Agrarisch loonbedrijf
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: ideke
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 150.00
- Datum start : 10-08-2011 22:08
- Datum einde : 07-09-2011 22:12
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,ai,eps, pdf
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 32
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Het logo willen we gebruiken voor o.a. advertenties, belettering op de machines(o.a. tractor, kranen en pers), facturering, enveloppen, visitekaartje en evt. voor de toekomst een eigen website.
Bedrijfsnaam: Bouwman
Plaats: Noordbroek
Bedrijfsomschrijving:
Ons bedrijf heeft verschillende takken:
- loonwerk
- akkerbouw
- veehouderij
De loonwerktak breidt zich verder uit en willen we meer bekendheid geven d.m.v. een herkenbaar logo.
Het loonwerk bestaat uit:
- grondverzet
- persen en wikkelen
- sloot- en bermonderhoud
- in- en verkoop stro
- mestverwerking
- levering mest
- ...en overige agrarische werkzaamheden
Doelgroep:
Agrariërs, overheden en particulieren.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Voor de belettering op de machines is het belangrijk dat naam, plaats en telefoonnummer duidelijk staat vermeld. Voor een voorbeeld zie: http://www.tractorfan.nl/picture/416232/
Het logo dient graag het volgende te zijn:
- orgineel
- herkenbaar
- krachtig
- niet te druk
Enkele voorbeelden van logo's om aan te geven wat we mooi vinden:
http://www.spithorst.nl
http://www.vanderflierbeerta.nl/
http://www.loonbedrijfboven.nl/
http://www.hvanoosten.nl/
Orange+Blue
-
-
Toelichting van de designer Orange+Blue:
Hoi Ideke,
hierbij de bijpassende envelop en briefpapier.
gr. Roy & Jeanine -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Orange+Blue:
Hallo Ideke,
hierbij een voorstel vnan de huisstijl in zilver/donkergroen.
gr roy & jeanine -
ideke zegt :
Beste Roy en Jeanine,
Deze kleuren zijn inderdaad mooier.
Ziet er chique uit :-)
En hebben jullie ook een idee voor briefpapier en enveloppen?
Groeten, Ideke -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Orange+Blue:
Hoi Ideke,
hierbij zoals verzocht een voorstel van het logo verwerkt in een huisstijl (dubbelzijdig visitekaartje). We zijn benieuwd naar je reactie.
gr Roy & Jeanine -
ideke zegt :
Hoi Roy en Jeanine,
Bedankt voor het ontwerp. Zouden jullie ook de kleuren groen en zilver kunnen gebruiken ipv zwart en geel. Leuk dat er achterop het visitekaartje het rondje is verwerkt. En op de voorkant mag het tel.nr wel weg, zoals bij eerste logo. Mvg Ideke -
ideke zegt :
O, ja en een idee voor briefpapier en enveloppen?
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Orange+Blue:
hoi Ideke,
hierbij een aangepaste versie. overigens vragen we ons af of het handig is om een telefoonnummer vast bij een logo te melden. het is meer onderdeel van een huisstijl...
de B hebben we tot een hoofdletter gemaakt. maakt het wel iets minder krachtig in horizontale richting, hebt niet meer zo het oplegger gevoel.
we hebben ook een kleine versie erbij gedaan, zoals je ziet blijft de leesbaarheid op kleiner formaat of van verder weg prima behouden :)
gr. roy & jeanine -
ideke zegt :
Ik moet jullie gelijk geven dat het met een kleine letter krachtiger lijkt. Zouden jullie een voorstel kunnen doen voor een huisstijl met het eerste logo erin verwerkt?
Groeten, Ideke -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Orange+Blue:
hierbij onze inzending voor het logo. met een opvallende vorm. degelijk, robuust en wekt associaties op met machinepark: grote wielen etc.
met vriendelijke groet,
roy & jeanine -
ideke zegt :
Bedankt voor de inzending! Ik vind het logo erg sprekend en orgineel. Helaas is de naam niet erg duidelijk te lezen, waardoor het niet erg krachtig overkomt. Wel leuke achterliggende gedacht met de rondingen/wielvormen.
Met vriendelijke groeten, Ideke -
Orange+Blue zegt
Hoi Ideke,
bedankt voor je reactie. wat betreft de leesbaarheid: wat lees je er dan in? we hebben het diverse mensen voorgelegd, en die lezen allemaal niets anders dan Bouwman.
Een logo moet naast herkenbaarheid vooral een eigen uniekheid hebben. mensen gaan het als beeldmerk herknnen (denk maar aan de AlbertHeijn, daar moet je ook even moeite voor doen om de A en H te ontdekken).
met vriendelijke groet,
roy & jeanine -
ideke zegt :
Daar zit wat in (wat betreft de uniekheid). Ik vraag me af als het op onze bedrijfsauto en machines komt te staan of de naam duidelijk van een afstand te lezen is. Zouden jullie de B ook in een hoofdletter kunnen maken? En 'loonbedrijf' ipv 'loonwerk'. Ik mis een telefoonnummer. Zou deze er nog in verwerkt kunnen worden?
Mvg. Ideke -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-