War Child Brand Guard

Datum start: 25-09-2012

Datum einde: 15-10-2012

Totaal budget: € 0.00
WINNAAR
Book cover
keesvanbeek

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Ontwikkel een cultureel onafhankelijk fictief personage dat de in 2011 geïmplementeerde huisstijl en tone-of-voice van War Child zal bewaken. Deze personage leeft online. Het personage instrueert, stimuleert, complimenteert en arbitreert via intranet, Yammer en e-mail medewerkers en externen. Adviseert gevraagd en ongevraagd, met voorbeelden en tips. Het geeft gezicht aan de merkpersoonlijkheid van War Child: sprankelend, persoonlijk, can-do, gedurfd, competent en uitnodigend.

LET OP: Deze wedstrijd kent geen award. War Child houdt de kosten zo laag mogelijk om zoveel mogelijk oorlogskinderen scholing, veiligheid en psychosociale hulp te kunnen bieden. Daar hebben zij de hulp van anderen hard bij nodig. Ook van Brandsupply en haar ontwerpers.


Bedrijfsomschrijving


War Child zet zich in voor een beter leven van honderdduizenden oorlogskinderen. We helpen ze met het verwerken van hun ingrijpende ervaringen, het weer contact durven maken met andere mensen en het opbouwen van zelfvertrouwen.

We zorgen ervoor dat ze leren lezen, schrijven, rekenen of een vak leren. En creëren een veilige omgeving waar ze weer tot zichzelf kunnen komen en een stabiele en vooral vreedzame toekomst kunnen opbouwen. Dat doen we wereldwijd. Van Colombia tot Afghanistan. Niet omdat we dat zo leuk vinden. Maar omdat die kinderen daar recht op hebben.

De kernwaarden van War Child zijn creatief, inspirerend, impactvol en open. War Child hanteert een uniek lage-kostenbeleid. Veel overhead, zoals ict, telefoons en kantoorinrichting is 100% gesponsord. De salarissen van de directie en medewerkers liggen ruim onder de richtlijnen van de Vereniging voor Fondsenwervende Instellingen (VFI). Hierdoor blijft zoveel mogelijk gedoneerd geld vrij voor hulpverlening.

Doelgroep


Medewerkers van War Child Nederland en de 12 projectlanden, van Colombia tot Afghanistan. Externen die met vragen zitten over huisstijlen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


-Kernwoorden: sprankelend, persoonlijk, can-do, gedurfd, competent en uitnodigend.
-Personage leeft online
-In lijn met War Child uitstraling
-Internationaal inzetbaar

War Child’s Brand Book is op te vragen via: brandbook@warchild.nl

Designer: keesvanbeek keesvanbeek
illustratie_tekening_kledingopdruk-keesvanbeek-ls0tNvBQ

keesvanbeekkeesvanbeek

Geachte,
Op de eerste plaats bedankt voor de feedback! Op de tweede plaats; ik heb het vorige Brandon concept aangepast n.a.v. jullie opmerkingen. Ik heb Brandon wat vereenvoudigd en wat 'menselijker' gemaakt. Dit d.m.v. vierkante en hoekige elementen om te zetten naar ronde organische vormen. Zo oogt het wat minder abstract en robotachtig. Tevens heb in dit huidige voorstel Brandon geïntegreerd in een Yammer omgeving.

Ik zie jullie reactie graag tegemoet.

Mvg.
Kees van Beek

War ChildWar Child

Hallo Kees,

Het is inderdaad goed gelukt om Brandon wat menselijker te maken. Dank je wel hiervoor. En goed om te zien dat het ook in de kleine ruimte werkt. Op dit moment hebben we verder geen suggesties of aanvullingen. Het ziet er gewoon erg goed uit. Mocht jij nog andere ideeën hebben, dan zien we die graag.

Voor nu willen we je alvast hartelijk danken voor je inzet.

Groeten.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
illustratie_tekening_kledingopdruk-keesvanbeek-f6OFcV6G

keesvanbeekkeesvanbeek

Beste Team War Child,

Op de eerste plaats dank voor jullie beoordelingen.
Op de tweede plaats; bijgevoegd een opzet/concept voor een online & intern introductie animatiefilmpje.

Hierin wordt Brandon voorgesteld met de daarbij behorende doelstellingen.

Ik zie jullie reactie graag tegemoet.

Mvg
Kees van Beek

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
illustratie_tekening_kledingopdruk-keesvanbeek-tHtSVXLU

keesvanbeekkeesvanbeek

Beste team War Child,

Ik ben zo vrij geweest om een opzetje te maken voor een interne email nieuwsbrief, hierin speel Brandon, de Brandbot uiteraard op eigen wijze de hoofdrol.

Ik zie jullie reactie graag tegemoet.

Mvg
Kees van Beek

War ChildWar Child

Lekker bezig Kees!

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
illustratie_tekening_kledingopdruk-keesvanbeek-sfVqEZSy

keesvanbeekkeesvanbeek

Geachte,
Bijgevoegd nog een opzet voor een shirt. Hierin staat het 'grote hart' van Brandon centraal. Een eenvoudig, doch effectief icoon doorvertaald (vanuit het hart) van Brandon naar apperal. Geen tekst, maar puur een icoontje die alles zegt, de hartelijkheid/herkenbaarheid van Brandon, het grote hart van Warchild en de liefde voor (oorlogs)kinderen.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Mvg
Kees van Beek

War ChildWar Child

Hallo Kees,

Duidelijk verhaal. We begrijpen dat de categorie waarin de wedstrijd gepost is, doet vermoeden dat we op zoek zijn naar T-shirt designs. Dat is niet zo. In deze wedstrijd zijn we echter specifiek op zoek naar de personificatie van de coach Brandon, die voornamelijk online tot leven moet komen.

Nogmaals bedankt.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
illustratie_tekening_kledingopdruk-keesvanbeek-EpiIkzp2

keesvanbeekkeesvanbeek

Geachte,
Bijgevoegd nog een ander concept voor Brandon.
In dit concept houdt Brandon van WarChild én van Bits & Bites. Brandon is een robotje die 'leeft' in de interne online (bits & bits) omgeving van Warchild en letterlijk hart heeft voor de zaak. Brandon merkt op, lost op en is attent.

Kortom; maak kennis met Brandon de BrandBot.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Mvg
Kees van Beek

War ChildWar Child

Hallo Kees,

Daar zijn we weer! Dit concept vinden we sowieso completer. Goed doorgevoerd, je ziet dat je hier alle kanten mee op kunt. Fijn. We denken dat het grafisch nog iets teveel elementen heeft. In de beperkte online ruimte (zoals een account op Yammer) komt een versimpelde versie misschien beter uit.

Een lastige. Het omgaan met huisstijl en tone-of-voice is een organisch proces. Hoe zou jij het menselijke in een vrij abstract concept als een robot toch tot z'n recht laten komen?

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
illustratie_tekening_kledingopdruk-keesvanbeek-rJsK2bo0

keesvanbeekkeesvanbeek

Geachte,
Bijgevoegd mijn concept. Een korte toelichting;
'Brandon' is samengesteld uit de letters van zijn naam. Dit in het lettertype van Warchild. Brandon kan in mijn voorstel (als gemaskerde/fictieve brandhero) meerdere gedaantes aannemen en daardoor inspelen op de div. online middelen met daarbij behorende boodschappen. Brandon is... the masked brandhero.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Mvg
Kees van Beek

BerendjeBerendje

Cool concept Kees!

War ChildWar Child

Hallo Kees,

Veel dank voor je eerste concept. Erg scherp, slim om op deze manier de culturele onafhankelijkheid te tackelen. Tegelijkertijd komt het ons ook erg 'letterlijk' over. De naam Brandon staat nu centraal, terwijl er misschien nog een slag te slaan is om zijn identiteit naar voren te laten komen.

Wat vind jij?


P.S. We missen de 'R' ;-)

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.