Geen commentaar
tandarts
- Wedstrijd van: remko
- Categorie: Bedrijfsnaam & logo
- Status: Beëindigd
Datum start: 08-06-2011
Datum einde: 05-07-2011
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Zoals gevraagd een kleurvariant op het vorige ontwerp. Bijgevoegd zijn twee favicons die gebruikt kunnen worden op de website.

Geen commentaar
en ter vergelijking nog een groene variant :)

Geen commentaar
Ditmaal is de glimlach in de C verwerkt. Ook qua kleur zijn er wat varianten. Om het minder plat te maken heb ik een soort schaduw toegevoegd. Misschien dat het hierdoor iets helderder wordt.
En de positie van tandartsenpraktijk is ook variabel. Indien het \'tandartsenpraktijk Confident\' is kan het beter boven de naam staan.
Ik wacht de feedback weer af :)

Geen commentaar
De glimlach kwam nog niet helemaal goed uit de verf. Hopelijk is dit beter te herkennen.
Ik vind \'m steeds mooier worden! Zou je eens willen proberen: de blauwe glimlach in de grote C van Confident en zou je kleuren iets helderder willen maken ( misschien met een zwarte rand) en zou je de kleuren eens om willen draaien om te zien hoe dat staat
Of met de kleuren van het eerdere ontwerp met de witte letters in de beide blokken ?
groeten remko

Geen commentaar
Hierbij een nieuwe uitwerking. Tandartsenpraktijk staat nu boven de naam. De hoofdletter C is verkleind waardoor er een mooie ruimte ontstaat voor dit woord. De bedrijfsnaam oogt nu rustiger (eerst qua hoogte wat springerig. Nu hoge letters in het midden). Alleen heb ik wat moeite met de glimlach. Het is abstract wat zeker een kwaliteit is, maar ik twijfel of dit herkenbaar genoeg is. Misschien eens bij wat mensen uitproberen of ze het herkennen.
Qua kleur heb ik het gehouden bij het frisse appel-groen en blauw. Deze accentkleuren zouden dan ook in het interieur gebruikt kunnen worden!
Directe en heldere feedback is altijd welkom!
mvg,
estoy

Geen commentaar
we vervolgen de zoektocht....

Geen commentaar

Beste Remko,
Hierbij twee varianten voor een logo-ontwerp.
1) de keuze voor een frisse en gezonde appel.
2) een modern smiley-teken. Heb ook nog even zitten denken aan een ;) of iets dergelijks. Een losse glimlach (boog) is wat lastig, omdat het dan al snel op een gewone boog lijkt.
Om eerlijk te zijn weet ik nog niet precies welke stijl u zoekt. Daarom maar twee erg verschillende voorstellen. Zijn er elementen (lettertype, beeldmerk en/of kleurgebruik) die u aanspreken? Zeg gerust als dit het (nog) niet is, want dan zoeken we gewoon verder! Ik ben benieuwd :)
De eerste vind ik een beetje te klasiek, tweede is beter, ronde vormen vrolijk lettertype maar 2 smiley\'s samen lijken net 2 borsten
Haha die borsten zie ik er niet echt in. Maar ik zag gister een reclame van een datingsite met een soortgelijk beeldmerk. Kende het niet, maar dit wordt het dus sowieso niet.

zie beschrijving hierboven voor motivatie
Tot nu toe vind ik, samen met mijn collega\'s \" Confident\" een van de beste naam-inzendingen. Zou j ehet logo verder willen uitwerken misschien iets met een lach en andere/lichtere kleuren evt ook voor achtergrond
Leuk om te horen! Ik heb er al een beetje over na zitten denken en kwam ook tot iets met een lach. Dus misschien moeten we dat maar eens uit gaan werken! Ik zal er aan gaan werken!

Beste Remko,
Dat corona ook een biermerk is, wist ik. Begrijp uw commentaar dus!
Maar dan twee ideeën! Ze zijn beide afgeleid van \'dent\'. Dit woord komt vanuit het Latijn en betekent tand. Het kent vele directe toepassingen in verschillende talen. Uiteindelijk heeft dit geleid tot de naam \'Confident\'. Het betekent zelfverzekerd. Een goed gebit draagt immers bij aan een zelfverzekerde uitstraling! Daarnaast betekent het ook vertrouweling. Want ook al is een tandartsbezoek niet altijd even prettig, het is altijd in het belang van de patiënt. De tandarts is dus een echt vertrouwenspersoon. In uw omschrijving zegt u dat u geen engels woord wil. Maar ik denk dat dit woord inmiddels wel zo algemeen bekend is. En het wordt ook vaak gewoon in het Nederlands gebruikt. Dus dat zal geen barrière meer zijn.
De tweede naam is \'ardente\'. Ook hier dus weer de herleiding van het woord dent. De definitie van Ardente is gloeiend of gloedvol. En dat komt dan weer terug in het beeldmerk: de stralende witte kies!
Voor beide namen heb ik het zelfde logo gebruikt als bij de vorige inzending. Ze passen ook beide wel bij de naam. Mocht de naam u bevallen, maar er liever een ander logo bij zien, dan is dat mogelijk!
mvg,
estoy
Hele goede naam! goed bedacht en omschreven deze naam zou ik graag als uitgangspunt zien voor de verdere ontwikkeling van het logo
Kun je de kleuren aanpassen, misschien een lach toevoegen, of een heldere achtergrondkleur een kies is leuk maar voordehandliggend, zelf dacht ik aan het ( groene) apple logo

Beste opdrachtgever,
Hierbij mijn inzending. De bedrijfsnaam is Corona. Ten eerste de tandheelkundige term voor een kunstmatig gebitselement. Daarnaast is het een stralende lichtring die verschijnt wanneer er een zonsverduistering plaatsvindt. Door deze definities te combineren in het beeldmerk ontstaat een stralend witte tand! De kleur groen is gekozen vanwege de natuurlijke associatie. Maar uiteraard is hierin te variëren. Hopelijk valt het in de smaak! Aanpassingen zijn overigens op elk moment mogelijk!
mvg,
estoy
Ik vind je omschrijving erg mooi en ook de stijl is mooi maar ik denk bij corona eerst aan een biertje, misschien heb je nog een origineel idee!