Wie perfectioneert onze bio-webwinkel?
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: Amanvida
- Categorie: Website design
- Totaal budget: € 1,001.00
- Datum start : 18-06-2012 10:26
- Datum einde : 15-07-2012 10:24
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 11
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Onze webwinkel: wat willen we met het aangepaste design bereiken?
Onze webwinkel is vorig jaar door derden gebouwd in Magento, op basis van een sereen design. Op dit moment laat de gebruiksvriendelijkheid duidelijk te wensen over.
De inhoud en de producten database zijn al grotendeels ingevuld. Jouw design moet hierop afgestemd zijn en je moet de afzonderlijke onderdelen kunnen aanleveren als we jouw design gaan implementeren.
Jouw design gaat uit van de look & feel van onze huidige website. Het is belangrijk dat het een warme, toegankelijke en stimulerende website wordt. Rustig van vormgeving (voldoende witruimtes, minimalistisch en strak design), stimulerend voor verkoop (absoluut niet schreeuwerig). De klantbeleving maar vooral de overall gebruiksvriendelijkheid staat hierin centraal.
Ons logo gaan we natuurlijk in een horizontale vorm gebruiken.
Wij zouden graag naar een website formaat van 960 pixels gaan, zonder de linkerkolom die je nu ziet, met de navigatie bovenin, zoals je ziet bij succesvolle en gebruiksvriendelijke webshops, zoals http://www.biotylab.com, Bol.com, kleertjes.com.
Op de homepage willen we een banner met 3 onderdelen, zoals bij bol.com, maar niet hoger dan die van kleertjes.com.
Het navigatiemenu kan uitklappen maar slechts 1 niveau dieper, de productcategorieën. Zie bijvoorbeeld http://www.greenpeople.co.uk
Het winkelmandje, login en andere klantgerelateerde zaken mogen ook bovenin, zoals bij http://www.biotylab.com.
Verder willen we onze webwinkel ook informatiever maken d.m.v. bijvoorbeeld een blog of informatieve pagina’s, en het gebruik van de belangrijkste social media integreren. Houd daar aub rekening mee.
We willen een footer zoals bijvoorbeeld bij zappos.com, waarin je alles kunt vinden dat relevant is.
De product specificatiepages over de breedte zoals bijvoorbeeld bij http://www.bloom.com of http://www.kleertjes.com of http://www.tauntonstore.com
Zie ook de bijgevoegde png voor een uitstekend voorbeeld van een productpagina.
Ontwerp benodigd voor 5 pagina’s, te implementeren in Magento: home, product overview, product detail, my account, contact.
De winnaar mag, naast de award, rekenen op een samenwerking voor langere termijn.
Bedrijfsomschrijving:
Amanvida - sereen leven - is een levenswijze!
Met Amanvida kies je ervoor bewust en gezond te leven. Als je sereen leeft, blijf je gezond.
Consumentisme en mega-aanbod beletten ons vaak om gezond en sereen te leven. Er spelen andere belangen dan gezondheid en respect voor de natuur. Met Amanvida willen we daarin een duidelijke bio-grens trekken. Wat bij Amanvida wordt aangeboden, kun je voor 100% vertrouwen.
Wat je bij Amanvida vindt, is:
- Gegarandeerd goed voor je gezondheid, vrij van schadelijke ingrediënten
- Gegarandeerd meer dan biologisch gecertificeerd
- Gegarandeerd ethisch en sociaal verantwoord geproduceerd
- Gegarandeerd planeetvriendelijk en niet op dieren getest
- Gegarandeerd met liefde gemaakt en bij jou gebracht
- Gegarandeerd eerlijke productinformatie
Wij zeggen resoluut ‘nee’ tegen hongerlonen, kinderarbeid, chemische en twijfelachtige ingrediënten.
Onze klanten (70% is vrouw) leven bewust en gezond, of zijn hiernaar op zoek. Men is doorgaans bereid en in staat bewust te kiezen voor luxere producten van alleen de beste, biologische en duurzame kwaliteit.
Doelgroep:
Onze klanten (70% is vrouw) leven bewust en gezond, of zijn hiernaar op zoek. Men is doorgaans bereid en in staat bewust te kiezen voor luxere producten van de beste, biologische en duurzame kwaliteit.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Jouw design gaat uit van de look & feel van onze huidige website. Het is belangrijk dat het een warme, toegankelijke en stimulerende website wordt. Rustig van vormgeving (voldoende witruimtes, minimalistisch en strak design), stimulerend voor verkoop (absoluut niet schreeuwerig). De klantbeleving maar vooral de overall gebruiksvriendelijkheid staat hierin centraal.
Ocmerr
-
-
Ocmerr zegt
Beste Amanvida,
Bij deze mijn inzending van de homepagina voor de website van Amanvida.
De restende pagina’s zullen gemaakt worden als het huidige ontwerp bevalt.
Ik hoop dat dit ontwerp in de smaak valt en voldoet aan de beschrijving van de opdracht. Mocht u nog vragen zijn of opmerkingen hoor ik deze graag.
Met vriendelijke groet,
Remco
Beschrijving ontwerp:
Bij het maken van het ontwerp heb ik vooral gekeken om een duidelijke en overzichtelijke indeling te creëren, hiervoor kwam ik al snel op een gelijke vakverdeling. Zoals je kan zien in de banner, tekstvakken, productoverzicht en de footer zie je een duidelijke patroon van 4 gelijke verticale lijnen die de verschillende elementen verdelen en een duidelijk balans en overzicht creëert op de website.
Voor de look-and-feel van de website heb ik gekozen voor simpele en strakke vormen en kleurverdeling zoals u in de briefing aangaf. De kleuren komen overeen met de huidige huisstijl van de website.
Hierbij is de kleur oranje iets frisser gemaakt en als hoofdkleur gebruikt die de belangrijke onderdelen en titels aangeeft op de website.
De zandkleurige kleur is uit het beeld element van Amanvida genomen en is gebruikt als neutrale achtergrond kleur van verschillende vakken zoals je nu kan zien bij het menu, productbalk en de footer.
Naast deze kleuren is de kleur wit gebruikt als achtergrond kleur om een rustige en overzichtelijke omgeving te creëren.
Verder is er in het ontwerp gebruik gemaakt van verschillende details die het ontwerp een geheel maakt.
-
Ocmerr zegt
Voor een gecentreerd beeld zie: http://ocmercreation.nl/projecten/amanvida/
-
Amanvida zegt :
Dag Remco, bedankt voor je inzending!
Helaas scoort jouw ontwerp bij ons team 1 ster. Hoewel erg mooi vormgegeven, vinden we het ontwerp niet geschikt voor wat wij willen uitdragen, het mist de sereniteit. Sorry dat we je niet beter kunnen berichten. Je bent natuurlijk van harte welkom met een nieuw ontwerp mee te dingen naar de award. Succes! Groet, Anthony -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-