Een variant zwart/rood en tevens op zwarte achtergrond
Datum start: 15-11-2010
Datum einde: 29-11-2010
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Zeker in het zwart komt het ontwerp schitterend uit. De rode puntjes zijn subtiel, maar versterken de i voor de naam. Is een van mijn toppers.
Mag ik je vragen een uitwerking te doen van een huisstijl mbt visitekaartje en briefhoofd? past dit binnen de opdracht?
laat maar horen.
Beste,
Bedankt voor deze positieve reactie. Mocht ik deze wedstrijd winnen, dan bespreek ik natuurlijk graag persoonlijk de extra wensen en mogelijkheden op het gebied van huisstijl, internet, reclame en drukwerk en zal dan een aanbieding willen doen voor een package deal waarbij wij de verdere doorvoering naar een complete huisstijl, drukwerk en een eventuele website zullen verzorgen.
Mvgr Matthijs Meijer
MeijerMedia
Beste Matthijs,
je ontwerp hierboven heeft de hoogste score tot nu toe dus het gaat de goede kant op. Het verzoek om een huisstijl is meer om nu een grof beeld te krijgen hoe het er in de context van briefpapier en visitekaartje eruit gaat zien. Puur om een beeld te krijgen. Kan ook later, maar is wel leuk om vast een gevoel te krijgen. mar geen probleem om het later te doen.
Ik begrijp het heel goed. Als ik even de tijd vrij kan maken om bijvoorbeeld een eerste opzetje voor een visitekaartje te maken dan zal ik dit zeker doen.

Ja hoor, geen probleem!
Gaaf. Het is sterk, herkenbaar en onderscheidend beeldmerk. Kunnen wij een hoop kanten mee uit. Keuze gaat lastig worden.
Erg vet. Wat mij betreft een terechte winnaar(!)
Dank je Designificance! Maar het is nog even spannend zag ik. We wachten af.
Hallo Arthur,
De wedstrijd is bijna ten einde. Ik heb wellicht geen opzet voor de huisstijl voor je gemaakt maar ben ervan overtuigd dat dat geen enkel probleem zal worden.
Ik hoop dan ook dat je op basis van mijn conceptvoorstellen én eigen portfolio voldoende vertrouwen hebt in een leuke, langdurige samenwerking!
Veel succes met het maken van een definitieve keuze!
Mvgr.
Matthijs Meijer
MeijerMedia
www.meijermedia.nl

Dan krijg je dit idee...
Dat is snel! Geeft inderdaad een goed beeld en kan ik goed toepassen in allerlei vormen van communicatie.Zelfs op golfballetjes bedenk ik mij nu. Thanx
geeft nu al een beter beeld zo op dit formaat.
Dank daarvoor.

Hierbij nog een aantal voorstellen in een blauwe kleur.

Hierbij nog een aantal voorstellen in een blauwe kleur.
wel een frisse uitstraling, maar vind de zwart/rode combinatie tot krachtiger. Zo je van de iD een losstaand beeldmerk kunnen maken? Ik zou dat in presentaties als los beeldmerk willen gebruiken.
groet,
Arthur

Hallo Arthur,
Hierbij stuur ik enkele kleurvariaties.
- Ik twijfel of het verstandig is om het puntje van de i in een afwijkende kleur te doen, omdat dit ten koste gaat van de leesbaarheid van de eigenlijke naam en dat is niet de bedoeling natuurlijk.
- Wat betreft het gebruik van het logo op een zwarte achtergrond adviseer ik altijd om het logo dan in een negatieve kleurstelling te plaatsen, zeker niet met outlines! Werken met outlines om een logo geeft het geheel al vrij snel een amateuristisch en rommelig karakter.
Een logo in één kleur hoeft niet per defintitie minder mooi te zijn en kan een logo in zijn geheel juist prima versterken.
Ik hoor het graag!
Bedankt voor de aanpassingen. Het ontwerp is simpel en sterk. Voorkeur gaat uit naar de blauwe versie. Komt zeer krachtig over, maar de zwart wit variant vind ik de allersterkste.

Beste,
Hierbij een conceptvoorstel van MeijerMedia. Een eenvoudig, zakelijk en herkenbaar logo waarvan de combinatie iD ook als los beeldmerk kan worden gebruikt.
Ik ben erg benieuwd naar uw eerste reactie en opbouwende feedback.
mvgr.
Matthijs Meijer
MeijerMedia
Beste,
Bedankt voor de positieve beoordeling van 4 sterren.
Uiteraard ben ik benieuwd naar eventueel gewenste verbeterpunten.
daar heeft de opdracht gever mij om gevraagd: ''Ik zou de kapitale I graag zien een undercast"
ik had in principe als eesrte het idee maar dan zat het puntje boven de D (zie aller eerste inzending.) maar ik heb daar verder geen problemen mee.... de logos zijn tenslotte verschillend.
Hier:
idetering:
logo staat wat mij betreft (te) los van de naam. Ik zou de kapitale I graag zien een undercast, geeft denk ik een duidelijker onderscheid. Kleur combinatie van de iD is wat flets. Mijn kleurvoorstel is toch niet zo sterk.
Beste Matthijs,
ben zeer gecharmeerd van dit ontwerp, vandaar de 4 sterren. Het ontwerp is simpel, zakelijk en belangrijk is dat mij achternaam 1 geheel is. Ontwerp van Sanne was op mijn verzoek iets aangepast.
Sterk vind ik ook de aangepaste pay-off. Spreekt mij meer aan dan Nederlandse versie. Qua kleuren vind ik het te zoek. Ik zoek een krachtigere uitstraling met een sterke primaire kleur, waarbij de i best contrasterend mag zijn. Belangrijk is dat ik het logo in powerpoint en op een website met een zwarte achtergrond wil gebruiken. Daarnaast moet het ook de basis zijn van een huisstijl met briefpapier en visite kaartjes. Een versie met een witte outline zou ook een idee kunnen zijn.
Ben benieuwd.
Groet,
Arthur