Ontwerp een eigenzinnig logo voor een nieuw bedrijf op het raakvlak van zorg en automatisering

Datum start: 24-10-2014

Datum einde: 21-11-2014

Totaal budget: € 200.00
WINNAAR
REFAËL DESIGN

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Ontwerp een logo voor een nieuw concept in de zorg: TriZet.

Het logo dient zo ontworpen te worden dat dit logo eenvoudig omgezet kan worden in 2 afzonderlijke, maar gelijkende logo’s voor de webshop van Trizet (Trizet-shop) en de themawebsite van Trizet (Trizet-zorg). Voor de webshop, Trizet-shop, zien wij graag een uitgewerkt voorbeeld.

Verdere vereisten aan het logo:
- herkenbaar zijn;
- passen bij de bedrijfsomschrijving;
- makkelijk te reproduceren te zijn (papier,scherm, relatiegeschenken);
- goed bruikbaar op zwart/wit;
- eenvoudig (less is better);
- moet geen techniek uitstralen, wel zorg/veilgheid;
- formaat van aanlevering : jpeg/tiff/bmp/png/ai/pdf;

Bedrijfsomschrijving


Trizet oftewel “3 x Z” staat voor: Zelf(standigheid), Zorg(zaamheid) en Zeker(heid).

De slogan of pay off van Trizet is: “veilig en comfortabel wonen”.

Trizet biedt een concept voor senioren waarmee senioren langer zelfstandig thuis kunnen blijven wonen door optimaal gebruik te maken van huisautomatiseringsproducten (‘Domotica’) die via Smartphone en/of tablet in huis en buitenshuis te bedienen zijn.

Via een door Trizet specifiek voor de doelgroep ontwikkelde software applicatie (‘APP’) kunnen senioren op een gebruiksvriendelijke wijze deze producten aansturen en bedienen en met anderen communiceren en zodoende daarmee het eigen leven vergemakkelijken.

Ook partners, mantelzorgers, vrienden, kennissen en professionele dienstverleners kunnen aan onderdelen van de APP worden toegevoegd zodat zij de zorgbehoevende senior kunnen helpen en ondersteunen. Via de APP kunnen mantelzorgers communiceren met professionele dienstverleners en participerende kennissen.

Qua producten die aangestuurd moeten kunnen worden valt te denken aan automatische deurvergrendeling, deurcamera’s, videocommunicatie, personenalarmering, valdetectie, IP-camera’s, bewegingsensoren, energie e.d.

Naast het seniorenconcept heeft TriZet een webshop voor de verkoop van domotica producten zoals hierboven beschreven. De doelgroep voor deze webshop is geheel Nederland.

We zien hier meerdere spelers op het veld (ter info: www.robbshop.nl, www.e-domotica.nl, http://www.domotica-shop.nl/) . We wensen onszelf hiervan te onderscheiden met een meer professionele uitstraling. De logo moet dat in zich hebben.

Doelgroep


De doelgroep van Trizet is in eerste instantie de (zorgbehoevende) senior en de mantelzorger als gebruiker van het concept.

Trizet zal zich echter, ten behoeve van de financiering, ook richten op de (lokale) overheid en daarnaast ook samenwerken met professionele dienstverleners (bijv. thuiszorgorganisaties)/ installateurs).

Het logo moet dus zowel voor de zakelijke als consumentenmarkt gebruikt kunnen worden en niet te frivool / speels zijn.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


De kleuren die gebruikt moeten worden zijn lime groen, wit en grijs. Ook moet in het logo de naam van Trizet naar voren komen. Het logo moet vrij eenvoudig kunnen worden uitgebreid met ‘shop’ ten behoeve van de Trizet-shop (en 'zorg' ten behoeve van thema website: Trizet-zorg).

WINNAAR
300x300

designer: REFAËL DESIGN

score:

300x300

designer: kellykrijnen

score:

300x300

designer: Jet

score:

300x300

designer: niki

score:

300x300

designer: Creator

score:

300x300

designer: Creator

score:

300x300

designer: Raikwann

score:

300x300

designer: REFAËL DESIGN

score:

300x300

designer: REFAËL DESIGN

score:

300x300

designer: Tess_

score:

300x300

designer: logomaker

score:

300x300

designer: REFAËL DESIGN

score:

300x300

designer: REFAËL DESIGN

score:

300x300

designer: REFAËL DESIGN

score:

300x300

designer: REFAËL DESIGN

score:

300x300

designer: REFAËL DESIGN

score:

300x300

designer: Y-graphic

score:

300x300

designer: logomaker

score:

300x300

designer: logomaker

score:

300x300

designer: Creator

score:

300x300

designer: krisi

score:

300x300

designer: getrady

score:

300x300

designer: getrady

score:

300x300

designer: getrady

score:

300x300

designer: REFAËL DESIGN

score:

300x300

designer: REFAËL DESIGN

score:

300x300

designer: Vorm-R

score:

300x300

designer: Coins

score:

300x300

designer: johnmar

score:

300x300

designer: logomaker

score:

300x300

designer: Budget Media

score:

300x300

designer: HRGD

score:

300x300

designer: logomaker

score:

300x300

designer: Lumen Design

score:

300x300

designer: HRGD

score:

300x300

designer: logomaker

score:

300x300

designer: Budget Media

score:

300x300

designer: Petje

score:

300x300

designer: johnmar

score:

300x300

designer: Coins

score:

300x300

designer: Lumen Design

score:

51 Ingezonden designs
18 Designers
1 Winnaar

Met zoveel sterke inzendingen had de klant een lastige keuze, maar één ontwerp sprong eruit.

En uiteindelijk... werd er een winnaar gekozen!

Het winnende ontwerp sloot perfect aan bij de wensen van de klant - geleverd door een bewezen talent.

300x300
300x300
300x300