Ontwerp een logo voor de FNLI Merk van het Jaar Awards

Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver

  • Wedstrijd van: mschijvens
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 299.00
  • Datum start : 16-07-2013 14:08
  • Datum einde : 09-08-2013 14:04
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 32
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

De Merk van het Jaar Awards worden in oktober 2013 voor het 7e jaar uitgereikt door de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI), in samenwerking met EFMI Business School, onderzoeksbureau GfK Panel Services Benelux en Foodmagazine om de waardering van de Nederlandse supermarktklant tot uitdrukking te brengen. De winnaars krijgen een bronzen beeldje uitgereikt dat uitdrukking geeft aan het vermogen om een eigen en herkenbaar stempel op de markt te drukken. Er is één overall prijs en er zijn zeven categorieprijzen:
 Alcoholische dranken
 Non-alcoholische dranken (excl. zuivel)
 Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket
 Kruidenierswaren overig
 Zuivel, kaas en geelvetten
 Vers, salades, diepvries en verpakte groenten
 Persoonlijke verzorging en schoonmaak
Daarnaast is er een speciale prijs voor het A-merk dat het meeste is opgevallen op de winkelvloer van de supermarkt met verrassende acties, displays en andere activiteiten.

Op basis van een grootschalig consumentenonderzoek worden merken beoordeeld op ‘merkkracht’, onderverdeeld in ‘kwaliteit’ en ‘vitaliteit’. Daarnaast speelt ‘dynamiek’ een rol in de beoordeling van de merken: welk merk is het afgelopen jaar volgens de consument het hardst gestegen in merkkracht? Meer informatie: www.merkvanhetjaar2012.nl.

Randvoorwaarden logo
- Indien mogelijk huidige beeldmerk erin verwerken (de stempel die het beeldje vasthoudt – Merk van het Jaar staat symbool voor een ‘stempel’ op de markt te drukken - en/of het beeldje zelf).
- Idealiter één centraal logo ontwerpen met daaronder een vaste tekst die aangeeft om welke categorie het gaat.
- Simpel en herkenbaar. Het logo is er niet zozeer voor de organisatoren (FNLI, EFMI en GfK), maar vooral voor de prijswinnaars: zij moeten het kunnen gebruiken bijvoorbeeld in reclame-uitingen. Daarom simpel houden en slechts één of twee kleuren toepassen, die makkelijk te gebruiken zijn door derden (lees: de winnaars).
- Het is een logo/award voor de industrie/fabrikant, niet voor de retail, daarom geen supermarktkarretje in het beeldmerk gebruiken.

Bedrijfsomschrijving:

Doelgroep:

Kleuren, favoriete logo's, must haves

  • designer: Ti3

  • designer: Ti3

  • designer: stephanie.vda

  • designer: Ti3

  • designer: Ti3

  • designer: estoy

  • designer: Iris78

  • designer: Iris78

  • designer: salambo

  • designer: Luna

  • designer: yanoa

  • designer: yanoa

  • designer: Marino

  • designer: linda

  • designer: yanoa

  • designer: yanoa

  • designer: yanoa

  • designer: lyra

  • designer: lyra

  • designer: lyra

  • designer: lyra

  • designer: JillzDesign

  • designer: h.geenen

  • designer: h.geenen

  • designer: scullie

  • designer: Budget Media

  • designer: ETY

  • designer: ETY

  • designer: bastiaan.

  • designer: silvio

  • designer: Twijlhuizen

  • designer: Creator

Social Network