Autonomic zoekt 'HET' design voor 'de' nieuwe website

Datum start: 07-08-2012

Datum einde: 07-09-2012

Totaal budget: € 1,010.10
Nieuwste inzending
Book cover
Mooiniet

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Autonomic wil een nieuwe website.
Conform de bijlage, 4 pagina's, moet de opzet van de website zijn. Tevens de nieuwe huisstijl en een persoonlijke foto. 1000 pixels breed (exact 1000 pixels) en standaard webfonts is een noodzaak.

Bedrijfsomschrijving


Autonomic is een bedrijf van zeer ervaren SAP techneuten. Deze mensen werken op locatie bij
grote opdrachtgevers aan de techniek op het pakket SAP te verbeteren en optimaliseren.
De kernwaarde van Autonomic is Super Specialisten. De leeftijd ligt, voor een IT bedrijf, hoog. Alle
medewerkers zijn tussen de 35 en 55 jaar en hebben allemaal minimaal 8 jaar ervaring in het
vakgebied. De ervaring en de focus van Autonomic is hun onderscheidende vermogen. De
belangrijkste onderscheidende kernwaarde die naar voren moet komen is Super Specialisten.
De andere kernwaarden van Autonomic zijn:
Flexibel – Autonomic kent een zeer flexibel beloningsmodel waar de medewerkers een groot deel
van de opbrengsten zelf krijgen en geheel zelf mogen bepalen wat ze hiermee doen. De
medewerkers kunnen in dit model geheel hun eigen auto bepalen, zelf bepalen welke opleidingen
op trainingen ze willen doen en zelf ook bepalen welke opdrachten ze wel of niet aannemen.
Betrouwbaar – In de snelle wereld van de IT is Autonomic een zeer robuust en betrouwbaar bedrijf.
Niet saai, maar sinds de oprichting in 2006 is het eigenlijk kommen en kwel geweest in de
economie en de IT en ze bestaan nog steeds. Ze doen geen gekke dingen, ze groeien niet sneller dan
ze aankunnen en ze bouwen gestaag door aan hun organisatie. Ook zijn ze zeer betrouwbaar naar de
klant toe, ze leveren als ze beloven te leveren en doordat ze zeer ervaren specialisten leveren is de
kwaliteit ook erg betrouwbaar.
Team – Ondanks dat de medewerkers elkaar niet veel zien en vooral op locatie zitten, is het een echt
team. Men gaat regelmatig met elkaar op pad. Er zijn veel bedrijfsuitjes en die worden erg
gewaardeerd. Ongeveer de helft van de medewerkers noemt als eerste het woord 'gezellig' als ze aan
Autonomic denken.

Doelgroep


De doelgroep is tweeledig: ten eerste (nieuwe) klanten en ten tweede de mogelijk nieuwe
medewerkers.
De klanten zijn IT managers van grote bedrijven. De nieuwe medewerkers zijn ervaren IT'ers (denk
in de leeftijd 35+). In beide gevallen dus niet de jongeren.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Bijgaand het nieuwe logo/ huisstijl, het framewerk en een foto

Designer: tymoslav tymoslav
website_design-tymoslav-FMSzmH6O

tymoslavtymoslav

Beste Autonomic,

Hierbij mijn idee over jullie nieuwe website/uitstraling. De betrouwbaarheid en de flexibiliteit komen allebei duidelijk terug op de homepage. In de carroussel kan 'geslide' worden tussen de verschillende medewerkers. Overal zijn knoppen te vinden die de gebruiker verder door de website zullen leiden.

D.m.v. veel witruimte is de tekst overzichtelijk en aantrekkelijk om te lezen. In de 2 tekstblokken kan uiteraard tekst naar keuze worden ingevoegd. Ook de boomerang uit het logo komt subtiel terug in de verschillende onderdelen. De boomerangs leiden de bezoekers naar de desbetreffende buttons.

Ik ben benieuwd naar jullie mening!

Groeten,

Tim

AutonomicAutonomic

Beste Tim,

Dank je voor het ontwerp. Het is wat ons betreft niet echt wat we zoeken. Het is te zakelijk, te wit ook. De blokken en call to actions zijn usability technisch wel praktisch, maar het straalt te weinig uit op deze manier. Ik weet niet of het huidige ontwerp aanpassen voldoende kan zijn, maar in ieder geval meer kleur is essentieel en de boemerang als logo zou ook door de site heen mogen terugkomen.

De kernwaarden zijn (naast team) betrouwbaar en flexibel. Dat betrouwbaar zit hier wel in, maar dat flexibel missen we.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.