Ontwerp een kraakhelder logo voor een sociaalwetenschappelijk onderzoeksinstituut voor op social media

  • Wedstrijd van: ISR
  • Categorie: Logo
  • Status: Beëindigd

Datum start: 25-04-2017

Datum einde: 09-05-2017

Totaal budget: € 229.00
WINNAAR
krisi

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Het Institute for Societal Resilience is opzoek naar een origineel logo wat als profielfoto gebruikt zal worden op LinkedIn (en evt andere sociale media).

Gezien het kleine, vierkante formaat van een LinkedIn profielfoto zijn we opzoek naar een grafisch, herkenbaar design (het liefst ZONDER LETTERS en ZONDER de naam van ons instituut) dat in één oogopslag recht doet aan:

1) ons onderzoeksthema: ‘societal resilience’;

2) de werkwijze van het instituut:
a. multidisciplinaire samenwerking tussen wetenschappelijke disciplines
b. trans-disciplinaire samenwerking tussen wetenschap en professionals uit de praktijk bij diverse organisaties (overheid, bedrijfsleven, NGO’s, maatschappelijke organisaties, etc.)

De term 'societal resilience' laat zich lastig in één woord vertalen. Het omvat elementen van veerkracht, herstellingsvermogen, flexibiliteit en rekbaarheid, maar ook weerbaarheid, weerstand, bestendigheid, spankracht en incasseringsvermogen. Wij kiezen ervoor om de term veerkracht te gebruiken, maar daarbij horen nadrukkelijk ook alle andere elementen van resilience.

Ons uitgangspunt is dat een samenleving veerkrachtig is wanneer individuen (micro), groepen en organisaties (meso) en samenlevingen (macro) in tijden van tegenslag, dreiging, rampen en oorlogen in staat zijn zich staande te houden en aan te passen, maar vooral van de gelegenheid gebruik te maken om een weg (terug) te vinden naar welzijn, een goed (of zelfs beter) functionerend sociaal systeem en een gezonde samenleving.

We onderscheiden drie belangrijke factoren die bijdragen aan een maatschappelijk veerkrachtig systeem:

• Bewust zijn van bestaande bedreigingen en deze in openheid bespreekbaar maken;
• Het bieden van zingeving, ook in tijden van bedreigingen of na een traumatische gebeurtenis;
• Creativiteit in het herijken van bestaande patronen en improvisatie in het omgaan met veranderende omstandigheden

Bedrijfsomschrijving


Binnen het Institute for Societal Resilience (ISR), het facultaire onderzoeksinstituut van de Faculteit der Sociale Wetenschappen van de Vrije Universiteit Amsterdam, werken wetenschappers uit onze verschillende sociaalwetenschappelijke disciplines (bestuurswetenschap, politicologie, communicatiewetenschap, organisatiewetenschappen, sociale en culturele antropologie en sociologie) met elkaar aan complexe maatschappelijke vraagstukken. Dat doen zij in nauwe samenwerking met de overheid, het bedrijfsleven, kennisinstellingen en maatschappelijke organisaties om tegelijkertijd de nieuw ontwikkelde kennis zo direct mogelijk toe te passen in de praktijk.

Doelgroep


Wetenschappers, beleidsmedewerkers (van de overheid en bedrijven), maatschappelijke organisaties

Kleuren, favoriete logo's, must haves


- het ontwerp moet goed tot z’n recht komen als een vierkante profielfoto voor op social media;
- geen letters;

WINNAAR
300x300

designer: krisi

score:

300x300

designer: 5h4rK

score:

300x300

designer: 5h4rK

score:

300x300

designer: 5h4rK

score:

300x300

designer: tennisloool

score:

300x300

designer: iG design

score:

300x300

designer: iG design

score:

300x300

designer: No Not Nothing

score:

300x300

designer: aksa

score:

300x300

designer: No Not Nothing

score:

300x300

designer: iG design

score:

300x300

designer: Carlijn95x

score:

300x300

designer: factor

score:

300x300

designer: tennisloool

score:

300x300

designer: tennisloool

score:

300x300

designer: aksa

score:

300x300

designer: VirtualLies

score:

300x300

designer: LiesbethWi

score:

300x300

designer: LiesbethWi

score:

300x300

designer: krisi

score:

300x300

designer: joosttilburg

score:

300x300

designer: ontwerpfabriek

score:

300x300

designer: trendymix

score:

300x300

designer: aksa

score:

300x300

designer: remadera

score:

300x300

designer: MellGraphics

score:

300x300

designer: VirtualLies

score:

300x300

designer: johnmar

score:

300x300

designer: mot

score:

300x300

designer: Joris446

score:

300x300

designer: ontwerpfabriek

score:

300x300

designer: Relisa

score:

300x300

designer: darina

score:

300x300

designer: trendymix

score:

300x300

designer: mot

score:

300x300

designer: joosttilburg

score:

300x300

designer: Relisa

score:

300x300

designer: zlatojescrv

score:

300x300

designer: blanclabel

score:

300x300

designer: blanclabel

score:

300x300

designer: Petje

score:

300x300

designer: Petje

score:

300x300

designer: darina

score:

300x300

designer: Relisa

score:

300x300

designer: blanclabel

score:

300x300

designer: blanclabel

score:

300x300

designer: Millwork

score:

300x300

designer: Millwork

score:

300x300

designer: Millwork

score:

300x300

designer: stevan banjac

score:

300x300

designer: krisi

score:

300x300

designer: Roodfluweel

score:

300x300

designer: joosttilburg

score:

300x300

designer: Petje

score:

300x300

designer: zlatojescrv

score:

300x300

designer: Y-graphic design

score:

300x300

designer: Liam

score:

300x300

designer: Liam

score:

300x300

designer: krisi

score:

71 Ingezonden designs
29 Designers
1 Winnaar

Met zoveel sterke inzendingen had de klant een lastige keuze, maar één ontwerp sprong eruit.

En uiteindelijk... werd er een winnaar gekozen!

Het winnende ontwerp sloot perfect aan bij de wensen van de klant - geleverd door een bewezen talent.

300x300
300x300
300x300