Nieuw webdesign voor een internet rijschool gericht op het behalen van autorijbewijs B

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: rinusverheij
  • Categorie: Website design
  • Totaal budget: € 550.00
  • Datum start : 22-02-2011 14:42
  • Datum einde : 15-03-2011 14:42
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: psd,
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 34
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Een nieuwe website anno 2011. De website moet vertrouwen en professionaliteit opwekken.
Door een beeld te geven wie we zijn en wat we doen. Dit moet zichtbaar zijn in de sfeer van de website.

Het is belangrijk dat de website is gericht op conversie naar de proefrijles.

Het ontwerp moet op volledige weergave beschikbaar zijn in de browser. De website moet ook geschikt zijn om op een mobiel/tablet weer te geven. Geen gebruik van zware afbeeldingen of flash. Laadtijd is belangrijk.

Gevraagd: Een ontwerp voor een Landingspagina, een ontwerp voor de homepage, een informatiepagina en een informatiepagina met conversie(proefrijles aanvragen).

Graag de mogelijkheid tot rechtenvrije bestanden in .psd formaat.

Bedrijfsomschrijving:

All-in-Solo is de grootste internetrijschool van Nederland dat zich voornamelijk op het web richt. Alle advertenties die op het web worden geplaatst, zorgt voor de nodige nieuwe studenten doormiddel van het aanvragen van een proefrijles en een rijlespakket dat erop volgt. Het is belangrijk voor All-in-Solo dat de proefrijles wordt aangevraagd en dat de pagina waar de mogelijke nieuwe studenten op komen gelijk aantrekkelijk en duidelijk is zodat zij een proefrijles aanvragen.

Eerste indruk van de website is belangrijk voor de doelgroep om tot actie/conversie te komen.


De website url is: www.all-in-solo.nl

Doelgroep:

17 tot 25 jarigen, jongeren zonder rijbewijs. Scholieren, studenten en young professionals. Voor de beginnende, gevorderde of snelle leerling.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Navigatie van de website wordt een dropdown, svp hier rekening mee houden in het design.
Zie bijgevoegde bijlagen voor de huidige kleuren. De kleuren komen namelijk voor op de banner op de rijlesauto’s. Kijk naar een goede samenhang van kleur voor op de pagina’s. De kleurcombinaties mogen op de verschillende pagina’s afwijken, als er maar een samenhang blijft in het design.
• Zie ook het logo. Deze moet worden aangehouden.
• Bekijk ook de huidige website. Het oogt niet meer modern. Doelgroep is jong en het design moet snel, eenvoudig en aantrekkelijk zijn. Niet te speels, niet te strak.
• Ook is het belangrijk dat er banner/acties in de website geplaatst kunnen worden. Dus een ruimte voor een banner is een must.
• Graag ook de mogelijkheid in het design om een afbeelding te plaatsen met betrekking tot de informatie die op de pagina wordt weergegeven.

beeldgrip
  • Website design # 17033 voor Nieuw webdesign voor een internet rijschool gericht op het behalen van autorijbewijs B wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer beeldgrip:

      en dit is de versie met submenu. Argumentatie in vorige posts

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Website design # 17032 voor Nieuw webdesign voor een internet rijschool gericht op het behalen van autorijbewijs B wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer beeldgrip:

      Zie mijn beargumentering in de vorige mail. Dit is hetzelfde bestand als in de aangegeven link (vorige post). Deze publicatie is puur voor de duidelijkheid..

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Website design # 17003 voor Nieuw webdesign voor een internet rijschool gericht op het behalen van autorijbewijs B wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer beeldgrip:

      Beste Rinus,

      Bij dezen wil ik u mijn inzending tonen en beargumenteren.

      Allereerst vind ik het belangrijk dat u mijn inzending bekijkt via mijn eigen acceptatieportaal omdat de website dan daadwerkelijk gezien kan worden in de browser. Ook werkt het scrollen waardoor uw belevenis zal zijn zoals het hoort.

      Graag onderstaande link hiervoor gebruiken (copy-paste ivm hoofdletter gevoeligheid!).
      http://dl.dropbox.com/u/602701/All-in-one/overzicht.html

      Zoals u kunt zien is over elk onderdeel in de site nagedacht. De site moet professionaliteit uitstralen en in een zekere zin ook volwassenheid aangezien we hier veelal met jonge mensen en young-professionals te maken hebben.

      Dit is ook meteen de reden geweest om het kleurgebruik te beperken. Blauw, rosé, paars en groen. Ja het kan.. Maar het is een beetje geweest (met alle respect!). Al deze kleuren op 1 en dezelfde pagina plaatsen kan niet meer… Wat wel kan (en dit had ik ook in het achterhoofd voor deze website) is verschillende onderdelen van de website in verschillende kleuren te gebruiken. Dit kan bijvoorbeeld in plaats van het blauwe bovenaan de pagina bij de navigatie. Zeg maar dat alles wat nu blauw is, is dan groen, rose of paars. Ik vind wel dat hier goed over nagedacht moet worden. U kan er ook voor kiezen om de hoofdkleur over de gehele website blauw te houden zodat deze zo professioneel en rustig mogelijk is (een keuze dat mijn voorkeur heeft).

      Deze website die u nu ziet, is de homepage en tegelijkertijd de landingspagina. Mensen worden bij binnenkomst altijd getriggerd door het aanvraagformulier van een gratis proefles en de drie nette, en vooral ook rustige, actieblokken eronder. Het blok voor de banner valt meer dan genoeg op en is tevens de tweede "roep naar actie".

      Eronder vind u de footer. Hier staan wat algemenere zaken in. Dit kan mensen nieuwsgierig maken en zo laten we de klant alvast een kijkje nemen welke informatie er nog meer beschikbaar is op de website. Op die manier blijft men niet op de homepage steken.

      Deze website staat stevig op haar voeten en hangt niet los aan elkaar. Wanneer ik weet of dit het winnende ontwerp is, dient er nog een standaard vervolgpagina te worden ontworpen waarin ik aangeef hoe de teksten, foto's en video's geplaatst moeten worden. Ik ben echter wel van plan om de header met de "roep naar actie" om een proefles aan te vragen, zo te laten staan. Eronder komt dan de informatieve tekst. Zo blijft de site stevig en wordt men constant erop aangespoord om een proefles aan te vragen. Dit is namelijk jullie inkomstengenerator.

      Nogmaals, De verschillende kleuren. Het is toch ook geen verplichting om deze altijd allemaal tegelijk naast elkaar te gebruiken? Een huisstijl is een leidraad en geen gevangenis. Met dit ontwerp weet ik dat ik bij een professionele rijschool terecht ben gekomen. Dit geeft mij vertrouwen en dat is belangrijk. Actie ondernemen vloeit voort uit vertrouwen.

      Ik hoor graag van u,

      Met vriendelijke groeten,
      Beeldgrip

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network