Beste Susana,
Wederom dank voor de erg fijne reactie. Ik heb nog een minimale aanpassing gedaan aan het logo. Zonder het puntje op de 'i' werkt het symbool mijns inziens nog beter. Het puntje stoorde me nog een beetje eerlijk gezegd.
Tevens een variant waarbij het hart bij de 2e 'i' staat en het complete logo in zwart, zoals je graag wilde zien.
Om je ook een beeld te geven van hoe het hart er afzonderlijk uitziet en eventueel gebruikt kan worden, ook daar een voorbeeld van.
En tenslotte nog wat kleurvarianten op dat beeldlogo en nog 2 varianten helemaal onderin, waarbij het hart precies in het midden staat (en dus net naast het puntje van de 'i; zou komen te staan) en een versie met het hart licht gekanteld. Beide varianten hebben echter niet mijn voorkeur...
CommunicatieZin logo
- Wedstrijd van: Susana Rusch
- Categorie: Logo
- Status: Beëindigd
- Bestanden: Bestand 1, Bestand 2, Bestand 3
Datum start: 29-07-2015
Datum einde: 25-08-2015
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Dank. Zwart wit vind ik ook erg mooi. Die punt weglaten dacht ik ook al aan. En het hart in het midden (hoe levensecht) is toch het meest in balans. Het hart gekanteld vind ik ook niet mooi. Fijn dat je dit laat zien, want dat helpt in mijn besluitvorming en dingen uitsluiten geeft ook rust. Ik denk dat er vele kleuren en kleurcombinaties mogelijk zijn. Dank!
Wat mij betreft is het zo klaar. En breien we er een eind aan. Ik heb er het volste vertrouwen in. Dank!

Beste Susana,
Dank voor je uitgebreide reacties. Ik heb een aantal nieuwe voorstellen gemaakt, waarbij ik nu ook het patroon van een giraf verwerkt heb.
De cirkel heb ik toch even laten vallen voor ietwat afwijkendere varianten.
Ik ben benieuwd wat je er van vindt!
DAnk! Ik ben bijzonder gecharmeerd van de "voetafdruk van Afrika" en het fragiele hart....wouw. Fijn ook dat je meteen diapositief meestuurt. De verfijnde verwerking van de girafprint (dat zie je vooral als je het weet volgens mij) vind ik subtiel gevonden. Er spreekt voor mij geraffineerdheid uit dit ontwerp, elegantie en een soort breekbaarheid / "vulnerability" die ik erg vind passen bij wat Geweldloze Communicatie. Ook doet het "breekbare hart" me denken aan herfstbladeren die doorschijnend zijn geworden en waarvan je vooral de nerf ziet. Ook de verlopende kleuren vind ik mooi gekozen. Ik kan me voorstellen dat zowel de oranje/bruin (verlopend naar blauw) als de geelgroen (verlopend naar blauw) beiden te gebruiken zijn op diverse communicatie uitingen (online en offline) en vast nog meer kleurcombinaties. Die variatie is alleen maar fijn. De consequenties van kleurverloop ken ik niet: wie weet maakt dit het ingewikkeld, druktechnisch enz? Ik ben niet thuis in deze wereld.
Zou je een voorbeeld kunnen sturen met het fragiele hart boven de volgende i? Dus dat het hart niet in het midden zit? Geen idee hoor, misschien ziet het er niet uit, maar ik weet dat pas als ik het zie. Ik neem aan dat ik dat hart ook afzonderlijk kan gebruiken, als een soort stempel, die flexibiliteit lijkt me prachtig.
Verder nog een punt. Ik denk dat het goed is om te onderzoeken hoe dit logo zich gedraagt in zwart wit...kan ik daar ook voorbeelden van zien? Voor de momenten waarop kleur te veel is of niet handig?
Veel dank!

Beste Susane,
Hierbij een reeks logo-varianten. Ik hou persoonlijk erg van typografische logo's waarbij het 'spel' in de details zit.
Tevens varianten met een kolibri als beeldmerkje/contour, waarbij er interactie is met het puntje van de 'i'. Een kolibri is in staat om zowel naar boven als naar onder en achteruit te vliegen. Deze vorm van 'vrijheid' vond ik een mooie symboliek met geweldloze communicatie hebben.
Uiteraard kunnen de concepten ook met andere lettertypes uitgevoerd worden. Ik heb bewust voor dit lettertype gekozen, omdat het zowel zakelijkheid als toegankelijkheid uitstraalt.
Ten slotte wil ik nog graag toevoegen dat kleur juist heel veel kracht aan een logo kan geven. Uiteraard moet een goed logo zowel in zwart als in wit werken, maar kleur kan wel echt iets extra's toevoegen. Zeker in een typografisch logo.
Ik kijk uit naar je reactie!
Susana, excuses! Was wat snel met typen...
Beste Intacto,
Dank voor dit snelle werk. Mijn impressie bij dit beeld is dat ik te maken heb met een natuurvereniging, of iets van die strekking. Ik zoek denk ik meer gratie, hoe vaag dat ook klinkt en hoe verschillend ieder dit ook maar kan interpreteren. Ook heb ik zelf sterke voorkeur voor hoofdletter C en hoofdletter Z. Of allemaal kapitalen met de Z als eigenwijze, lichtelijk sensuele letter die eruit springt. Het stuk Zin is wat met de zinnen te maken heeft... De zintuigen. Dat het zin heeft bovendien en zin geeft. Dit ontwerp oogt me te veel als iets van een groot, officieel instituut. Ik waardeer het enorm dat u de spits afbijt uit het niets. Dank daarvoor. Verder een vraag: wilt u me laten weten waar ik uw website kan terugvinden zodat ik een beeld krijg van u? Dit kunt u naar mij mailen: susana@communicatiezin.nl
On second thought...
Als ik er langer naar kijk wordt het toch anders. Interessant is dat. in ieder geval houd ik van de professionele uitstraling van dit logo....ik laat het gewoon even doorsudderen...
Beste... hoe heet je?
Ik heb wat extra info gezet bij de "must have". Binnen geweldloze Communicatie hebben we de giraf en jakhals als symbolen: giraf voor de taal van het hart en jakhals voor de taal van oordelen. Ik zie liever een hint naar de giraf terug in het logo dan een colibri...kijk op www.ncgc.nl Ik vind dat een tamelijk briljant logo. Nu ja, dus zoiets. Ik ben ambivalent in die "beestentaal", omdat ik ze zelf nauwelijks gebruik in mijn trainingen.
Ik ben gecharmeerd van het lettertype en vraag me af of er iets te doen is met het woordje ZIN apart in een bol met veel kleur? Uitgespaard in witte letters? Dus geen colibri (met waardering voor het denken in beeld en betekenis), maar een bol, die als losse stempel op andere plaatsen te gebruiken zou zijn? Los van de tekst "communicatie"...?? Het lijkt me dat de puntjes dan gewoon OP de i kunnen blijven...