Bedenk een stijl en logo - met zorg - voor fietsen!
Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver
- Wedstrijd van: Annie
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 349.00
- Datum start : 21-05-2013 22:42
- Datum einde : 31-05-2013 22:26
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,ai
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 111
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
De diensten worden in de toekomst wellicht uitgebreid naar het verkopen van customised bikes & fixies.
Logo wordt in de eerste instantie gebruikt voor visitekaartje, flyer en Facebook. Later voor website en bedrijfsbus. Daarnaast voor sticker op de fiets.
Bedrijfsomschrijving:
BiciCare:
- Bici staat voor fiets en komt uit het Italiaans (de fietsenmaker is Italiaan)
- Care staat voor zorg en aandacht (een streepje voor op service tov 'gewone fietsenmakers')
Omschrijving:
Heeft jouw fiets een beetje Care nodig? BiciCare onderhoudt en repareert jouw fiets met aandacht; alsof het om onze eigen fiets gaat. En we komen graag naar jou, zodat jij jezelf tijd
en moeite bespaart. Jouw Fiets is onze Zorg: BiciCare!
Diensten:
Nu: fietsenreparatie (op locatie), health check, een Care onderhoudsbeurt, Afmontage van online gekochte fietsen, Fietsverfraaing (fietsmand, kinderzitje etc), Onderhoudscontracten voor werknemers of bedrijfs - hotelfietsen
Tenslotte: De fietsenmaker was 15 jaar professioneel kok op hoog niveau. Hij maakt een carriereswitch. Wellicht gaan we (dmv fotografie) iets doen met het gereedschap van de chef en van de fietsenmaker. Precisie, perfectie en passie is wat de beroepen verbindt.
Doelgroep:
In Amsterdam wonende of werkenden met een fiets, die graag willen dat er goed voor hun fiets gezorgd worden en die hechten aan het gemak van een service op locatie. Alle leeftijden, maar wel online en connected via social media.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
We denken aan 2 stijlen in lettertypes voor het woord BiciCare.
Bici: zakelijk, precies, staat voor de fiets en gereedschap
Care: Warm en zacht, staat voor de aandacht en zorg
Het logo moet voor zichzelf spreken en beter zijn dan huidige concurrenten.
De meeste aanbieders gebruiken een fiets, tandwiel in het logo en de kleur oranje. Dus liever geen oranje gebruiken, geen tandwiel en een fiets alleen als het origineel gebruikt wordt.
Het mag een beetje speels met een knipoog, maar wel strak.
Mogelijke richting voor bijvoorbeeld banners en web (maar niet vast) is witte strakke achtegrond met witte fiets en warm logo erop (niet rood, is teveel rode kruis). Andere ideeen zijn welkom.
Huis van Maartje
-
-
Toelichting van de designer Huis van Maartje:
Eerste concept
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Huis van Maartje:
Stijl/sfeer
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Huis van Maartje:
zomaar nog een opzetje....voor het gevoel!
-
Huis van Maartje zegt
(PS. Natuurlijk kunnen er na de sluiting vd wedstrijd evt. ook nog aanpassingen gedaan worden)
-
Huis van Maartje zegt
(Ps de fotos zijn van het internet en zijn puur voor het weergeven van de sfeer. Deze kunnen/zullen niet gebruikt worden voor commerciële doeleinden.)
-
Huis van Maartje zegt
(Ps de fotos zijn van het internet en zijn puur voor het weergeven van de sfeer. Deze kunnen/zullen niet gebruikt worden voor commerciële doeleinden.)
-
Annie zegt :
Mooi - thanks. Kun je een opzetje voor briefpapier maken?
-
Huis van Maartje zegt
Natuurlijk, ik zal het proberen voor de wedstijd te posten, maar weet niet of dat gaat lukken, aangezien ik nog een opdracht heb lopen. Voor de zekerheid mijn mail: info@huisvanmaartje.nl
-
Huis van Maartje zegt
Ik kan geen contact met u opnemen buiten de wedstrijd, misschien zou u uw contactgegevens naar mij willen mailen naar bovenstaand adres. Bij voorbaat dank, Maartje
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Huis van Maartje zegt
Persoonlijk vind ik de keuze voor blauw als hoofdkleur beter bij het thema passen dan groen. Denk aan de materialen als aluminium, staal en andere metalen. Daarnaast is het ook een wat stoerdere kleur. Groen link ik eerder aan eco, natuur, bio enz. maar lijkt mij als evt. 2de kleur voor een extra onderdeel als bijv. 'bikes'of 'fixies' een prima optie voor een mooi kleurpallet. Laat even weten wat je precies op het visitekaartje wilt hebben aan tekst en ik pas het natuurlijk zo voor jullie aan. Ook voor verdere wensen/ideeën sta ik beschikbaar. Hopelijk komen deze ontwerpen jullie wens tegemoet. Vriendelijke groet, maartje
-
Huis van Maartje zegt
(Qua layout, gaat mijn persoonlijke voorkeur naar dit kaartje uit.)
-
Annie zegt :
Hi Maartje, dankjewel voor de nieuwe designs en sfeerimpressies. Je hebt gelijk mbt blauw. Dit heeft onze voorkeur. Qua design van het visitekaartje gaat de voorkeur wel uit naar de uitvoering van de groene versie (kleiner detail). Wat we erop willen: naam, tel, url, mail, FB en Twitter links + tagline, ik zal details delen.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Huis van Maartje:
Bedankt voor je reactie. Ik ben nog even aan de slsg gegaan, met de volgende resultaten:
Hier heb ik beeldmerk in perspectief gezet. Mijn inziens gaat de duidelijkheid en vorm hier toch wat verloren. -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Annie zegt :
wow, ziet er mooi uit. Is dit een alternatief voor het logo of is het aanvullend op de huisstijl?
-
Huis van Maartje zegt
Dit is idd een aanvulling op de huisstijl...een andere schrijfwijze van het logo als je alle 3 de onderdelen vertegemwoordigd wilt zien. Verder de foto als inspiratie hoe deze gebruikt kan worden binnen de huisstijl. Hetzelfde aanzicht als het beeldmerk (plat en van voor)en mooi vrijstaand (witte achtergrond)
-
Huis van Maartje zegt
Dit is idd een aanvulling op de huisstijl...een andere schrijfwijze van het logo als je alle 3 de onderdelen vertegemwoordigd wilt zien. Verder de foto als inspiratie hoe deze gebruikt kan worden binnen de huisstijl. Hetzelfde aanzicht als het beeldmerk (plat en van voor)en mooi vrijstaand (witte achtergrond)
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Huis van Maartje:
Een voorbeeld van hoe uw huisstijl er verder uit zou kunnen zien.
-
Annie zegt :
Hi Maartje, we vinden je ontwerp nog steeds erg mooi en willen graag nog een slag maken, nu het einde van de wedstrijd nadert. Paar vragen:
1. heb je ook gekeken naar de optie om het beeldmerk een hoek van 135 graden te maken en te laten 'liggen' met de tekst erboven of verdeeld?
2. Onze voorkeuren gaan uit naar zwart/grijs met helder blauw / turqoise of groen/lime
3. Typografie delen we jouw voorkeur
4. Getilte icoon zoals in voorbeeld met 'NOOD' willen we niet
5. Visitekaartje zoals je eerste ontwerp is goede opzet, maar de witte schakel in het midden op blauw breekt het sterke logo vinden wij
6. Kun je de huisstijl uitwerken obv deze feedback?
Dank! -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Annie zegt :
Hi Maartje, van alle kleuruitvoeringen vind ik blauw/turquoise met zwart of een limeachtig krachtig groen met zwart (of zeer donker grijs) toch het krachtigst.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Annie zegt :
Leuk dat je de toekomst -mogelijkheden uit de brief hebt meegenomen
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Huis van Maartje:
Beste opdrachtgever;
Bij deze een tweede concept. Ik heb gekozen voor een frisse, hippe look, waarbij het logo (ook verkleind) goed zal uitkomen op diverse media. Het beeldmerk zijn 2 gestyleerde wielen, waarvan de blauwe gebroken/kapot en dient gerepareerd te woorden, wat care nodig te hebben.
Graag verneem ik uw reactie. Evt. aanpassingen zijn natuurlijk altijd mogelijk.
Met vriendelijke groet,
Maartje Janssen
Huis van Maartje
-
Annie zegt :
Goede rationale, maar eerste design is sprekender en sterker
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Huis van Maartje:
Beste opdrachtgever;
Bij deze een eerste concept. Ik heb gekozen voor een frisse, hippe look, waarbij het logo (ook verkleind) goed zal uitkomen op diverse media. Het beeldmerk is een gestyleerd deel van een ketting. Het verbindingsrondje symboliseert de reparatie/de care en heeft dezelfde kleur als het woord CARE.
Graag verneem ik uw reactie. Evt. aanpassingen zijn natuurlijk altijd mogelijk.
Met vriendelijke groet,
Maartje Janssen
Huis van Maartje
-
Annie zegt :
Dank! Sterk beeld, simpel en toch krachtig. Mooi bedacht! Ik zou wel wat verschillende kleur opties willen bekijken en de schrijfwijze ook anders willen aanpakken. Ik ben benieuwd!
-
Huis van Maartje zegt
Bedankt voor uw reactie. Ik ga er zo snel mogelijk me aan de slag. Heeft u voorkeuren voor kleurgebruik?
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-