Verras mij met een elegant en stijlvol logo voor een ambachtelijke bakkerij.

Wedstrijd gegevens:
Pakket goud

  • Wedstrijd van: v.v.g.
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 479.00
  • Datum start : 29-03-2016 13:59
  • Datum einde : 19-04-2016 22:00
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 65
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Naam van bedrijf : L'Envie

Als ambachtelijke bakkerij hebben we een specialisatie in heerlijke bokkenpootjes en friands. Alles wordt bij ons handmatig gemaakt, met enkel pure producten. We gaan voor kwaliteit en dit willen we ook uiten in ons logo. We mikken op een markt waar vooral impuls-inkopen heel belangrijk is, waardoor het logo ook mooi en aantrekkelijk moet ogen met kleuren die de impulsinkopen stimuleert. Ons doelgroep zijn zowel nederlandstaligen als franstaligen die op zoek zijn naar pure kwalitatieve producten.
L'envie kan je vertalen als goesting, zin hebben in. Met ons logo willen we de mensen zin geven dat ze ons product kopen. Dat ze goesting krijgen in ons product van zodra ze hem zien staan.

Hierbij

Bedrijfsomschrijving:

We zijn een kleinschalige startende ambachtelijke bakkerij met een specialisatie in bokkenpootjes en friands. Bokkenpootjes zijn heerlijke koekjes die bestaan uit 2 meringuekoekjes met daartussen crème au beurre en waarvan de uiteinden ondergedompeld zijn in chocolade. Friands zijn hartelijke mini amandelcakejes. Wat nieuw en innovatief is aan ons bokkenpootjes, is dat wij deze als enigste op de markt zullen brengen met nieuwe smaken zoals citroen, framboos, speculoos,.... We willen de markt dus veroveren, ter vergelijking met de hype die we gekend hebben met de macarons. Daarom moet ons logo ook die elegantie, luxe uitstraling hebben die je bij macarons kan vinden.

In bijlage vinden jullie een foto van bokkenpootjes en friands.

Doelgroep:

We mikken op een nederlandstalig en franstalig doelgroep waar de mensen bereid zijn om iets meer te betalen voor kwaliteit. 50-jarigen en meer zijn ons perfecte doelgroep. Mensen die op zoek zijn naar betere kwaliteit en die het zich kunnen veroorloven.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Aangezien we de nadruk willen leggen op het ambachtelijke, elegante stijl hadden we eerst in idee om een logo met handschrift te gebruiken. Dit doet ons denken aan het verleden, de tijd waar er nog geen machines waren en dergelijke. Aangezien de bokkenpootjes en friands allebei goudbruin gebakken zijn hadden we gedacht om die kleur ook te gebruiken in ons logo (beige).
Het zijn maar bedenkingen, laat jullie creativiteit de vrije loop gaan!! Er is niets dat we zeggen, dit willen we absoluut niet of wel.

Social Network