Re-design voor unieke site: gericht op beveiligen en retourneren van gestolen, gevonden en verloren eigendommen
Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver
- Wedstrijd van: bl
- Categorie: Website design
- Totaal budget: € 499.00
- Datum start : 02-09-2012 17:40
- Datum einde : 14-10-2012 17:21
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 14
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Het re-design is voor alle pagina’s van de bestaande site nl.:
Site (informatief gedeelte)
Webshop (onder de kop producten te vinden)
Persoonlijk inloggedeelte (mijn Securlabel, beheerpagina na registratie/inloggen)
Voorstelling eigendommen (zie: zoek in database)
Nota: Alle informatie huidige moet erin verwerkt worden enkel iets creatiever en duidelijker.
Soort design dat we zoeken:
Modern
Tijdloos
Zakelijk maar toch krachtig
Rustig (niet schreeuwerig)
Vereisten qua schikking:
Pagina’s achter de homepage en homepage zelf: graag een standaard paginastructuur die past bij de kleurstelling en uitstraling van de homepage en het logo.
De standaard pagina-structuur omvat een:
o Vaste menubalk die op elke pagina van de website terugkomt. Vooral de velden “Zoek in de database” en “Check SL-CODE” moeten goed zichtbaar zijn.
o Navigatiemenu in dropdown waarmee men altijd kan navigeren naar een ander deel van de site of shop
o Footer met de huidige gegevens en een sitemap.
Het ontwerp moet echter functioneel zijn, eenvoudig in te navigeren en gericht zijn op de juiste conversies.
Homepage moet meteen duidelijk maken wat we doen. (zie uitleg bedrijfsomschrijving)
Beeldvullend ontwerp: dwz ontwerp moet doorlopen aangepast aan beeldscherm resolutie van de gebruiker. Natuurlijk moet het beeld voldoen aan de compatibiliteit van verschillende navigatieprogramma’s ( IE, Fox, Chrome, Opera, …)
Graag geschikt houden voor mobiel /tablets dus geen zware foto’s ivm laadtijd.
Wij hechten veel belang aan de samenhorigheid van alle pagina’s qua kleuren, foto’s, lay-out, lettertype, tabellen, icoontjes, tekstindeling… Maar willen toch graag onderscheidend zijn qua ontwerp, er moet wel over nagedacht zijn.
Alle huidige informatie van de site moet erin verwerkt worden maar op een manier dat het rustiger en duidelijker leesbaar overkomt. Dus aangenamer en uitnodigend om te lezen, misschien door het gebruik van foto’s, alinea’s of vormen, laat je creativiteit de vrije gang gaan.
De webshop (http://securlabel.com/shop/) is een belangrijk onderdeel van onze dienst, dus deze moet passend zijn in het gekozen ontwerp van de site. Voor klanten moet dit als één geheel overkomen als ze gaan navigeren tussen de site en de webshop.
De winnaar mag, naast de award, rekenen op een samenwerking op langere termijn. Over naamsvermelding in de footer kunnen we wellicht tot een compromis komen.
Bedrijfsomschrijving:
Onze onderneming is gericht op het beveiligen en beschermen van alle eigendommen tegen diefstal én verlies. Klanten kunnen bij securlabel ál hun eigendommen op één centrale plaats registeren( in plaats van bij andere sites die zich enkel op één enkel voorwerp richten)
Hoe werken het:
1) Je bestelt een Securlabel-product dat bij je voorwerp past.
2) Je registreert gratis je voorwerp met de unieke SL-CODE in je persoonlijke pagina met alle kenmerken zoals serienummer, type, kleur,…
3) In geval van diefstal of verlies, wijzig je zelf direct de status van je voorwerp in ‘Gestolen’ of ‘Verloren’
4) Je ontvangt gratis per mail een bericht van de vinder.
5) Je verloren of gestolen voorwerp wordt geretourneerd. En de status kan weer op “In bezit” gezet worden
Voordelen:
1) De Securlabel-markering maakt je voorwerp uniek en herleidbaar naar de rechtmatige eigenaar
2) Doorverkoop is geen enkel probleem (in tegenstelling tot andere aanbieders op de markt)
3) Goedkope en effectieve oplossing tegen diefstal én verlies.
4) Online registratie te allen tijde binnen handbereik (Handig bij aangifte en doorverkoop)
5) Alle communicatie via de website van Securlabel blijft anoniem
6) Voorkomen van illegale handel (Heling)
7) Status van het voorwerp wordt door de eigenaar zelf beheerd, dus na diefstal of verlies gelijk voor iedereen die uw voorwerp vindt of in bezit krijgt duidelijk dat het gestolen of verloren is.
8) Gratis registratie in de database, zonder jaarlijkse kosten.
Doelgroep:
Iedereen die graag zijn/haar eigendom wil beschermen tegen diefstal of/en verlies. Het gevonden voorwerp is vervolgens eenvoudig naar de rechtmatige eigenaar te herleiden en wordt zo snel geretourneerd.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Graag werken met onze logo-kleuren of afgeleiden daarvan namelijk rood, zwart, wit, grijs, zilver,…
Informatie in de huidige flash moet op de homepage blijven dmv flash, slider,…wees creatief.
Het veld van “check de SL-CODE” en “zoek in de database” (nu in menubalk rechts) moeten op elke pagina te zien zijn en duidelijk zichtbaar zijn.
Graag de achtergrond donker houden (zwart, grijs,…)
zie vb
http://www.brandsupply.nl/web_pagina_ontwerp/onze-huidige-website-is-aan-een-opfrisbeurt-toe/6668/ontwerpen/9067 en http://www.brandsupply.nl/web_pagina_ontwerp/onze-huidige-website-is-aan-een-opfrisbeurt-toe/6668/ontwerpen/8612.
Cynthia Oegema
-
-
Toelichting van de designer Cynthia Oegema:
Beste T. Vandenbussche,
Zoals het u waarschijnlijk al is opgevallen lijkt mijn ontwerp op niets wat u al gezien heeft of misschien in gedachten had.
Ik heb huidige website een paar keer grondig bekeken en had een aantal conclusies:
-Het is zeer onduidelijk wat de diensten nou zijn en welke stappen genomen moeten worden
-Veel informatie is dubbel en vrijwel onnodig om mensen duidelijk te maken waar de dienst om gaat
-De zwarte achtergrond met witte tekst maakt het bijna onmogelijk om meer als 3 zinnen te willen lezen.
-Door al dat zwart en slechte foto’s komen jullie “duister” over.
Ik heb bij mijn ontwerp de 3 belangrijkste diensten genomen en deze het hoofd van de website gemaakt. Bezoekers kunnen meteen zien wat ze moeten doen om hun product te beveiligen en hoe dat dan werkt. Als ze klikken op de dienst die ze willen gebruiken krijgen ze pas alle informatie. De header klapt dan uit en zal over de andere 2 verschuiven. Bij de webshop adviseer ik dat de filmpjes vrijwel direct zichtbaar zijn. Als je daarnaar kijkt zie je hoe gemakkelijk jullie product is en brengt mensen op ideeën.
Ik hoop dat u hiermee een ander perspectief ten opzichte van de indeling krijgt en ziet dat dit ook onderscheidend is van andere websites.
Hopend u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben zie ik uw reactie graag tegemoet.
Mvg, Cynthia Oegema
-
bl zegt :
Goedendag Cynthia,
Het is zeker een ander perspectief en ook leuk dat je zo creatief bent, maar dit voorstel is ons iets te creatief.
Met name de zoekfunctie die erg belangrijk is zie ik niet hierin verwerkt, en deze zou ook op elke pagina toegankelijk moeten zijn.
ook willen we graag een consequente indeling van de header en footer zoals in de omschrijving beschreven zodat beide ook op elke pagina hetzelfde zijn.
Misschien als ik het zou kunnen zien hoe dta openklappen werkt dat ik er anders over zou denken maar op dit moment zie ik niet dat dit ons nieuwe design gaat worden.
Wel vind ik het leuk dat je inderdaad de site goede hebt bekeken en daar de hoofdfuncties hebt uit genomen.
En met de overige punten zoals dubbele informatie om hetzelfde duidelijk te maken en wat we nu precies doen , daar ben ik het volledig mee eens daarom ook deze wedstrijd.
ik hoop dat u misschien nog een nieuw concept kan insturen en anders nogmaals bedankt voor de genomen moeite en tijd.
Met vriendelijke groet -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-