Website voor een nieuw autobedrijf

Datum start: 29-05-2013

Datum einde: 29-06-2013

Totaal budget: € 799.00
Nieuwste inzending
Book cover
MickC

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Wij zijn op zoek naar een uniek design (homepagina en een vervolgpagina) voor de website van een nieuw autobedrijf. Wij hebben nog geen logo en huisstijl en willen ons daarvoor graag laten inspireren door het design van de website. Hieronder staan een aantal punten die we terug willen zien in het ontwerp, maar verder kun je je creativiteit de vrije loop laten.

- Slideshow op de homepage
- Occasions zoekfunctie (zoekmodule in de homepage met de filters: ‘Merk’, ‘Model’, ‘Kilometerstand’, ‘Bouwjaar’ en ‘Prijs’)
- Homepage moet meteen duidelijk maken wat we doen (zie bedrijfsomschrijving)
- Het ontwerp moet eenvoudig zijn om in te navigeren.
- Koppeling met social media
- Onze diensten: verkoop, onderhoud, apk keuring en reparatie.

Het is belangrijk dat de website overzichtelijk, gebruikersvriendelijk en toch uniek is . De website moet mensen vertrouwen geven en ervoor zorgen dat ze met ons in contact komen om bijvoorbeeld een proefrit te maken.
Springt jouw design eruit, verras je ons en wordt jij de winnaar, dan hebben wij in de toekomst misschien nog wel meer designopdrachten voor jou.

Bedrijfsomschrijving


Wij zijn een jong en nieuw merkonafhankelijk autobedrijf en gaan diverse merken auto’s verkopen, onderhouden en repareren. Wij zijn aangesloten bij de bracheorganisatie BOVAG. Het BOVAG-keurmerk staat voor betrouwbaarheid, kwaliteit en garantie. Wij zien dat steeds meer mensen zich online oriënteren bij het kopen van een auto. We merken dat mensen vaak voordat ze naar de showroom gaan al weten welke auto ze willen kopen. Daarom vinden wij het belangrijk om ook onze online showroom professioneel in te richten. Een goede website is hierbij onmisbaar.

Doelgroep


Alle bedrijven en consumenten die een nieuwe of gebruikte auto willen kopen of hun huidige auto willen laten onderhouden of repareren.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Kernwoorden voor het design zijn: fris, modern en zakelijk. Omdat we nog geen logo en huisstijl hebben, ben je vrij om de kleuren, steunkleuren, typografie, afbeeldingen, lay-out, lettertype, icoontjes en tekstindeling zelf in te vullen. Wel hechten wij waarde aan de samenhang tussen deze elementen, zodat het uiteindelijk een logisch geheel wordt. Dus wees creatief! Hieronder een aantal websites ter inspiratie:

http://www.martinschilder.nl/
http://www.kia.com/nl/modellen/kia-venga/
http://www.hegeman-groep.nl/
http://www.autobedrijfkerres.nl/
http://www.mak-auto.nl/auto

Designer: diedurft.com diedurft.com
website_design-diedurftcom-xpK6BnSi

diedurft.comdiedurft.com

Ik heb nu het laatste design in een duotone uitgevoerd. Tevens heb ik gekozen voor nieuwe banners die beter bij een allround autobedrijf passen. Hierbij wil ik ook laten zien dat zonder stockfoto's het design overeind blijft.

Ook met het kleurgebruik is het mogelijk om voor rustige of wat fellere kleuren te werken.

met vriendelijke groet, Huib de Vaan

nelizautosnelizautos

Beste Huib,

Bedankt voor je inzending.
Graag zien wij in deze stijl een vervolgpagina.

Alvast bedankt!

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
website_design-diedurftcom-tvA8LAa8

diedurft.comdiedurft.com

Bij dit ontwerp wil ik laten zien dat ook een gewaagder(opvallend) ontwerp nog steeds een duidelijke navigatie kan hanteren.

Als u deze stijl bevalt kan ik een vervolgpagina ontwerpen. Welke vervogpagina zou u dan graag willen zien?

Ik graag van u.

met vriendelijke groet, Huib de Vaan

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
website_design-diedurftcom-Tb6w7jqC

diedurft.comdiedurft.com

Hierbij de vervolgpagina. Ik heb gekozen voor de Citroen pagina. Hierbij heb ik de kleur van Citroen(rood) in de gehele stijl door laten lopen. Bij Renault zou dit geel zijn en bij Peugeot zou dit dan blauw worden. Ik ben benieuwd naar de feedback!

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
website_design-diedurftcom-SynDJrSC

diedurft.comdiedurft.com

Ik heb de nodige aanpassingen doorgevoerd. Ik hoor graag jullie feedback. in mijn volgende post zit de vervolgpagina.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
website_design-diedurftcom-eDOVRgMi

diedurft.comdiedurft.com

Ik heb geprobeert een opzet te maken die gebruiksvriendelijk, fris en modern is.

Ik hoor graag de feedback!

nelizautosnelizautos

Bedankt voor je inzending!

Hier volgen een aantal punten die wij nog graag terug zouden willen zien in het ontwerp.

- Een aantal occasions uitgelicht op de homepage (incl. prijs, brandstoftype, bouwjaar en kilometerstand)
- De diensten die wij aanbieden (zie omschrijving) op de homepage vermelden incl. iconen
- Vormgeving van occasion zoekmodule verder afwerken
- Footer uitwerken (denk aan Google Maps, openingstijden, social media buttons)
- De vervolgpagina met sidebar voor de overige pagina's graag toevoegen

Succes met het uitwerken.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.