Calamiteit mag geen crisis worden
Wedstrijd gegevens:
Pakket brons
Behoefte:
De bedrijfsnaam mag (voorlopig even) van alles zijn, voorkeur voor zichtbare relatie met bedrijfsactiviteiten, of in naam of in logo.
Graag jullie creatiev input! 360 graden rondkijken binnen de wereld van crisis. Steek elkaar aan met kreten en ideeen. Wij zijn benieuwd!
Bedrijfsomschrijving:
Wij zijn een bedrijf (in oprichting) dat voorziet in tactische en strategische opleiding en training voor crisismanagement teams.
Voor onze opleidingen en trainingen gebruiken wij:
Defensiekennis;
Als oud-officieren maken wij gebruik van onze defensiekennis en methoden bij het trainen van leiderschap bij crisismanagement.
(Defensie traint frequent en regelmatig haar commandanten en stafmedewerkers met beproefde trainingsmethoden en simulatie om hen voor te bereiden op de praktijk).
Simulatie;
Grote rampenoefeningen kunnen, naast praktijk oefeningen, met behulp van simulatie, worden getraind. Dit is effectiever, goedkoper en kan veel frequenter. De uitvoerende hulpverleners worden gesimuleerd en zijn dus niet nodig tijdens het oefenen. Qua kosten, planning en mankracht ligt hier een aanzienlijk lagere investering.
Kennis;
Basis voor onze trainingen is de kracht van complementaire kennis. We gebruiken de kennis van ervaren crisismanagers van defensie, politie, civiele hulpdiensten en bedrijven. Ook zetten we kennis in van leveranciers van gespecialiseerde simulatiesoftware en professionals op alle gerelateerde gebieden.
Scenario’s;
Een maatwerk scenario gecombineerd met simulatie geeft een levensechte beleving van het uitvoeren van een echte crisissituatie. Een scenario is steeds makkelijk aan te passen om specifieke doelen intensiever te trainen. Het tijdens de training geleerde of juist nog niet geleerde, kan direct in volgende of nog dezelfde training worden geïntegreerd. Door de hogere frequentie kan een crisisbestuur in kortere tijd naar een beter beheersingsniveau komen. Regelmatig herhalen draagt bij aan het verbeteren van het anticipatie op crisissituaties.
Doelgroep:
Locale overheid; Gemeentelijke beleidsteam (GBT)
Regionale overheid; Regionaal beleidseam (RBT),
Nationale overheid; Interdepartementaal beleidsteam (IBT) en ministeriële beleidsteam (MBT).
Crisismanagement teams van grote bedrijven waarbij een crisis vergaande gevolgen heeft (bijv. Shell, Schiphol, Haven van Rotterdam)
Kleuren, favoriete logo's, must haves
DTP24
-
-
DTP24 zegt
Beste opdrachtgevers,
Ik heb me even verdiept in crisismanagement op internet om een beeld te krijgen van de materie. Ik heb geprobeerd een naam te verzinnen die voldoende lading geeft aan jullie dienstverlening. Ik kwam uit op IMPACT crisismanagement consultancy. Vervolgens een lettertype dat de naam impact onderstreep en tenslotte een grafisch element dat goed met de tekst combineert. Ik las dat er vaak sprake is van verschillende fasen in crisismanagement. Vaak ook weergegeven in een model prevention, preparation, response recovery. Dat heb ik uitgebeeld dmv het ovaal in rood, geel en rood.
Ik ben benieuwd of dit een uitgangspunt kan zijn voor de huisstijl.
Met vriendelijke groet,
Geert - DTP24 -
RuiterO zegt :
Beste Geert,
Dank voor je inzending en sorry voor mijn late reactie.
Wat ik erg waardeer is dat je je, als één van de weinige, verdiept hebt in crisismanagement.
Ik heb de naam Impact lang laten bezinken. Echter, het voelt voor mij niet helemaal passend.
Zelf denk ik meer aan namen als B-prepared of WorseCase. Zou je je creatieve vermogen nogmaals los willen laten op deze twee namen?
Nog een fijne kerst.
Hartelijke groet,
Onno Ruiter -
DTP24 zegt
Beste Onno,
De naam is belangrijk voor het logo en vice versa. Met deze namen kan ik beslist een aantal ontwerpen maken. Ik ben te bereiken via info@dtp24.nl mocht het via Brandsupply niet meer lukken.
Als je mij je emailadres stuurt kan ik de ontwerpen mailen.
Met vriendelijke groet,
Geert
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-