Geen commentaar
Logo en huisstijl voor een Podotherapie praktijk
- Wedstrijd van: petervdwijk
- Categorie: Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 15-06-2012
Datum einde: 29-06-2012
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Beste Peter,
Hierbij mijn inzending. Het beeldmerk is een enkele lijn dat zowel de vorm van een voet als dat van een pompebled tekent. Daarmee zijn beide kernbegrippen (podotherapie en friesland) met elkaar verweven in een beeld.
De bedrijfsnaam staat in een strak enigszins rond lettertype waarbij Friesland nog eens benadrukt wordt met de rode kleur.
Met hetzelfde concept zijn een drietal varianten gemaakt (zie onderaan in een lichte grijstint).
Hopelijk sluit het ontwerp aan bij uw wensen en smaak. Aanpassingen zijn altijd bespreekbaar. Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar uw reactie!
groeten,
Chantal - estoy
Bedankt voor de goede beoordeling! Als ik nog iets voor u kan betekenen, hoor ik het graag.
Jammer dat je mijn idee gebruikt...
Hoi Kaluma,
De associatie van een voet met podotherapie lijkt me evident; dat hebben alle inzendingen (op eentje na). Dat er een pompebled wordt gekoppeld aan Friesland lijkt me ook meer dan logisch. Dus door deze twee symbolen te combineren (wat de bedrijfsnaam is) kun je op een beeldmerk komen.
Echter vind ik mijn vertaling naar een ontwerp en die van jouw toch wel erg verschillend. Waar je het ene silhouet in het andere plaatst (en daarbij ook de P betrekt) is dat van mij een doorlopende lijn die de twee vormen verbeeldt.
Daarom ben ik van mening dat zowel jouw inzending als die van mij een logische uitwerking zijn van de opgave die weliswaar hetzelfde uitgangspunt hebben, maar totaal verschillend zijn uitgewerkt.
Hopelijk kun je je vinden in mijn motivatie.
Groetjes,
Chantal
Eens met Kaluma, exacte copy van het idee. voet akkoord, maar om het terug te laten komen in een pompebled heeft maar 1 persoon... guess who..
Wij zijn het niet eens. In het eerste ontwerp werd er gebruik gemaakt van voeten, dat betekent niet dat die ontwerper alleen recht heeft op het gebruik van voeten. Het zelfde met het pompebled. Overigens is de uitvoering van het ontwerp van Estoy heel anders dan die van Kaluma.
Never mind...ik vond het vreemd dat iedereen met een voetje kwam. Voor de hand liggend natuurlijk maar niet echt origineel. Niemand had nog iets met Friesland gedaan en toen kwam ik op het idee om het pompebled in het logo te verwerken. Iets minder voor de hand liggend en dus origineel en dus dacht ik dat ik daarmee punten zou gaan scoren. Niet dus. Ola ijsje anyone? ;)