logo voor culinair bedrijf
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: food sensation
- Categorie: Logo
- Totaal budget: € 200.00
- Datum start : 01-12-2011 21:12
- Datum einde : 24-12-2011 21:18
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,ai,
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 81
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Bedrijfsomschrijving:
Food Sensation is een specialist op het gebied van verfijnd culinair eten. Van intieme exclusieve diners of verrassende thematische proeverijen bij je thuis tot innovatieve culinaire workshops waarbij jezelf de kok bent. De gebruikte ingrediënten en producten zijn origineel, vers en zoveel mogelijk biologisch. Ga nu zelf met Food Sensation het sensationele avontuur aan voor een pure smaakbeleving.
De reden waarom we Food Sensation hebben opgericht is omdat we mensen op een betaalbare manier in contact willen brengen met pure en hoogstaande gerechten. Met onze culinaire activiteiten brengen we mensen bij elkaar. Onze opleiding hebben we gedaan bij een sterrenrestaurant. Creativiteit is ons uitgangspunt. De reden dat we geen restaurant zijn begonnen is dat we bij de mensen willen zijn als ze genieten van ons eten. Wij willen zien hoe mensen reageren/genieten ipv dat we achter een muurtje staan te werken en de complimenten krijgen van tafel 5 bijvoorbeeld. Naast koken doen we ook intervisie en proberen we bedrijfsactiviteiten te vertalen naar culinaire activiteiten om te verbinden en te genieten.
We hebben nu een website...www.foodsensation.nl. Het logo en huisstijl zijn een jaar geleden zelf gemaakt, maar er is nu de behoefte om het professioneler aan te pakken.
Doelgroep:
hogere klasse, bedrijven, mensen die verstand hebben van wijn en spijs
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Ondertitel kan worden 'creating delicious moments'. Geen standaarden of grappen in logo zoals glazen, flessen, koksmutsen etc. Uitstraling: chique, stijlvol, professioneel & luxe. Het moet een sterk en herkenbaar merk/logo worden. Kernwoorden: strak/champagne/michelin/mensen/culinair/genieten.
Logo moet seperaat van de bedrijfsnaam gebruikt kunnen worden.
AmirDesigns
-
-
Toelichting van de designer AmirDesigns:
En hier de tweede variant met het hart en ook hier de onderzin duidelijker.
Hier heb ik het hart ook iets dikker gemaakt zodat het net iets voller wordt.
Als er verder nog wensen zijn dan hoor ik dat graag.
Gr Amir -
food sensation zegt :
Met het hart is toch het mooist. De onderzin is nu wel duidelijker maar begrijp nu waarom je in de eerste variant de zin lichter had gemaakt. Dat is eigenlijk wel mooier maar wel slechter leesbaar. Nog even een puntje om over na te denken. Hoe zie de de onderbalk? Bij gebruik van dit logo is er bijvoorbeeld op de website geen onderbalk bij toch? Zou een kader erom mooi zijn of juist niet. Hoor graag je mening. Groeten Marco
-
AmirDesigns zegt
Hoi Marco, wederom bedankt voor je snelle reactie. Ja met het hartje vind ik ook beter. De onderbalk is puur om de logo niet te laten zweven, het hoort er niet bij dat zet ik er gewoon bij. Ik zou persoonlijk geen kader doen want we kunnen het logo voor op de site boven tegen de kant leggen. Zonder kader is ook veel spannender en komt het rondje links beter tot uiting en met een kader heeft het minder effect denk ik.
Gr Amir -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer AmirDesigns:
Goedemorgen Marco,
dit is wat ik bedoel voor op de website...
Gr Amir -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer AmirDesigns:
Beste Marco,
hier de eerste variant met de 2 kringeltjes en een duidelijker onderzin.
Gr Amir -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer AmirDesigns:
...
-
food sensation zegt :
Hi Amir, dit is echt een goede zet. Wat is je verhaal hierbij? Ben echt benieuwd. Leuk speels en straks logo met dat rondje ervoor waar een hart uitkomt? Zou je eens een variant willen maken met de twee kringeltjes erin van het lichte ontwerp, maar die wel uit het cirkeltje komen? De onderzin is bij deze variant niet zo goed te lezen. Zou je hier nog eens naar willen kijken? 4 sterren!groeten Marco
-
AmirDesigns zegt
Beste Marco, bedankt voor de reactie. Ik heb geprobeerd om toch het gevoel dus bepaalde sensatie te verbeelden zoals een hart voor eten. Kortgezegd hartenlust. Het rondje staat voor een bord. Ik begreep dat jullie geen koksmutsen etc wilden maar ik vond een subtiele bord wel passen. Ik ben dus gegaan voor een heel subtiele verbeelding van eten en sensatie. Vind ik beter als je het beeldmerk los gebruikt dat het meteen zegt Food Sensation dan een willekeurig abstract beeld.
Ik zal de aanpassingen zo even doorvoeren en de onderzin duidelijker maken.
Gr Amir -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer AmirDesigns:
Hier nog 2 varianten van mijn kant uit.
Gr Amir -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer AmirDesigns:
Hier verwerkt in de website...
-
food sensation zegt :
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer AmirDesigns:
Bij deze mijn voorstel voor uw logo.
Hoor graag uw reactie.
Mvg Amir -
food sensation zegt :
Hi Amir, dit past niet echt bij ons bedrijf...zowel niet qua lettertype als logo. Krijg bij het logo een gevoel van geld door die f teken...de oude gulden. Thanks voor je bijdrage in ieder geval.
-
AmirDesigns zegt
Geen dank hoor. Ik zal kijken als ik tijd over heb dan waag ik wel nog een poging.
Fijne avond alvast.
Gr amir -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-