Nu ook met social media knoppen
Web auction site
- Wedstrijd van: DATASMIT
- Categorie: Website design
- Status: Beëindigd
- Bestanden: Bestand 1, Bestand 2, Bestand 3
Datum start: 21-12-2012
Datum einde: 20-01-2013
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Het ontwerp is er niet sterker op geworden.
Door het kleur gebruik is het onderscheid in foto gebruik veel minder sterk.
De kop wordt nu heel dominant in beslag genomen door een toevallige kavel, dat maakt het niet sterker.
De kracht zit in de veiling informatie en de getoonde kavels op de voorpagina moeten dat ondersteunen.
Het gebruik van teksten door de foto's maakt het ontwerp rommelig.
Het logo is heel klein waardoor het niet meteen duidelijk is wie de veiling houder is.

Beste,
Hierbij de herziene versie van het ontwerp voor de website. Ik heb de kleuren van het logo meer terug laten komen en verder de aangegeven punten erin verwerkt.
Ik hoor wederom graag wat u ervan vindt.
Groet,
Emile
Zie opmerking boven

Beste opdrachtgever,
Hierbij de voorpagina voor de veilingsite van FDR Auctions.
Ik hoor graag wat u ervan vindt, zodat ik verder kan met de veilingpagina.
Met vriendelijke groet,
Emile
P.S. Klik op afbeelding voor de ware grootte!
Hartelijk dank voor het ontwerp.
Je schiet je doel voorbij, het schept een verwachting die het veiling huis niet waar kan maken.
Kijk eens hier http://www.fdrauctions.com/auction/auction/categories.asp?act=subcat&did=64&cid=1&scid=88 dan zie je wat ze zoal veilen.
De foto's worden snel ter plekke genomen waardoor ze nooit de hoge kwaliteit hebben als foto's in een studio genomen.
Je idee om de foto's te verkleuren op basis van de status van de veiling vind ik een leuk idee.
In een aantal gevallen zal het niet duidelijk genoeg zijn omdat er in veel machines weinig kleur zit. Een extra aanduiding is daarom wel nodig.
Ik mis nog een aantal zaken die in de briefing staan en heb nog wat opmerkingen:
1. Het logo en uitstraling harmoniëren niet met elkaar.
2. Waar is de rest van het navigatie menu?
3. Waar zijn de random kavels?
4. Waar zijn de taal iconen
Succes met het ontwerp!