Een duidelijk en optimistisch logo & huisstijl voor startup Travel Hub Europe

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: Annette de Geus
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 329.00
  • Datum start : 28-03-2016 15:28
  • Datum einde : 11-04-2016 14:41
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 63
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Wie ontwerpt het logo dat Travel Hub Europe zoekt? Voor ons groeiende bedrijf in de internationale reisbranche zijn wij op zoek naar een duidelijk merkteken.

Kernwoorden bedrijf:
- Faciliteren onafhankelijk reizen
- Alles voor een roadtrip in Europa
- Schakel in de deeleconomie
- Verschillende partijen binnen de hub
- Veelzijdig en flexibel aanbod
- Klantvriendelijkheid, maatwerk, positieve sfeer (vakantie!)

Kernwoorden logo:
- Duidelijk en herkenbaar (ook voor afdrukken op bijv. relatiegeschenken)
- “Up-beat” uitstraling: vrolijk/optimistisch/activerend, maar wel volwassen
- Internationaal (voertaal Engels)
- Veelzijdigheid/verbinding
- Beweging (roadtrip reizen)

Bedrijfsomschrijving:

Travel Hub Europe faciliteert onafhankelijke Europese roadtrips op een leuke en inspirerende manier. Vlakbij Schiphol bieden we alles wat nodig is voor een vrije vakantie, van campers tot mountainbikes, reisadvies en ideeën. Hiervoor werken wij samen met andere partijen die met behoud van identiteit aan de hub deelnemen, wat een ruim en flexibel aanbod mogelijk maakt waarmee wij maatwerk kunnen leveren.

De hub heeft een vrolijke vakantie-uitstraling en levert persoonlijke service met een positieve vibe, waardoor toeristen die via Amsterdam of Schiphol Europa in willen trekken goed verzorgd en in een goede stemming op weg gaan.

Onze drijfveer is reizigers op weg helpen om de vrijheid van een onafhankelijke vakantie te ervaren.

Doelgroep:

Wij richten ons op internationale toeristen die via Schiphol Europa in reizen, maar we willen ook dat lokale vakantiegangers de weg naar onze hub weten te vinden en zich er thuis voelen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Het logo moet goed overkomen op relatiegeschenken/verpakkingen/tasjes/zakjes die wij mensen op reis meegeven.

We willen graag ruimte voor een tagline of payoff bij ons logo, maar het logo zelf ook los kunnen gebruiken.

MartenVisser
  • Logo # 596769 voor Een duidelijk en optimistisch logo & huisstijl voor startup Travel Hub Europe wedstrijd Klacht indienen
    1. Annette de Geus zegt :

      Dank! Erg mooi. Inderdaad nét iets minder formeel, maar nog wel mooi strak. EN vrolijk. Te gek hoor..

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 596508 voor Een duidelijk en optimistisch logo & huisstijl voor startup Travel Hub Europe wedstrijd Klacht indienen
    1. MartenVisser zegt

      Wellicht meer zo? Ik heb hier de letters (iets) ronder gedaan. Hierdoor wordt het ontwerp wat speelser.

    2. Annette de Geus zegt :

      Ja ik denk het wel! Is het misschien mogelijk deze versie ook op het brief- en visitekaartjesvoorbeeld te laten zien? Dan kan ik echt even vergelijken of dit de kant is die ik er mee op wilde of niet. Hij blijft leuk!

    3. MartenVisser zegt

      Natuurlijk!

    4. Annette de Geus zegt :

      Hallo Marten, als we voor dit ontwerp kiezen, is het dan mogelijk om kleine oneffenheden nog wat bij te stellen? (bijv. bolletjes recht, schaduw beetje bijwerken etc.)

    5. MartenVisser zegt

      Natuurlijk! Alles is mogelijk.

    6. Annette de Geus zegt :

      Fijn!
      Als we het logo af en toe groot willen uitprinten/afbeelden, dan moet het er natuurlijk zo strak mogelijk uitzien! We zijn er intussen al behoorlijk fan van.
      Wat opviel was dat vooral het achterste (verste) steeltje (stukje, lijntje) niet helemaal recht tussen de bolletjes loopt, of dat de bolletjes niet helemaal recht staan. Ook lijkt dit stukje een fractie dikker dan de andere 2, maar dat weet ik niet zeker..
      En de schaduw onder de afbeelding gaat nog niet helemaal naadloos over in de witte achtergrond.
      Naar wat ik hier zag en als commentaar kreeg is dit alles, maar misschien ziet u ook nog wat dingetjes.
      Kunt u daar iets mee?
      We hebben vandaag de knoop wel doorgehakt en verwachten niet dat er vanavond nog iets bijkomt dat we mooier vinden dan dit, dus ik ga ervan uit dat we nu naar ons nieuwe logo zitten te kijken! Geweldig hoor.
      Hoop dat het lukt met deze laatste dingen! Alvast heel hartelijk bedankt.

    7. Annette de Geus zegt :

      Fijn!
      Als we het logo af en toe groot willen uitprinten/afbeelden, dan moet het er natuurlijk zo strak mogelijk uitzien! We zijn er intussen al behoorlijk fan van.
      Wat opviel was dat vooral het achterste (verste) steeltje (stukje, lijntje) niet helemaal recht tussen de bolletjes loopt, of dat de bolletjes niet helemaal recht staan. Ook lijkt dit stukje een fractie dikker dan de andere 2, maar dat weet ik niet zeker..
      En de schaduw onder de afbeelding gaat nog niet helemaal naadloos over in de witte achtergrond.
      Naar wat ik hier zag en als commentaar kreeg is dit alles, maar misschien ziet u ook nog wat dingetjes.
      Kunt u daar iets mee?
      We hebben vandaag de knoop wel doorgehakt en verwachten niet dat er vanavond nog iets bijkomt dat we mooier vinden dan dit, dus ik ga ervan uit dat we nu naar ons nieuwe logo zitten te kijken! Geweldig hoor.
      Hoop dat het lukt met deze laatste dingen! Alvast heel hartelijk bedankt.

    8. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 595501 voor Een duidelijk en optimistisch logo & huisstijl voor startup Travel Hub Europe wedstrijd Klacht indienen
    1. Annette de Geus zegt :

      Echt mooi!

    2. Annette de Geus zegt :

      Wat een ontzettend lekker ontwerp is dit.. Het spreekt iedereen hier aan. De kleuren, de vormen langs de randen, de eenvoud waar je toch naar blijft kijken. Heel leuk.
      Wat ik zou willen vragen om uit te proberen: de letters. Ik vind ze zelf erg mooi en stijlvol, dus misschien blijkt dit wel de beste, maar het oogt misschien ook een beetje afstandelijk/zakelijk, terwijl we het voor een belangrijk deel moeten hebben van onze hartelijke klantvriendelijkheid. Zou er iets met de letters aan te vangen zijn waardoor het er én zo mooi uitziet (combi vet-niet bij travel en hub is erg mooi) én iets toegankelijker wordt. Niet meteen roze graffiti oid hoor, maar ietsjes losser. Ben benieuwd of zoiets kan en hoe dat eruitziet. Zou dat kunnen?

    3. MartenVisser zegt

      Heel erg bedankt voor het compliment! Natuurlijk kan dat. Ik ga mijn best doen.

      Met vriendelijke groet,
      Marten Visser

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 595241 voor Een duidelijk en optimistisch logo & huisstijl voor startup Travel Hub Europe wedstrijd Klacht indienen
    1. Annette de Geus zegt :

      Ziet er erg mooi uit. Strak en dynamisch en het heeft ook iets luchtigs. Heel prettig om naar te kijken, niet onbelangrijk voor een logo! Ik moet even goed nadenken of ik het beeld van ons bedrijf dat ik heb hier ook echt in terug kan vinden, ik focus erg op het 'middelpunt zijn', de hotspot waar alles bij elkaar komt en van waaruit de vrije reis begint. Dit beeld hier is meer een ketting, maar dat is een reis in Europa maken natuurlijk ook. Dank voor dit mooie ontwerp!

    2. MartenVisser zegt

      Dankuwel! Laat het me weten als ik iets anders kan doen om het beter te maken.

      Met vriendelijke groet,
      Marten Visser

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network