New Brand of Gin
Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver
- Wedstrijd van: pauldegoede
- Categorie: Logo
- Totaal budget: € 329.00
- Datum start : 02-01-2014 18:53
- Datum einde : 16-01-2014 18:49
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 72
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
The gin we are producing is premium quality and will be produced by an old Dutch distiller.
Most Gins in the market have a Drugstore kind of vintage bottle design with related label and fonts.
To stand out amongst other Gins in the market we want to be as personal and professional as possible with huge attraction to the Gin public which is :
-male,
-35+ of age,
-enjoy life,
We are looking for the following:
-name, label/logo design to be used on a standard round or square bottle.
-be attractive on a shelf,
-quality appeal,
Our ideas are limited to the following:
-50's style retro design and colours,
-include a silouette of a vintage motorcyclist on a motorbike on top of the logo.
-bigger picture of the label, a silouette of a man hanging from a clock. Forcing the short hand to the five.
We are open for any other ideas.
Bedrijfsomschrijving:
We are setting up a new company in order to promote this gin. Main is trading as a distributor selling to liquor stores.
Not selling directly to the consumer.
Doelgroep:
Our audiance is mostly male, 35+, enjoying life, vintage cars and vintage motorbikes, traveling, enjoy quality and is humorous.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Logo colours preferrable, black, white, old red, maybe old ligt blue.
Thye style of Hatch Show Print, Nashville.
Attached you will find some examples of what we like.
Tjeerd van der Velde vormgeving
-
-
Toelichting van de designer Tjeerd van der Velde vormgeving:
En een modernere variant
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Tjeerd van der Velde vormgeving:
Hierbij een nieuwe versie.
-
pauldegoede zegt :
wordt hoog gewaardeerd.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Tjeerd van der Velde vormgeving:
Een aantal toepassingen, om de veelzijdigheid en toepasbaarheid van het logo te laten zien. Zo is er een horizontaal logo voor media-toepassingen (denk aan website, luxe pen of ander promotiemateriaal) en is het logo krachtig in 1 kleur, voor toekomstige media, denk aan raambedrukking, verpakking stans etc. Al met al een logo klaar voor de toekomst!
-
pauldegoede zegt :
ook van toepassing op website, prima
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Tjeerd van der Velde vormgeving:
Een diapositieve versie van het logo, om de toepasbaarheid te laten zien. Daarnaast is het lettertype zo uniek en eigenwijs dat als de letter G op de hals geplaatst wordt, het merk al herkenbaar is. Dit is vooral belangrijk in het ontwikkelen van een creatieve huisstijl / branding van het merk "Goodmans".
-
pauldegoede zegt :
Beste Tjeerd, dank voor het geweldig ontwerp. Ik zie dat de inzendingen zichzelf overtreffen. Het panel bestaat nu uit twee visies. De moderne en de klassieke uitstraling. En hebben jou ontwerp meegenomen in de waardering. De G en het loodje zijn zeer geslaagd. Het bedrukken van de hals is wel weer een uitdaging. In de rode uitvoering is de klok op de achterkant geprint?
-
Tjeerd van der Velde vormgeving zegt
Beste Paul, graag gedaan. De G kan op de folie rondom de draaidop geprint worden, of we kunnen kijken op welke andere manier we dit kunnen bereiken, tenslotte is voor alles een goede oplossing. Persoonlijk zou ik alles op 1 kant printen, dubbelzijdig is natuurlijk mogelijk, maar wel 2 x zo duur, het komt erg precies met plaatsing en kan tegenvallen van de zijkant. Maar hier kan altijd na gekeken worden in overleg met jullie drukker.
Ik hoop je zo voldoende geinformeerd te hebben. -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Tjeerd van der Velde vormgeving:
en een andere kleurstelling, alles is verder aanpasbaar aan uw wensen en eisen...
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Tjeerd van der Velde vormgeving:
Beste opdrachtgever,
Na het bestuderen van uw briefing, ben ik tot het volgende ontwerp gekomen. Naast het verwerken van de gevraagde elementen, heb ik me gericht op de juiste sfeer rondom het merk te bereiken. In de merknaam is het woord "MAN" geaccentueerd, omdat de doelgroep voornamelijk uit mannen zal bestaan. Daarnaast zijn alle elementen in evenwicht en staat er een compleet logo.
Ik hoop u te kunnen inspireren met dit concept,
Met een vriendelijke groet,
Tjeerd van der Velde -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-