Bijzondere huisstijl voor coach van stoere krachtige trotse kinderen!
Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver
- Wedstrijd van: makkie
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 349.00
- Datum start : 03-04-2013 21:14
- Datum einde : 30-04-2013 21:09
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 52
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Kits is fonetisch geschreven zoals kinderen dat vaak doen. Daarnaast verwijst Kits naar de toolkit die ieder kind nodig heeft om op te groeien tot een respectvolle en integere volwassenen. Verder werken we er naar toe dat ze na het coachen kunnen zeggen dat Alles kits! is. Het woordje UP spreekt voor zich!
Het logo moet zowel kinderen als jongeren als hun ouders aanspreken, maar ook mogelijke verwijzers (huisartsen, scholen). Ik wil een stoer logo want het coachen moet kinderen en ouders in hun eigen kracht zetten. Jezelf en anderen respecteren zoals je bent. Niet op- of neerkijken op iemand. Voor mij heeft ieder mens een eigen plekje op deze aardbol waar hij aan bij draagt. Authentiek zijn. Puur. Je bent goed zoals je bent!
Het visitekaartje moet echt iets zijn dat blijft hangen, dat je niet zomaar weggooit. Dat mag best iets geks zijn in de vorm van een label of misschien een kleine folder. Laatst zag ik bijvoorbeeld een verpakking waar met een rode wollen draad een kruissteek op was gezet. Ik ben niet te beroerd om wat huisvlijt te plegen! Oja en van het logo laat ik een stempel maken.
Bedrijfsomschrijving:
Kindercoaching is een kortdurende creatieve oplossingsgerichte manier van coachen. Vanaf de geboorte moet een kind maar ook zijn ouders ontzettend veel leren en soms hapert dat even. Dan kan het heel helpend zijn als iemand even met je mee kijkt over je schouder. Ik ga tijdens het coachen uit van de kracht en oplossingen die het kind zelf al in zich heeft. In principe coach ik in aanwezigheid van een ouder omdat het kind het nooit helemaal alleen kan doen en ook van zijn ouders de nodige support moet krijgen. Daarnaast is er vaak sprake van een wisselwerking tussen kind en ouders waarvan men zich niet altijd bewust is. Maar die van grote invloed kan zijn.
Verder ga ik in kleine groepjes aan de slag met brugklassers met de training 'Ik leer leren'. Deze training geeft kinderen slimme handvatten voor makkelijker en efficiënter leren. Kinderen leren omgaan met nieuwe vakken, leren plannen en organiseren en leren hoe huiswerk te maken.
De praktijk is gevestigd op het platteland waar indien nodig mijn lieve hond bij het coachen een helpende poot biedt. Het is ingericht met beton op de vloer, meubels van steigerbuis en hout. Een frisse neus halen in het weiland kan soms verhelderend zijn!
Doelgroep:
Kinderen en jongeren van 6-18 jaar en hun ouders met problemen zoals faalangst, boosheid, weinig zelfvertrouwen, concentratie-, motivatie- en leerproblemen, angst en pesten.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Kleuren: Zwart met rood en groen? (omdat die verwijzen naar het stoplicht dat ik gebruik bij het coachen. Daarbij verwijst rood naar wat je niet meer wilt en groen naar wat je wel wilt. Oftewel een positieve, oplossingsgerichte manier van coachen.) Maar misschien is iets opvallends met alleen zwart door te spelen met lettertypen ook mooi of juist bijvoorbeeld gecombineerd met een fluor oranje.
Favoriete lettertypen: Century Gothic en typewriter
Krachtig door Eenvoud
Grafisch (zonder tierelantijtjes)
Favoriete logo’s: Hema, Converse, Bloomingville, Kek Amsterdam, VT Wonen, Noosa Amsterdam
Favoriete opmaak tijdschriften: VT Wonen, Delicious
* Op mijn website wil ik een foto gaan gebruiken van de little rascals. Of deze stijl fotograferen gebruiken.
* In de praktijk hangt een poster van One must dash - the bearded lady
(zie bijlagen)
Eva De Coninck
-
-
Toelichting van de designer Eva De Coninck:
Dag Makkie,
Je kan nog steeds kiezen welke kleur je wil gebruiken.
Ik heb een naamkaartje in het oranje gemaakt ter illustratie.
Groetjes,
Eva -
makkie zegt :
Dag Eva, ik vind de huisstijl heel erg leuk. Het felle blauw dat een beetje naar babyblauw neigt vind ik wel mooi eigenlijk, maar het oranje ook. Mag ik het logo an sich nog een keer zien in het oranje? Verder ben ik erg nieuwsgierig naar jouw eigen bedrijf. Mag ik dat weten? Ik ga komende week de ontwerpen die mij aanspreken waaronder die van jou op een rijtje zetten. Ik wil in een keer goed kiezen. Het moet ook voor meerdere doeleinden van toepassing zijn. Op de website, folder, maar ook bij een spel voor kinderen waar ik mee bezig ben. Daarvoor zou ik het logo misschien wel zonder de toevoeging kindercoaching willen gebruiken. Vandaar! Ook vraag ik even bij een aantal kinderen van verschillende leeftijden! En dan kies ik ook want wil ik verder! Nogmaals bedankt voor je inzending!
Hartelijke groet,
Martinique -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Eva De Coninck:
Dag Makkie,
Ik he iets ontworpen met de volgende kernwoorden in gedachten: stoer, eigentijds, respect, integer, krachtig, authentiek, puur en tijdloos. Daar ik zelf mama ben en jouw kindercoaching in de nabije toekomst misschien wel nodig heb ;), kon ik me volledig inleven in jouw vraag naar het geschikte logo.
Ik hoop dat je meteen verliefd word op het ontwerp, want zo moet het zijn. Je kan wel sleutelen aan een goed ingediend logo, maar liefde op het eerste zicht is heel belangrijk.
Als je het logo goed vind, zal ik verder werken aan de huiststijl.
Groetjes,
Eva -
makkie zegt :
Dag Eva, wat dacht je... 'Best voor lest?' Ik dacht zo op het einde van de wedstrijd komt vast niets nieuws meer. Ik ben aangenaam verrast. Je hebt echt een leuk logo ontworpen wat me zeer aanspreekt. Kernwoorden OK! Ik ben benieuwd naar je uitwerking van de huisstijl en een verrassend visitekaartje. Succes en ik houd de site in de gaten!
Hartelijke groet,
Martinique
Hartelijke groet,
Martinique -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-