Autonomic zoekt 'HET' design voor 'de' nieuwe website
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: Autonomic
- Categorie: Website design
- Totaal budget: € 1,010.10
- Datum start : 07-08-2012 11:31
- Datum einde : 07-09-2012 11:21
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 17
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Conform de bijlage, 4 pagina's, moet de opzet van de website zijn. Tevens de nieuwe huisstijl en een persoonlijke foto. 1000 pixels breed (exact 1000 pixels) en standaard webfonts is een noodzaak.
Bedrijfsomschrijving:
Autonomic is een bedrijf van zeer ervaren SAP techneuten. Deze mensen werken op locatie bij
grote opdrachtgevers aan de techniek op het pakket SAP te verbeteren en optimaliseren.
De kernwaarde van Autonomic is Super Specialisten. De leeftijd ligt, voor een IT bedrijf, hoog. Alle
medewerkers zijn tussen de 35 en 55 jaar en hebben allemaal minimaal 8 jaar ervaring in het
vakgebied. De ervaring en de focus van Autonomic is hun onderscheidende vermogen. De
belangrijkste onderscheidende kernwaarde die naar voren moet komen is Super Specialisten.
De andere kernwaarden van Autonomic zijn:
Flexibel – Autonomic kent een zeer flexibel beloningsmodel waar de medewerkers een groot deel
van de opbrengsten zelf krijgen en geheel zelf mogen bepalen wat ze hiermee doen. De
medewerkers kunnen in dit model geheel hun eigen auto bepalen, zelf bepalen welke opleidingen
op trainingen ze willen doen en zelf ook bepalen welke opdrachten ze wel of niet aannemen.
Betrouwbaar – In de snelle wereld van de IT is Autonomic een zeer robuust en betrouwbaar bedrijf.
Niet saai, maar sinds de oprichting in 2006 is het eigenlijk kommen en kwel geweest in de
economie en de IT en ze bestaan nog steeds. Ze doen geen gekke dingen, ze groeien niet sneller dan
ze aankunnen en ze bouwen gestaag door aan hun organisatie. Ook zijn ze zeer betrouwbaar naar de
klant toe, ze leveren als ze beloven te leveren en doordat ze zeer ervaren specialisten leveren is de
kwaliteit ook erg betrouwbaar.
Team – Ondanks dat de medewerkers elkaar niet veel zien en vooral op locatie zitten, is het een echt
team. Men gaat regelmatig met elkaar op pad. Er zijn veel bedrijfsuitjes en die worden erg
gewaardeerd. Ongeveer de helft van de medewerkers noemt als eerste het woord 'gezellig' als ze aan
Autonomic denken.
Doelgroep:
De doelgroep is tweeledig: ten eerste (nieuwe) klanten en ten tweede de mogelijk nieuwe
medewerkers.
De klanten zijn IT managers van grote bedrijven. De nieuwe medewerkers zijn ervaren IT'ers (denk
in de leeftijd 35+). In beide gevallen dus niet de jongeren.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Bijgaand het nieuwe logo/ huisstijl, het framewerk en een foto
St.Brandsupply
-
-
Toelichting van de designer St.Brandsupply:
Hierbij een nieuwe poging over een andere boeg. Mocht deze niet bevallen ontvang ik graag meer feedback. Zijn er voorbeeld sites die u mooi vind die we als referentie kunnen krijgen?
Alvast dank voor uw reactie.
Mvg,
Studio Ubique -
St.Brandsupply zegt
lettertype grootte is doorgaans op het web 12 pt echter heb ik minimaal 14 pt aangehouden en een betere vert. spatiëring om de leesbaarheid te bevorderen.
-
Autonomic zegt :
Het is moeilijk de vinger op te leggen waarom, en dat maakt het ook heel lastig om inhoudelijk nuttige feedback te geven, maar het raakt ons om de een of andere manier niet. Sorry.
Ik denk dat het te basic is, niet echt onderscheidend. Er springt niets uit. De kernwaarden zijn flexibel en betrouwbaar, het flexibel zie ik hier niet echt in terug en het betrouwbaar lijkt iets meer ... ouderwets te zijn geworden. -
St.Brandsupply zegt
Het wordt inderdaad lastig omdat de input niet meer is om de site mee te vullen. De portretfoto gebruiken als achtergrond foto is geen optie en aangezien SAP programmatuur is kun je dit ook lastig vatten in een afbeelding. Wat rest is tekst echter is tekst wat 'kaal' dus het klopt als u het 'ouderwets' vindt ogen. Daarentegen is het juist 2012 de trend om veel tekst en monotone kleuren te gebruiken dus is het ouderwets? Denk eerder een smaakkwestie :).
Echter is het nu lastig om de juiste snaar te raken. De homepage op zich is niet geschikt vind ik om een 'collage' met direct een persoon er op te plaatsen boven de 'vouw'. De bezoeker is eerder gebaat bij informatie van autonomic zelf en moet getriggerd worden om verder te scrollen of te bladeren. Vervolgens zou dan bijv. de collage van de specialist(en) moeten komen en het SAP verhaal.
Zodoende kan er meer beleving gecreëerd worden dan nu.
Wat denkt u van deze denkwijze?
Mvg,
Studio Ubique -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer St.Brandsupply:
Beste opdrachtgever,
Hierbij mijn opzet met een grotere weergave via deze link:
http://imageshack.us/photo/my-images/40/autonomicv1.jpg/
Mvg,
Studio Ubique -
Autonomic zegt :
Het is niet echt wat we zoeken, sorry. Het lijkt een beetje op een boek, minder op een website. De meerdere kolommen maken ook dat het lettertype wat kleiner wordt, wat de leesbaarheid niet ten goede komt.
-
St.Brandsupply zegt
Beste Autonomic,
Bedankt voor de feedback en ik ga hier een andere inzending voor insturen wat hopelijk beter in de smaak valt.
Heeft u het logo nog in highres voor me en bij voorkeur zelfs in eps?
Alvast dank.
Mvg,
Studio Ubique -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-