Logo (beeld/woordmerk) voor informatief consumentenplatform; ConsuSlimmer.nl

Datum start: 21-06-2017

Datum einde: 01-07-2017

Totaal budget: € 229.00
WINNAAR
Book cover
e-design

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Voor het nieuwe online informatieve (en later mogelijk ook commerciële) consumentenplatform ben ik op zoek naar een fris, duidelijk, herkenbaar en authentiek logo.

UPDATE 22/7:
Het woordmerk is ConsuSlimmer (eventueel met de .nl) zonder af te breken. Niet te dunne letters en in twee kleuren. Lettertype nog te bepalen, maar duidelijk en een beetje vrolijk. Kapitalen mag, maar de C en S moeten eruit springen.
De uitdaging:
Het beeldmerk mag duidelijk verwijzen naar wat ConsuSlimmer wil doen; richting geven, checken, controleren, uitzoeken en aan de hand nemen voor alles in en rondom het huis(houden).

Het logo zal gebruikt worden op de website (nog niet live, maar heeft een pinterest-achtige opzet), e-mails, video's, pdf's en dergelijke.

Belangrijke uitgangspunten zijn:
gebruik van (beperkt aantal, maar relevante) kleuren
Gecombineerd woord/beeldmerk (eventueel met .nl)
geschikt voor staand en liggend gebruik
geschikt voor zwart-wit weergave
geschikt voor gebruik in avatars (LinkedIn, Facebook, twitter, e.d.)

Het logo mag in geen enkel geval gelijkenissen vertonen met ConsuWijzer!

Bedrijfsomschrijving


ConsuSlimmer (.nl) richt zich dus op consumenten en heeft als doel ze slimmer te laten omgaan met de (dagelijkse) zaken in en rondom het huishouden. Van tips voor het afsluiten van een goed dekkende inboedelverzekering tot een aanpasbaar private lease contract. Het kiezen van de slimste mobiele belbundel tot het boeken van een goedkope een vlucht en hotel. Het platform gebruikt verschillende materialen om de boodschap over te brengen.

Doelgroep


De primaire doelgroep is veertig tot en met zeventig jaar oud, zowel mannen als vrouwen. Ze weten (eigenlijk) dat ze vanalles slimmer zouden kunnen doen, maar hebben daar soms een beetje hulp bij nodig. Tegenwoordig laten ze het maar, of na enig aandringen regelt de schoonzoon het voor ze.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


FedEx, het gebruik van twee kleuren staat me erg aan; maakt iets duidelijk.
Starbucks, het stempel-achtige idee is wellicht ook een inspiratiebron voor het beeldmerk; geeft vertrouwen, vergelijkbaar met de ConsumentenBond Goede keuze e.d.
Maxeda, het gebruik van een beeld in het logo en het lettertype, dat vrolijk oogt, is wat mij betreft een goed voorbeeld.

Designer: e-design e-design
logo-logotip-dizajn-e-design-4MGe4aMy

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-logotip-dizajn-e-design-v5Uo0QUq

e-designe-design

new design

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-logotip-dizajn-e-design-V6Nw4WvI

e-designe-design

another variant

JosGilissenJosGilissen

I like this one more. However, the logo looks a little bit like grapes. No offence of course :) It has all the elements, so that good.

e-designe-design

Ok, maybe a little bit... but grapes is nice to CONSUME ;-)

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-logotip-dizajn-e-design-ROTbFGbI

e-designe-design

Hello Jos,
thank you for the feedback and rating.
This is my new design proposal, the focus is on the consumer and guidelines in several directions (symbolize many aspects which platform includes).
Kind regards!
Stevan

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-logotip-dizajn-e-design-riStzbrE

e-designe-design

Hello Jos,
thank you for inviting me to participate.
This is my design for your logo.
Your feedback is welcome.
Kind regards!
Stevan
e-design

JosGilissenJosGilissen

Stevan, thanks for joining!
It's a strong and powerful logo. I miss some kind of guidance or direction in the image (or words). Could you think of anything where you combine some of the elements ( direction, guidance, check marks, etc.) Within the words? Or would that become to messy?

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.