en dit is de versie met submenu. Argumentatie in vorige posts
Nieuw webdesign voor een internet rijschool gericht op het behalen van autorijbewijs B
- Wedstrijd van: rinusverheij
- Categorie: Website design
- Status: Beëindigd
- Bestanden: Bestand 1, Bestand 2
Datum start: 22-02-2011
Datum einde: 15-03-2011
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Zie mijn beargumentering in de vorige mail. Dit is hetzelfde bestand als in de aangegeven link (vorige post). Deze publicatie is puur voor de duidelijkheid..

Beste Rinus,
Bij dezen wil ik u mijn inzending tonen en beargumenteren.
Allereerst vind ik het belangrijk dat u mijn inzending bekijkt via mijn eigen acceptatieportaal omdat de website dan daadwerkelijk gezien kan worden in de browser. Ook werkt het scrollen waardoor uw belevenis zal zijn zoals het hoort.
Graag onderstaande link hiervoor gebruiken (copy-paste ivm hoofdletter gevoeligheid!).
http://dl.dropbox.com/u/602701/All-in-one/overzicht.html
Zoals u kunt zien is over elk onderdeel in de site nagedacht. De site moet professionaliteit uitstralen en in een zekere zin ook volwassenheid aangezien we hier veelal met jonge mensen en young-professionals te maken hebben.
Dit is ook meteen de reden geweest om het kleurgebruik te beperken. Blauw, rosé, paars en groen. Ja het kan.. Maar het is een beetje geweest (met alle respect!). Al deze kleuren op 1 en dezelfde pagina plaatsen kan niet meer… Wat wel kan (en dit had ik ook in het achterhoofd voor deze website) is verschillende onderdelen van de website in verschillende kleuren te gebruiken. Dit kan bijvoorbeeld in plaats van het blauwe bovenaan de pagina bij de navigatie. Zeg maar dat alles wat nu blauw is, is dan groen, rose of paars. Ik vind wel dat hier goed over nagedacht moet worden. U kan er ook voor kiezen om de hoofdkleur over de gehele website blauw te houden zodat deze zo professioneel en rustig mogelijk is (een keuze dat mijn voorkeur heeft).
Deze website die u nu ziet, is de homepage en tegelijkertijd de landingspagina. Mensen worden bij binnenkomst altijd getriggerd door het aanvraagformulier van een gratis proefles en de drie nette, en vooral ook rustige, actieblokken eronder. Het blok voor de banner valt meer dan genoeg op en is tevens de tweede \"roep naar actie\".
Eronder vind u de footer. Hier staan wat algemenere zaken in. Dit kan mensen nieuwsgierig maken en zo laten we de klant alvast een kijkje nemen welke informatie er nog meer beschikbaar is op de website. Op die manier blijft men niet op de homepage steken.
Deze website staat stevig op haar voeten en hangt niet los aan elkaar. Wanneer ik weet of dit het winnende ontwerp is, dient er nog een standaard vervolgpagina te worden ontworpen waarin ik aangeef hoe de teksten, foto\'s en video\'s geplaatst moeten worden. Ik ben echter wel van plan om de header met de \"roep naar actie\" om een proefles aan te vragen, zo te laten staan. Eronder komt dan de informatieve tekst. Zo blijft de site stevig en wordt men constant erop aangespoord om een proefles aan te vragen. Dit is namelijk jullie inkomstengenerator.
Nogmaals, De verschillende kleuren. Het is toch ook geen verplichting om deze altijd allemaal tegelijk naast elkaar te gebruiken? Een huisstijl is een leidraad en geen gevangenis. Met dit ontwerp weet ik dat ik bij een professionele rijschool terecht ben gekomen. Dit geeft mij vertrouwen en dat is belangrijk. Actie ondernemen vloeit voort uit vertrouwen.
Ik hoor graag van u,
Met vriendelijke groeten,
Beeldgrip