Geachte,
Op de eerste plaats bedankt voor de feedback! Op de tweede plaats; ik heb het vorige Brandon concept aangepast n.a.v. jullie opmerkingen. Ik heb Brandon wat vereenvoudigd en wat 'menselijker' gemaakt. Dit d.m.v. vierkante en hoekige elementen om te zetten naar ronde organische vormen. Zo oogt het wat minder abstract en robotachtig. Tevens heb in dit huidige voorstel Brandon geïntegreerd in een Yammer omgeving.
Ik zie jullie reactie graag tegemoet.
Mvg.
Kees van Beek
War Child Brand Guard
- Wedstrijd van: War Child
- Categorie: Illustratie, Tekening, Kledingopdruk
- Status: Beëindigd
Datum start: 25-09-2012
Datum einde: 15-10-2012
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Hallo Kees,
Het is inderdaad goed gelukt om Brandon wat menselijker te maken. Dank je wel hiervoor. En goed om te zien dat het ook in de kleine ruimte werkt. Op dit moment hebben we verder geen suggesties of aanvullingen. Het ziet er gewoon erg goed uit. Mocht jij nog andere ideeën hebben, dan zien we die graag.
Voor nu willen we je alvast hartelijk danken voor je inzet.
Groeten.

Beste Team War Child,
Op de eerste plaats dank voor jullie beoordelingen.
Op de tweede plaats; bijgevoegd een opzet/concept voor een online & intern introductie animatiefilmpje.
Hierin wordt Brandon voorgesteld met de daarbij behorende doelstellingen.
Ik zie jullie reactie graag tegemoet.
Mvg
Kees van Beek

Beste team War Child,
Ik ben zo vrij geweest om een opzetje te maken voor een interne email nieuwsbrief, hierin speel Brandon, de Brandbot uiteraard op eigen wijze de hoofdrol.
Ik zie jullie reactie graag tegemoet.
Mvg
Kees van Beek
Lekker bezig Kees!

Geachte,
Bijgevoegd nog een opzet voor een shirt. Hierin staat het 'grote hart' van Brandon centraal. Een eenvoudig, doch effectief icoon doorvertaald (vanuit het hart) van Brandon naar apperal. Geen tekst, maar puur een icoontje die alles zegt, de hartelijkheid/herkenbaarheid van Brandon, het grote hart van Warchild en de liefde voor (oorlogs)kinderen.
Ik zie uw reactie graag tegemoet.
Mvg
Kees van Beek
Hallo Kees,
Duidelijk verhaal. We begrijpen dat de categorie waarin de wedstrijd gepost is, doet vermoeden dat we op zoek zijn naar T-shirt designs. Dat is niet zo. In deze wedstrijd zijn we echter specifiek op zoek naar de personificatie van de coach Brandon, die voornamelijk online tot leven moet komen.
Nogmaals bedankt.

Geachte,
Bijgevoegd nog een ander concept voor Brandon.
In dit concept houdt Brandon van WarChild én van Bits & Bites. Brandon is een robotje die 'leeft' in de interne online (bits & bits) omgeving van Warchild en letterlijk hart heeft voor de zaak. Brandon merkt op, lost op en is attent.
Kortom; maak kennis met Brandon de BrandBot.
Ik zie uw reactie graag tegemoet.
Mvg
Kees van Beek
Hallo Kees,
Daar zijn we weer! Dit concept vinden we sowieso completer. Goed doorgevoerd, je ziet dat je hier alle kanten mee op kunt. Fijn. We denken dat het grafisch nog iets teveel elementen heeft. In de beperkte online ruimte (zoals een account op Yammer) komt een versimpelde versie misschien beter uit.
Een lastige. Het omgaan met huisstijl en tone-of-voice is een organisch proces. Hoe zou jij het menselijke in een vrij abstract concept als een robot toch tot z'n recht laten komen?

Geachte,
Bijgevoegd mijn concept. Een korte toelichting;
'Brandon' is samengesteld uit de letters van zijn naam. Dit in het lettertype van Warchild. Brandon kan in mijn voorstel (als gemaskerde/fictieve brandhero) meerdere gedaantes aannemen en daardoor inspelen op de div. online middelen met daarbij behorende boodschappen. Brandon is... the masked brandhero.
Ik zie uw reactie graag tegemoet.
Mvg
Kees van Beek
Cool concept Kees!
Hallo Kees,
Veel dank voor je eerste concept. Erg scherp, slim om op deze manier de culturele onafhankelijkheid te tackelen. Tegelijkertijd komt het ons ook erg 'letterlijk' over. De naam Brandon staat nu centraal, terwijl er misschien nog een slag te slaan is om zijn identiteit naar voren te laten komen.
Wat vind jij?
P.S. We missen de 'R' ;-)