. Beperk de info tot het onderwerp van de pagina en maak het mogelijk om eventueel logisch door te klikken of om een afspraak te plannen.
Voorbeeld, heb je het over prijzen, dan is het gebruiksvriendelijk om de betaalmogelijkheden als link te plaatsen. ZIe de huidige pagina\'s en de bij behorende tekstlinks

Concept look/feel, nader interaction design/flow in een later stadium en overleg.
Met vriendelijke groet,
G.K.G. van der Velde
Beste Paabo! Allereerst dank je wel voor je inzending.
1e indruk = ziet er professioneel uit, goede kleur en fris. Maar ook wat veel op een pagina. Het lijkt als of je alles in 1 pagina wilt vertellen. Is dit je bedoeling?
Welke pagina is dit? Informatie met conversie?
Wat betreft de kleur zou ik de call to buttons naar de diverse pagina\'s zou ik graag in een andere kleur willen hebben (Skype groen?!) 140 euro korting in een andere kleur
De navigatie en het logo niet blauw plaatsen, maar bijvoorbeeld in een witte rand zodat het logo vrijvalt en de navigatie wat duidelijker is
De grijze balk aan de onderzijde met de linkjes, en social media vind ik goed.
Nu ik Skype-groen aanhaal, moet ik zeggen dat dit ontwerp te veel een kopie van Skype is! Dit is niet wat ik wil en denk ik ook niet de bedoeling van Brandsupply. Graag zie ik met mijn commentaar dat je het design dusdanig aanpast dat het origineel is.
Zoals ik reeds eerder aangaf, was het mijn bedoeling om een look en feel neer te zetten. Normaliter maak ik gebruik van een moodboard met stijloefeningen, waarna ik de feedback van een client opneem in een volgende fase van het design proces. De bedoeling van Brandsupply is one-hit-wonder ontwerpen te creeëren. In de praktijk werkt deze methode niet vaak, en persoonlijk betrek ik daarom de client in het ontwerp proces, van begin tot eind. Dit betekend dat er in het begin vaak gepeild moet worden wat de \"onderbuik gevoelens\" van een klant zijn, wat betreft stijl voorkeur. Door een klant te confronteren met een voorbeeld, en de reactie te analyseren. Uw feedback is verwerkt, en u kunt spoedig de tweede implementatie verwachten.