Ruben,
We hebben direct het logo op verzoek aangepast en de positie van 'Road' t.o.v. de Arterisk is nu gelijk aan het logo van Nedap.
Hopelijk naar wens zo, en zo niet ... geen probleem, we passen het graag aan.
Met vriendelijke groet,
Dennis
Welroos Media
Logo voor intern verbeteringsprogramma Road to Excellence
- Wedstrijd van: ruben.wegman
- Categorie: Logo
- Status: Beëindigd
Datum start: 29-02-2012
Datum einde: 18-03-2012
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Hartstikke goed! We wachten nu tot 18/3 wanneer de wedstrijd is afgelopen (ik had niet gedacht zo snel zulke goede ontwerpen te krijgen). Dan zullen een aantal mensen in onze organisatie een beslissing nemen.
Maar dit logo maakt een uitstekende kans!
Bedankt!
Ruben

Ruben,
Dank voor je feedback en wederom de waardering.
Met zo'n waardering worden wij natuurlijk blij en met zo'n feedback nog veel meer, men weet dan exact wat de klant wil en het is ons duidelijk.
Zoals je ziet, een aanpassing n.a.v. de feedback.
Links bovenin het logo met een kleinere 'pijl' onder de Asterisk met behoud van de lettergrootte die ik had gebruikt.
Rechts bovenin hetzelfde formaat 'pijl', echter dan met de lettergrootte en positie zoals deze gebruikt wordt in het Nedap logo.
Het verkleinen van de 'pijl' onder de Asterisk, haalt wel een leuk detail weg als je kijkt naar het voorbeeld rechts onder in. Door die grootte te hanteren, werden zowel de naam als de 'pijl' nog iets meer met elkaar verbonden daar schetsmatig een verbinding ontstond. Zie de rode stippellijn.
Maar, klant is koning dus naar wens de bovenste uitgewerkt.
Graag vernemend.
Met vriendelijke groet,
Dennis
Welroos Media
Dennis,
Je hebt wel gelijk... De samenhang is inderdaad minder. Is dit misschien op te lossen door het vorige ontwerp te pakken en gewoon de asterisk dichter bij Road te plaatsen?

Ruben,
Bij deze hebben we het voorkeurslogo aangepast met allemaal hoofdletters.
Daarbij gebruikmakend van het bovenste logo met het lettertype de Alle Bold geschreven in kapitalen (hoofdletters)
De onderste twee zijn beide opgemaakt uit de Aller Display. Een variant in de font-family welke standaard in hoofdletters wordt geschreven. Hierbij direct een opzet gemaakt voor gebruik van het nieuwe logo op een donkere achtergrond.
Mochten er nog wijzigingen noodzakelijk zijn om de fine-tuning af te ronden, dan vernemen we dat graag.
Graag vernemend.
Met vriendelijke groet,
Dennis
Welroos Media
Dennis,
We zijn er bijna! Bovenste variant vind ik het mooist. Alleen vind ik de asterisk met de 'pijl' links daaronder iets te groot in verhouding met de letters. Zou je Asterisk met pijl iets kleiner kunnen maken. En zo plaatsen dat asterisk ook precies linksboven de R van Road komt te staan. Net zoals bij het Nedap logo.

Beste opdrachtgever,
Dank voor de voorgaande feedback en de bijbehorende waardering.
We hebben getracht het logo wat compacter te maken door "Excellence" onder "Road to" te plaasten.
Zoals men ziet, in enkele verschillende uitvoeringen waarbij direct gebruikt gemaakt is van het font Aller. Ook de is in verschillende varianten toegepast in de 4 logo's.
Het logo links onder in hebben we nog een extra tintje gegeven door het beeldmerk meer bij de naam te betrekken.
Graag vernemend.
Met vriendelijke groet,
Dennis
Welroos Media
Begin echt enthousiast te raken.
De optie linksboven spreekt bij het meeste aan. Ik zou het nog wel graag willen zien in hoofdletters. Dan wordt asterisk in verhouding met de letters ook iets kleiner in dezelfde verhouding als in het Nedap logo.
Ruben

Beste opdrachtgever,
Bij deze onze inbreng voor het Road to Excellence Programma binnen uw organisatie te gebruiken als "visuele kapstok".
Het logo is op gebouwd uit een beeldmerk welke de opbouw en de weg naar "de top" symboliseert met een schetsend karakter naar het uiteindelijke doel.
De naam is duidelijk herkenbaar opgezet in combinatie met het Nedap logo.
Kleuren gebruikt zoals de huisstijl beschrijft van Nedap.
Graag vernemend.
Met vriendelijke groet,
Dennis
Welroos Media
Ziet er goed uit. Ik vind de weg naar de top mooi. Maar ik zou liever een wat compacter logo willen hebben. Bijvoorbeel door Excellence onde road to te plaatsen. Het Nedap logo zelf hoeft er niet in verwerkt te worden.